Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää nuorten vanhempien lapset

Vierailija
08.04.2023 |

Eivät saa perintöä kuin ehkä joskus itse 60-80 v ollessaan. Mitäpä sillä silloin enää tekee?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio.

Vierailija
2/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei säälitä. Ovat ehkä tottuneet paremmin siihen, ettei raha kasva puussa. Ja saattavat saada pitää vanhempansa pidempään elämässään. Sopivan nuorta vanhemmuutta ei pitäis karsastaa. Ei ihme, että erityislasten määrä on kasvanut, kun vanhemmuutta lykätään. Tutkimusten mukaan vanhempien, erityisesti isän, iäkkyydellä on esim.aspergerin kanssa korrelaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla vanhemmilla on usein itsellään hylätyksi tulemisen ja turvattomuuden kokemuksia. Siksi he haluavat itselleen jonkun, joka rakastaa heitä ehdoitta. Tämä on ymmärrettävää, muttei sinänsä sen syntyvän lapsen tehtävä. Moni ulkopuolinen voi jopa ihailla vanhemman ja lapsen läheisiä välejä (noh, ei ikään mutta nimenomaiseen vanhemman turvattomaan tilanteeseen liittyen tulee mieleen Esko Eerikäinen). Todellisuudessa suhde voi olla lähinnä symbioottinen lapsen täyttäessä osaansa vanhemman elämässä, vaikka se oikeasti olisi yksinomaan vanhemman vastuulla.

Eli siinä mielessä nuorten vanhempien lapsilla on usein hankalampi tilanne.

Vierailija
4/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden lapsista ei tule lapsenkasvoisia, lyhyemmät telomeerit jos vielä isovanhemmat ovat nuoria.

Vierailija
5/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada perintöä, jokainen hommaa itse talonsa,mökkinsä ym.

Vierailija
6/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla vanhemmilla on usein itsellään hylätyksi tulemisen ja turvattomuuden kokemuksia. Siksi he haluavat itselleen jonkun, joka rakastaa heitä ehdoitta. Tämä on ymmärrettävää, muttei sinänsä sen syntyvän lapsen tehtävä. Moni ulkopuolinen voi jopa ihailla vanhemman ja lapsen läheisiä välejä (noh, ei ikään mutta nimenomaiseen vanhemman turvattomaan tilanteeseen liittyen tulee mieleen Esko Eerikäinen). Todellisuudessa suhde voi olla lähinnä symbioottinen lapsen täyttäessä osaansa vanhemman elämässä, vaikka se oikeasti olisi yksinomaan vanhemman vastuulla.

Mun on vaikea ymmärtää sitä Eskon ja Victorian suhteen ihannointia. Mun mielestä siinä on jotain todella vastenmielistä. Vanhemman kuuluu tottakai rakastaa lastaan yli kaiken, mutta ei tolla lailla imelästi julkisesti palvoa, mitä Esko tekee. Tai sitten koko homma on ihan yhtä falskia kuin kyseisen lapsen vanhempien oikeastaan ihan kaikki tekemiset.

Vierailija
7/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea ymmärtää sitä Eskon ja Victorian suhteen ihannointia. Mun mielestä siinä on jotain todella vastenmielistä. Vanhemman kuuluu tottakai rakastaa lastaan yli kaiken, mutta ei tolla lailla imelästi julkisesti palvoa, mitä Esko tekee. Tai sitten koko homma on ihan yhtä falskia kuin kyseisen lapsen vanhempien oikeastaan ihan kaikki tekemiset.

Täysin samaa mieltä tästä omituisesta suhteesta.

Vierailija
8/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
9/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.

Vierailija
10/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset nuorena. Siihen aikaan vielä kasvatettiin lapsia. Vietettiin niiden kanssa aikaa.

Aikaa ja rakkautta ovat saaneet paljon.

Ja kaiken tärkeän.

Perintöä ei kannata odottaa keneltäkään.

Vierailija
11/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.

Vierailija
12/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.

Vierailija
13/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupolvien väli on lyhyempi, sukupolvia tarvitaan enemmän lajin jatkamiselle, ihmisiä on samaan aikaan maailmassa enemmän ja yksityisyyttä ja tilaa yhdelle ihmiselle on vähemmän.

Vierailija
14/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei säälitä. Ovat ehkä tottuneet paremmin siihen, ettei raha kasva puussa. Ja saattavat saada pitää vanhempansa pidempään elämässään. Sopivan nuorta vanhemmuutta ei pitäis karsastaa. Ei ihme, että erityislasten määrä on kasvanut, kun vanhemmuutta lykätään. Tutkimusten mukaan vanhempien, erityisesti isän, iäkkyydellä on esim.aspergerin kanssa korrelaatio.

Tämä. Harvalla on omaa elämää, vaan yrittävät saada sellaisen emättimestään. Sitten häiriökäyttäydytään kun elämä yrittää aloittaa oman elämänsä.

Jännä muuten tuo miten sanotaan että lapsen elämä alkaa kun hän pääsee omaan kotiin ja naisen elämä alkaa kun saa sen lapsen asumaan samaan asuntoon. Sitten syntyy konflikti että kumman etu on tärkein.

Vierailija
15/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minuakin säälittää. Isät viinahuuruissa, tupakkaa, urheilua, uraputki, baarireissuja ja kaveriporukat. Äiti tekokynsissä peruukissa pumppaa takamustaan kuntosalilla ja ottaa instakuvia. Voi itku. Lapsi hätääntyy äkkiä ja koira. 

Vierailija
16/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksaa vielä opiskella. Vanha koira ei opi enää uusia temppuja. 

Toisaalta tytöt eivät edelleenkään mitään ydinvoimaloita suunnittele ja valtaosassa parisuhteita poika tienaa enemmän.

Vierailija
17/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainakin saanut vanhemmilta rahaa läpi elämäni ei ole pitänyt mitään perintöjä odottaa.

Vierailija
18/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ne uusimmat aplet, kalliit harrastukset ja merkkivaatteet olla. Sitten tulee se teiniaika ja rahaa menee kohisten mopoon ja jopa nelipyöräiseen moottorilaitteeseen jota tarvitaan vain hengailuun siirtymiseen ja piristeiden nauttimiseen. Siihen vielä "miniaikuisen" ilta- ja yöelämä ongelmineen päälle niin ei pidä ihmetellä miksi moni väistää luodin kun ei tähän kulttuuriin lapsia tee.

Siis pidän lapsista periaatteessa mutta nykyään se vaan on niin lyhyt aika kun lapset saa olla lapsia. Sosiaalinen paine tekee heistä kusipäitä liian nuorina.

Vierailija
19/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sikiät, olet olemassa vain seuraavan sukupolven tarpeiden tyydyttämistä varten, kunnes luonto korjaa lopullisesti pois.

Vierailija
20/20 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monisairaat ja syntymäsairauksilla siunatut ihmiset, jotka ei kykene itse hommaamaan niitä mökkejä eikä edes omaa asuntoa,

niin sinä tuomitset heidät ikuiseen köyhyyteen, eivätkä saa koskaan omistaa mitään? niinkö?

Jos kerran vanhemmatkasan ei saa tukea lapsiaan millään tavoin.

Oikea kauniiden ja rohkeiden, ja TERVEIDEN yhteiskunta,

ainoastaan vassari-demarilla voi olla noin karmea ihmiskäsitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi