Onko sinulla junttimies jonka mielestä siistit farkut ja kauluspaita muka korvaavat puvun?
Miehenä tunnen suunnatonta myötähäpeää niiden miesten ja puolisoidensa puolesta jotka eivät suostu ymmärtämään että jokaisen aikuisen miehen kuuluu omistaa puku. Taas viikonloppuna tuli nähtyä juhlissa tällainen mies, muilla puvut päällä ja tämä yksi sankari jossain helvetin tummissa farkuissa ja kauluspaidassa. Todella nolon näköistä.
Edes köyhyys tai duunarius ei ole peruste, käytettyjä pukuja saa muutamalla kympillä ja uusia tyyliin 150 eurolla.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onnistuu. Voi vaatia mittatilauksen mutta onnistuu. Minulla viimeisin puku on klassisesti leikattu, muodissa viimeksi 1930-luvulla."
Ai tuollainen?
https://www.punanaamio.fi/gentleman-takki.html?gad_source=1&gad_campaig…
Tuo ei ole puku. Yrittää olla saketti.
mä oon kanssa ostanut punanaamiosta tollasen j käytän sitä tilaisuuksissa. Kukaan ei huomaa että on 20e puku. Mulla on niin hyvä kroppa että istun ihan mihin vain.
"He ovat aina olleet tosi säästäväisiä ja säästäneet minunkin lapsuudessa paljon. Kuljin aina risoisa vaatteissa ja en saanut koskaan vaaterahaa. En siis oppinut koskaan ostamaan uusia vaatteita. "
Puvun ostaminen on hyvin helppoa. Menet palvelevaan pukuliikkeeseen ja myyjä kaivaa sinulle muutamia vaihtoehtoja. Sovitat niitä ja kysyt myyjältä mikä niistä istuu parhaiten. Ostat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkut ovat varsin tehokkaat estämään ikänaisten ja wanhusnaisten "romanttisia" hyökkäyksiä paritonta miestä kohtaan.
Ihan kuin sulla nyt muutenkaan olisi vientiä
Kun runkkaa ahkerasti, niin ei edes hairahdu totuuden polulta. Naiset on pinnallisia juoppoja. Mies on heille hyödyke ja todellisesta rakkaudesta nainen ei ymmärrä hölkäsen pöläystä.
On suuri tragedia syntyä heteroksi. Mies sopii miehelle hyvin.
Jos joskus tarvitsen, vuokraan sen. turha sitä on pitää kaapissa roikkumassa.
Ei se mikään automaatti ole että loppuvuodesta syntynyt olisi jotenkin vaikeuksissa.
Meillä on joulukuun alussa syntynyt poika ja oli koko kouluajan "kympin poika" ja meni suoraan papareilla sitten yliopistoon.
Vierailija kirjoitti:
"He ovat aina olleet tosi säästäväisiä ja säästäneet minunkin lapsuudessa paljon. Kuljin aina risoisa vaatteissa ja en saanut koskaan vaaterahaa. En siis oppinut koskaan ostamaan uusia vaatteita. "
Puvun ostaminen on hyvin helppoa. Menet palvelevaan pukuliikkeeseen ja myyjä kaivaa sinulle muutamia vaihtoehtoja. Sovitat niitä ja kysyt myyjältä mikä niistä istuu parhaiten. Ostat sen.
Ja jos ei istu niin muokkauttavat pukua kunnes istuu. Jos ei vieläkään onnistu niin sitten mittatilaus, siitä samasta liikkeestä. Ei tarvitse osata kun maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä valinta on joko tuo tai isänsä 50-luvun vihkipuku :) Mua ei jaksa kiinnostaa, mutta on tilaisuuksia joihin se musta puku on liikaa, niihin sitten kauluspaidalla. Pukutarpeita on ehkä kerran 5 vuodessa.
Pukeudutko itsekin tarkoituksella tökerösti? Käytät äitisi ikivanhoja vaatteita?
Mitä tökeröä siinä on, jos käyttää jonkun toisen vanhoja vaatteita, jos ne ovat ihan hyviä? Kierrätys 👍
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta menettää rahaa. Samasta syystä mulla on hevitukka ja iso zz-top parta. Parturia ja uutta giletten teriä voin katella seuraavan hallituksen aikana. Katsotaan mitä sinne pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Olin Milanossa messuilla, jossa esiteltiin suomalaistakin tuotteistoa. Monikansalliset messuvieraat olivat hotellissa siististi pukeutuneita, puvuntakki, kauluspaita ja joillakin jopa puku. Farkkuja ei näkynyt , mutta auta armias kun eräs suomalainen edustajaryhmä saapui lounaalle. Nämä jostain K-Suomesta kotoisin olleet "edustajat" olivat ilmiselvästi kaameassa krapulassa, joillakin pelkkä virttynyt t-paita ja vanhat farkut ja "edustus" vaikutti muutenkin siltä, ettei kauppoja synny mihinkään suuntaan. Tämä on sitä suomalaista todellisuutta..Junttimaan juntit.
Can you tell me why I should buy your product?
- gghhh... ööööggghhh... ööööh... nyth on khyl huono olo... 🤢 ... 🤮 ja oksut lensi asiakkaan päälle. Ei ihme ettei vienti vedä!
Siisti puvuntakki, kauluspaita ja kravatti, housuina farkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän häihin tuli vieraaksi sukulainen T-paidassa ja lökäfarkuissa. Oli kuulemma lihonut niin ettei paremmat housut tai puku mahtunut päälle??
Eikö olisi voinut etukäteen sovitella ja hankkia vaatteet juhliin. Oli kyllä ilmoitettu häistä ajoissa. Muut vieraat arvokkaissa vaateissa ja tämä hölmö selitteli illan itseään.
Kolme farkkujunttia alapeukuttanut tätä jo.
Oliko neuvosto-tyylinen p-korean hautajaiset jossa on pukupakko?
Onko parempi jäädä pois hautajaisista kuin tulla omana itsenään?
Omistan paribpukua, mutta tosi harvoin niitä tulee pidettyä, ahdistavaa olla puku päällä.
Pahinta junttiutta on jos pukumei istu. Silloin on parempi mennä vaikka farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista ap oikeasti on elää elämää, jossa mietitään muiden asioita? Eikö se ole hiukan raskasta?
En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Saako tällä palstalla keskustella ainoastaan omasta elämästä eikä mistään muusta? Ja oletko sitä mieltä, että jokainen meistä elää omassa suljetussa pullossa jossa ei tarvitse huomioida muita ihmisiä tai käyttäytyä?
Onko sinulla junttihenkilö, joka kyselee, mistä palstalla saa keskustella?
"Ei kiinnosta menettää rahaa. "
Äsken syy oli että et osaa ostaa vatteita kun et ole lapsena oppinut. Nyt syy on joku muu, huomenna joku kolmas. Pääasia että sinun ei tarvitse tehdä jotain.
Mulla on puku ihan orannssissa oksennuksessa tyyliin siskon häistä ehkä? En edes muista. Enkä ole saanut pestyä kymmeneen vuoteen. Siellä se nököttää henkarissa ja kun muovipussia avaa, niin löyhähtää hapan oksennus ja näkyyhän se siinä rinnuksilla. Kauheen näköinen. Pitäisi viedä kuivapesuun, mutta säästän. Maksaa melkoisesti se pesu.
Mielenkiintoinen otsikko. Ikään kuin mieheni pukeutuminen olisi minun vastuulla.
Mä taas tunnen suunnatonta myötähäpeää naisista, jotka pukeutuvat siisteihin vaatteisiin ainoastaan ulos mennessään. Kotona ollaan sitten kaikkein kauheimmissa vaatteissa.
Ihan kuin sulla nyt muutenkaan olisi vientiä