Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja pakottaa osa-sairauslomalle?

Vierailija
29.09.2025 |

Mä en itse halua tähän suostua koska mun talous ei tätä kestä. Kelasta saa kuitenkin vähemmän rahaa ja niitä rahoja joutuu odottelemaan. Mun vuokra yms. ei odota. 

En ala nyt sen tarkemmin selittämään sairauslomien syitä, mutta sen verran sanon, että huvikseni en ole pois ollut. On vain ollut todella paskaa tuuria sairastumisien suhteen sekä eräs rankka tapahtuma elämässä joka aiheutti traumoja ja henkinen vointi oli huono. Siksi stressaa todella paljon kun on tulossa työkykyneuvottelu. Lisäksi kehdataan ilmeisesti epäillä alkoholistiksi kun oli määrätty se B-peth koe. Siitä nyt odottelen tuloksia ja sekin stressaa vaikka ei pitäisi olla mitään hätää sen suhteen. Tuntuu vain niin kuormittavalta tämä kaikki. 

Esimies kehtasi puhua jopa eläkkeestä. Mulla on vielä n. 20 vuotta eläkeikään enkä ole niin sairas, että eläkkeelle pitäisi jäädä! Ei ole mitään sellaista mistä mulle myönnettäisiin sairaus- tai työkyvyttömyyseläkettä. En tiedä missä todellisuudessa esimies elää, kun kuvittelee eläkkeen olevan noin vain mahdollista. No kyseinen esimies on muutenkin aika peestä ja puhuu tympeästi muidenkin poissaoloista. Kertoo työpaikasta paljon se, että useampi ollut sairauslomalla uupumuksen vuoksi. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitta esim. jos on osa-aikainen niin voi antaa vähemmän tunteja ja vaan ne motä on pakko ja näin pakottaa muka sairikselle. Ainoastaam silloin ei ole kyse saoriksests, vaan lomapäivistä vai mitä nuo päivät oikeasti olisi? Työttömyyspäiviä? 

Ole hiljaa kännikala, kun et kerran mistään mitään tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä