Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla junttimies jonka mielestä siistit farkut ja kauluspaita muka korvaavat puvun?

Vierailija
29.09.2025 |

Miehenä tunnen suunnatonta myötähäpeää niiden miesten ja puolisoidensa puolesta jotka eivät suostu ymmärtämään että jokaisen aikuisen miehen kuuluu omistaa puku. Taas viikonloppuna tuli nähtyä juhlissa tällainen mies, muilla puvut päällä ja tämä yksi sankari jossain helvetin tummissa farkuissa ja kauluspaidassa. Todella nolon näköistä.

Edes köyhyys tai duunarius ei ole peruste, käytettyjä pukuja saa muutamalla kympillä ja uusia tyyliin 150 eurolla. 

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä valinta on joko tuo tai isänsä 50-luvun vihkipuku :) Mua ei jaksa kiinnostaa, mutta on tilaisuuksia joihin se musta puku on liikaa, niihin sitten kauluspaidalla. Pukutarpeita on ehkä kerran 5 vuodessa.

Pukeudutko itsekin tarkoituksella tökerösti? Käytät äitisi ikivanhoja vaatteita?

Mitäs tökeröä vanha puku on, jos se on ehjä ja siisti ja sopiva? Ja jos pukutarpeita on vähemmän kuin kerran vuoteen, niin eipä tuollainen 50 lukuinen puku välttämättä ole kunnon puolesta uutta huonompi.

Hyvin on kapitalisti kouluttanut ostamaan uutta ja muodin mukaista. Toisaalta noin vanha puku ehtii olla myös useamman kerran muodissa elinkaarensa aikana.

Vierailija
82/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat ne "junttimiehen" vaatteet olla paremmassa kuosissa ainakin hintansa puolesta, jos ap:n puvut maksavat muutamasta kympistä 150 euroon. :D

Missäs kohtaa luki, että ap:n puvut maksoivat muutamasta kympistä 150 egeen. Ei missään, joten luetun ymmärtäminen taisi pettää. Lues uudelleen niin huomaat, jotta kyseessä vinkki, miten voi saada edullisiakin pukuja. 👔

Ehkä käytettynä voi tuurilla saada hyvän ja edullisen puvun. Uutena edullinen puku on huono. Miksi pitäisi sellainen ostaa? Ihan vain sen vuoksi että mitähän ne muut ajattelee musta? 

Jotenkin tuntuu että monilla kaltaisillasi ihmisillä energiaa kuluu eniten typerän käytöksen väk

Mulla on kaksi hyvää pukua tumman sininen ja musta.. Mutta ne ei ole 150€ pukuja.. Joskus ajattelin että pitää panostaa. Panostin. Koska no? Ehkä se kuuluu kulttuuriin. Silti en usko, että kukaan olisi niissä hautajaisissa / häissä missä oon pitäny mieltään pahoittanut vaikka olisin tullut kauluspaidassa paikalle. 

Saati jossain firman pikkujouluissa. 

Se ei vaan kiinnosta niin paljon kaikkia eikä oikeasti aiheuta mitään vaaraa kenellekkään. 

Vastaa

Lainaa

Ilmoita asiattomaksi

Minä muistan vieläkin kun kaverin häihin hänen veljensä tulivat toinen neuleessa, toinen farkuilla ja kauluspaidalla. Mielikuvan antoivat etteivät kunnioita juhlaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Dressmanista saa aivan siistejä hyviä ja siistejä pukuja, jotka kyllä voittaa farkut ja kauluspaidan mennen tullen ja palatessakin vielä.

Meidän perheen miehet ovat saaneet myös ihan hyvää palvelua ja ovat löytäneet jokainen itselleen istuvan puvun. Eivät käytä pukua usein, mutta kun on tarvetta, niin sellainen löytyy ja sitä myös käytetään.

Palstan junttien ja assburgerien mielestä vain elitistinen yläluokka hakee Dressmannista puvun mummon hautajaisiin, kyllä 7 vuotta vanhoilla farkuilla on pärjättävä.

Vierailija
84/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella miehellä kuuluu olla kaapissaan tumma puku. Mielellään myös siihen sopivat kengät ja päällystakki. Niille ei välttämättä ole joka vuosi käyttöä, mutta kun ne on kerran hankkinut, ei tarvitse koskaan tilanteen tullessa ihmetellä, mitä pukisi päälle. Tummat farkut ja kauluspaita juhlavaatteena on kasvuikäisten pojankoltiaisten hätävararatkaisu. Täysikasvuisella miehellä niihin pukeutuminen viestii varattomuudesta ja/tai väliinpitämättömyydestä. 

