1,8 km kävelymatka töihin, kun muutettiin... 😞
Jaksaisitteko kävellä sen kolme kertaa viikossa, jos tekisitte kahtena päivänä etätöitä?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisihan tuon. Ottaa vaikka banaanin kävelyn jälkeen, ettei energiat mene.
Hahhahaa!
Helposti. Työmatkani on vähän vajaa kolme kilometriä yhteen suuntaan, ja kävelen joka päivä.
Eiköhän tuo menisi, kun nyt työttömänäkin kävelen kymmenkertaisesti tuon matkan päivässä.
Mitä ihmettä, tuohan on alle puolen tunnin kävely.
Kyllä tuohon tarvii sähköpyörän, skkootterin tai mönkijän. Joku pueni sähköauto on kätevä. Mönkijällä pääset, vaikka tietä ei talvella ole aurarttu. Suosittelen sen hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen työmatka 100m mutta toimisto muutti, nyt matkaa yli 50km ja pitäis muka lähitöihin siirtyä kokonaan.
Täällä maaseudulla on ihan normaalia käydä töissä kymmenien kilometrien päässä. Tiedän useamman ihmisen jolla työmatka n.80km.
80km tyhjällä suoralla tiellä menee alle tunnissa. 50km keskustan läpi menee yli tunti. Ja polttoainetta menee tuplasti.
Olispas tuollainen työmatka, jonka voi kävellä. Parasta hyötyliikuntaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee "kävelytiet luistinratana talvi" niin tuskallista olisi ja hidasta, mutta normi keleillä ihan ok.
Talvella kannattaa olla polkupyörä missä on nastarenkaat. Pyörällä menee jääkentän yli että hurahtaa ilman mitään ongelmia, samalla kun kävelijät hoippuroivat ja kaatuvat.
Pyöräilijän ei myöskään ole pakko mennä kävelytiellä vaan voi ajaa ajoradalla missä autojen renkaat karhentavat ja tasoittavat jään nopeasti ja missä on jopa sula asfalttipinta ison osan talvea.
Ei kiitos täällä maaseudulla pyöräilijöitä ajoradalle. Täällä on kevyenliikenteenväylät sitä varten. Täällä ei todellakaan ole talvisin turvallista ajaa ajoradalla pyörällä. Keskustan alueell
Huoh. Täällä kuuluu ajaa siellä kevyenliikenteenväylällä ja sen ihan liikennemerkit osoittaa. Ei täällä ole pelkästään kävelijöille tarkoitettuja jalkakäytäviä. Ei pyöräilijöitä autojen sekaan. Talvella se olisi jopa hengenvaarallista.
Jaksaisin. Nyt 14km suuntaansa ja pyöräilen matkat kesät, talvet. Toki bussiin menee, joten joskus silläkin erityisesti jos kova pakkanen, jäistä tai sataa kaatamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen työmatka 100m mutta toimisto muutti, nyt matkaa yli 50km ja pitäis muka lähitöihin siirtyä kokonaan.
Täällä maaseudulla on ihan normaalia käydä töissä kymmenien kilometrien päässä. Tiedän useamman ihmisen jolla työmatka n.80km.
80km tyhjällä suoralla tiellä menee alle tunnissa. 50km keskustan läpi menee yli tunti. Ja polttoainetta menee tuplasti.
Missä mä kirjoitin, että suora ja tyhjä tie? Ei todellakaan ole eikä onnstu alle tuntiin aamuliikenteessä ajaa tuollaista matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä mä kirjoitin, että suora ja tyhjä tie? Ei todellakaan ole eikä onnstu alle tuntiin aamuliikenteessä ajaa tuollaista matkaa.
Sitten et asu maalla kuten minä
Kuka tämän aloituksen otti tosissaan??.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et asu maalla kuten minä
Voi luoja. Mä asun alle 5000 asukkaan maalaiskunnassa. Miten ihmeessä sä muka tiedät jokaisen ajomatkat Suomessa? Haloo nyt taas.
Osa näistä 80km:n päässä työskentelevistä ajaa ensin n.20m kapeahkoa ja pääasiassa metsän keskellä menevää mutkaista tietä. Talvisin tie välillä niin huonossa kunnossa ja todella liukas, että voi ajaa max. 40km/h. Hirviä ja peuroja pitää varoa. Sitten vasta tulee isompi ja suorempi tie, mutta siellä on liikennettä enemmän ja useita rekkoja.
Toinen suunta taas menee ensin n.50km jonkun verran mutkaista ja pääosin metsän ympäröimää tietä jossa myös muuta liikennettä sekä vähän väliä hirvialueita. Loput 30km liikennettä reilusti enemmän ja useinkaan ei pääse ohitse jos joku siellä hidastelee koska ei joko ole kunnollista näkyvyyttä tai koko ajan tulee joku vastaan.
Lisäksi aamulla kun on liikenteessä ja yöllä yhtäkkiä tullut paljon lunta, niin ei teitä ole välttämättä vielä aurattu.
Oliko vielä muuta viisateltavaa?
En viittis mennä kävellen kun se on hidasta, menisin fillarilla. Mulla on työmatka 2,5km ja menen pyörällä. Kävellen menisi puolisen tuntia, fillarilla menee vaan vartti.
Mä oisin taivaassa, jos mun työmatka olisi alle 2km, ja kävelisin sen erittäin mielelläni joka päivä! Jopa räntäsateessa. Mikään ei vie motivaatiota niin paljoa kuin ajaa työmatkaa 100km päivässä, 50km suuntaansa.
? ? Jaksaisinko. No totta helkkarissa, tuo matka pitää jokaisen jaksaa. Mikäli ei ole invalidi
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika moni kun on niin paljon tuohtuneita kommentteja😂.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon tarvii sähköpyörän, skkootterin tai mönkijän. Joku pueni sähköauto on kätevä. Mönkijällä pääset, vaikka tietä ei talvella ole aurarttu. Suosittelen sen hankintaa.
Varmaan vitsailet 🤣
Vierailija kirjoitti:
No, on nitä reppanoita, jotka tosissaan kysyy tuollaista
Kuka tuommoista la*hna* viittii p*nna?