Vierailija
85/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan vieläkin kun kaverin häihin hänen veljensä tulivat toinen neuleessa, toinen farkuilla ja kauluspaidalla. Mielikuvan antoivat etteivät kunnioita juhlaa

Yleensä tämän palstan junttijankuttajat ovat väsähtäneitä provoja, mutta jos tulee häihin farkuilla ja kauluspaidalla ilman, että se on erikseen mainittu pukukoodiksi, niin se on jo ihan oikeasti junttia. 

Vierailija
86/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Dressmanista saa aivan siistejä hyviä ja siistejä pukuja, jotka kyllä voittaa farkut ja kauluspaidan mennen tullen ja palatessakin vielä.

Meidän perheen miehet ovat saaneet myös ihan hyvää palvelua ja ovat löytäneet jokainen itselleen istuvan puvun. Eivät käytä pukua usein, mutta kun on tarvetta, niin sellainen löytyy ja sitä myös käytetään.

Palstan junttien ja assburgerien mielestä vain elitistinen yläluokka hakee Dressmannista puvun mummon hautajaisiin, kyllä 7 vuotta vanhoilla farkuilla on pärjättävä.

Jep, kunhan on PUHTAAT niin se riittää 😂  jos on lisäksi ehjät niin sitten on jo aika yläluokkaista menoa.

Vierailija
87/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskenteleekö AP myös vaativissa asiantuntija ja edustustöissä? Kyllä se on sitten päällikkö. Tai ainakin haluaisi olla joskus. 

Kaikki on mahdollista ap. Usko unelmiisi. Live, love laught ja Carpe diem... 

Ps. Laita kone kii. Pomo huomaa että hukkaat työnantajan aikaa. seuraava soitettava listalta eteen ja jatka duunejas... 

Vierailija
88/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka kykenevät asian ymmärtämään tietävät jo, että asianmukainen pukeutuminen on tapa osoittaa kunnioitusta tilaisuutta ja muita ihmisiä kohtaan. Jos on kasvanut aikuiseksi tätä ymmärtämättä, niin turha sitä on enää selittää. Jos ei kykene näkemään kuin oman napansa ympäristön, niin menkööt vaikka hautajaisiin punaisissa pieruverkkareissa. Itsestään siinä tekee pellen. 

Vierailija
89/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittetavasti ns farkkurahvas on vallannut kaikki työpaikat ja tilaisuudet.

10...20 v aikana pukeutumisen taso on siis romahtanut.

Pukua ei pidä enää pääkonttori ihmisetkään.

Vierailija
90/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin tuli vieraaksi sukulainen T-paidassa ja lökäfarkuissa. Oli kuulemma lihonut niin ettei paremmat housut tai puku mahtunut päälle??

Eikö olisi voinut etukäteen sovitella ja hankkia vaatteet juhliin. Oli kyllä ilmoitettu häistä ajoissa. Muut vieraat arvokkaissa vaateissa ja tämä hölmö selitteli illan itseään.

Vierailija
91/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitavat ne "junttimiehen" vaatteet olla paremmassa kuosissa ainakin hintansa puolesta, jos ap:n puvut maksavat muutamasta kympistä 150 euroon. :D

Missäs kohtaa luki, että ap:n puvut maksoivat muutamasta kympistä 150 egeen. Ei missään, joten luetun ymmärtäminen taisi pettää. Lues uudelleen niin huomaat, jotta kyseessä vinkki, miten voi saada edullisiakin pukuja. 👔

Ehkä käytettynä voi tuurilla saada hyvän ja edullisen puvun. Uutena edullinen puku on huono. Miksi pitäisi sellainen ostaa? Ihan vain sen vuoksi että mitähän ne muut ajattelee musta? 

No etpä sinäkään tunnu luettua ymmärtävän. Korjasin vain väärin ymmärretyn luetun vinkiksi eli vihjeeksi väärin ymmärtäneelle, mutta mun puolesta kulkekaatte vaikka kalsareissa ja aamutakissa, kun en kirjoittanut, että pitäisi sellaista ostaa, vaan sellainenkin vaihtoehto on olemassa.

Vierailija
92/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niit käyttää kerran vuodessa ehkä. Ei oo sen arvoista

Jos ostaa kerran viidessä vuodessa sen halvan Dressmanin puvun niin ei ole kamala sijoitus siihen että ei vaikuta juntilta.

Niitä pukuja ei kannata ostaa laisinkaan. Kenenkään.  

Miksi ei jos käyttö on hyvin satunnaista? Ei se kallis puku ole sen ekologisempi jos sitä käyttää kerran vuodessa.

Vierailija
93/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku on kyllä hieno juhlatilaisuuksissa ja silloin, kun naisella on juhlapuku. Arkisessa työssä puku hyvä jos on edustettava firmaa esim. asiakastilanteissa. Konttorilla istuessa siistit housut ja paita ovat riittävät. Ei naisetkaan niissä jakku/juhlapuvuissa istu konttorilla. 

Vierailija
94/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etpä sinäkään tunnu luettua ymmärtävän. Korjasin vain väärin ymmärretyn luetun vinkiksi eli vihjeeksi väärin ymmärtäneel

Ja minä vastasin siihen, että se vaihtoehto on huono? Joten miksi sellaista pitäisi ostaa? Syy on ainoastaan se, että mitä muut minusta ajattelee. Juhlan kunniotus on sellaista sananhelinää että oksat pois. jos tarkemmin miettii. 

Vierailija
95/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niit käyttää kerran vuodessa ehkä. Ei oo sen arvoista

Etkö ole koskaan ollut häissä tai hautajaisissa? Vai menetkö niihinkin farkuissa ja kauluspaidassa. Jos on vaikka hautajaisiin hankkinut puvun, niin siellä se kaapissa odottaa seuraavaa tilaisuutta.

Vierailija
96/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useita pukuja ja sitä voi itsekin paremmin kun vähän satsaa ulkoiseen olemukseen.

Minulle tuli muutama todella hieno laatupuku yhdestä kuolinpesästä, ovat minulle liian isoja, joten olen niitä tarjonnut ilmaiseksi sopivan kokoisille kavereille ja tutuille. Eivät kelpaa koska ei tulisi juurikaan pidettyä.

En ole viitsinyt sanoa, että kannattaisi ruveta pitämään, jos ei ole kokeillut. Ei paremmasta pukeutumisesta haittaa ole!

Ei ne vaatteet, vaan  mitä niiden sisällä on 

Vierailija
97/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häihin tuli vieraaksi sukulainen T-paidassa ja lökäfarkuissa. Oli kuulemma lihonut niin ettei paremmat housut tai puku mahtunut päälle??

Eikö olisi voinut etukäteen sovitella ja hankkia vaatteet juhliin. Oli kyllä ilmoitettu häistä ajoissa. Muut vieraat arvokkaissa vaateissa ja tämä hölmö selitteli illan itseään.

Kätevää, ei tarvi keksiä puheenaiheita kun saa kaikille selittää tuon saman tarinan

Vierailija
98/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä valinta on joko tuo tai isänsä 50-luvun vihkipuku :) Mua ei jaksa kiinnostaa, mutta on tilaisuuksia joihin se musta puku on liikaa, niihin sitten kauluspaidalla. Pukutarpeita on ehkä kerran 5 vuodessa.

Pukeudutko itsekin tarkoituksella tökerösti? Käytät äitisi ikivanhoja vaatteita?

Mitäs tökeröä vanha puku on, jos se on ehjä ja siisti ja sopiva? Ja jos pukutarpeita on vähemmän kuin kerran vuoteen, niin eipä tuollainen 50 lukuinen puku välttämättä ole kunnon puolesta uutta huonompi.

Hyvin on kapitalisti kouluttanut ostamaan uutta ja muodin mukaista. Toisaalta noin vanha puku ehtii olla myös useamman kerran muodissa elinkaarensa aikana.

Vanhat puvut itseasiassa voi olla paljon parempilaatuisia kuin tää nykyinen halpatuotanto. 

Vierailija
99/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useita pukuja ja sitä voi itsekin paremmin kun vähän satsaa ulkoiseen olemukseen.

Minulle tuli muutama todella hieno laatupuku yhdestä kuolinpesästä, ovat minulle liian isoja, joten olen niitä tarjonnut ilmaiseksi sopivan kokoisille kavereille ja tutuille. Eivät kelpaa koska ei tulisi juurikaan pidettyä.

En ole viitsinyt sanoa, että kannattaisi ruveta pitämään, jos ei ole kokeillut. Ei paremmasta pukeutumisesta haittaa ole!

Ei ne vaatteet, vaan  mitä niiden sisällä on 

Niiden sisällä ylimielinen asenne, jossa muiden juhliin voi tulla arkivaatteet päällä

Vierailija
100/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kihlajaisissa joissa muilla juhlavaatteet ja yhdellä naisella villapaita ja siniset farkut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi