Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla junttimies jonka mielestä siistit farkut ja kauluspaita muka korvaavat puvun?

Vierailija
29.09.2025 |

Miehenä tunnen suunnatonta myötähäpeää niiden miesten ja puolisoidensa puolesta jotka eivät suostu ymmärtämään että jokaisen aikuisen miehen kuuluu omistaa puku. Taas viikonloppuna tuli nähtyä juhlissa tällainen mies, muilla puvut päällä ja tämä yksi sankari jossain helvetin tummissa farkuissa ja kauluspaidassa. Todella nolon näköistä.

Edes köyhyys tai duunarius ei ole peruste, käytettyjä pukuja saa muutamalla kympillä ja uusia tyyliin 150 eurolla. 

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niit käyttää kerran vuodessa ehkä. Ei oo sen arvoista

Jos ostaa kerran viidessä vuodessa sen halvan Dressmanin puvun niin ei ole kamala sijoitus siihen että ei vaikuta juntilta.

Niitä pukuja ei kannata ostaa laisinkaan. Kenenkään.  

Miksi ei jos käyttö on hyvin satunnaista? Ei se kallis puku ole sen ekologisempi jos sitä käyttää kerran vuodessa.

Ostaisitko numeroa liian pienet kengät jotka repivät jalkasi rakoille vain siksi että käytät niitä kerran vuodessa?  Vai ostaisitko jalkaan istuvat kengät?

Vierailija
102/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut ovat varsin tehokkaat estämään ikänaisten ja wanhusnaisten "romanttisia" hyökkäyksiä paritonta miestä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häihin tuli vieraaksi sukulainen T-paidassa ja lökäfarkuissa. Oli kuulemma lihonut niin ettei paremmat housut tai puku mahtunut päälle??

Eikö olisi voinut etukäteen sovitella ja hankkia vaatteet juhliin. Oli kyllä ilmoitettu häistä ajoissa. Muut vieraat arvokkaissa vaateissa ja tämä hölmö selitteli illan itseään.

Kolme farkkujunttia alapeukuttanut tätä jo.

Vierailija
104/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elämäni aikana yksissä juhlissa jossa tarvitsi puvun, ja siitäkin on melkein 40 vuotta.

Luulisi että 40 vuodessa saisi säästettyä muutaman roposen että voisi pukeutua sitten seuraaviin juhliin asiallisesti. Ja ehkä samalla omaksuttua edes ripauksen käytöstapoja.

Muoti muuttuu myös miesten puvuissa. 10 vuotta vanha puku näyttää hassulle.

Ei kannata seuratakaan muoteja. Hyvät peruspuvut mitkä ei yritä olla muodinmukaiset menee kyllä käytössä iät ajat. Siis ei mitään 80-luvun olkatoppauksia tai 2010-luvun slim fit pukua, vai vieläkö tuo hiton slim fit on umodissa

Yritä ostaa "keskinkertainen" puku. Ei onnistu. Hyvä kun rahalla edes saa sopivia.

Vierailija
105/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elämäni aikana yksissä juhlissa jossa tarvitsi puvun, ja siitäkin on melkein 40 vuotta.

Luulisi että 40 vuodessa saisi säästettyä muutaman roposen että voisi pukeutua sitten seuraaviin juhliin asiallisesti. Ja ehkä samalla omaksuttua edes ripauksen käytöstapoja.

Muoti muuttuu myös miesten puvuissa. 10 vuotta vanha puku näyttää hassulle.

Ei kannata seuratakaan muoteja. Hyvät peruspuvut mitkä ei yritä olla muodinmukaiset menee kyllä käytössä iät ajat. Siis ei mitään 80-luvun olkatoppauksia tai 2010-luvun slim fit pukua, vai vieläkö tuo hiton slim fit on umodissa

Yritä ostaa "keskinkertainen" puku. Ei onnistu. Hyvä kun rahalla edes saa sopivia

Onnistuu.  Voi vaatia mittatilauksen mutta onnistuu.  Minulla viimeisin puku on klassisesti leikattu, muodissa viimeksi 1930-luvulla.

Vierailija
106/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat ne "junttimiehen" vaatteet olla paremmassa kuosissa ainakin hintansa puolesta, jos ap:n puvut maksavat muutamasta kympistä 150 euroon. :D

Paidan saa tuolla hinnalla.

Vierailija
107/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nainen ja tuota mieltä. harvassa on juhlat tai tapahtumat normaalin ihmisen elämässä jolloin oukua tarvitaan ja silloin se vuokrataan. mies kuitenkin kokoustaa päivittäin mutta ei kukaan ole pukua asiantuntijalta kysellyt.

Vierailija
108/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kihlajaisissa joissa muilla juhlavaatteet ja yhdellä naisella villapaita ja siniset farkut

Kihlajaiset vasta junttia onkin

Vierailija
109/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tilaisuudessa irtotakki riittäisi hyvin. Silloin jopa farkut voivat jossain tilanteessa olla OK valinta, ei toki esim. hautajaisiin mutta vähemmän arvokkaisiin tilaisuuksiin kyllä. Ja joka tapauksessa se irtotakki olisi 100% parannus pelkkään pikee- tai kauluspaitaan.

Vierailija
110/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita ja siistit farkut on 10-vuotiaalle pojalle sopiva valinta juhliin, ei aikuiselle miehelle.

Vierailija
111/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onnistuu.  Voi vaatia mittatilauksen mutta onnistuu.  Minulla viimeisin puku on klassisesti leikattu, muodissa viimeksi 1930-luvulla."

Ai tuollainen?

https://www.punanaamio.fi/gentleman-takki.html?gad_source=1&gad_campaig…

Vierailija
112/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ap oikeasti on elää elämää, jossa mietitään muiden asioita? Eikö se ole hiukan raskasta?

Vierailija
113/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kihlajaisissa joissa muilla juhlavaatteet ja yhdellä naisella villapaita ja siniset farkut

?

Vierailija
114/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista ap oikeasti on elää elämää, jossa mietitään muiden asioita? Eikö se ole hiukan raskasta?

En ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Saako tällä palstalla keskustella ainoastaan omasta elämästä eikä mistään muusta? Ja oletko sitä mieltä, että jokainen meistä elää omassa suljetussa pullossa jossa ei tarvitse huomioida muita ihmisiä tai käyttäytyä?

Vierailija
115/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niit käyttää kerran vuodessa ehkä. Ei oo sen arvoista

Jos ostaa kerran viidessä vuodessa sen halvan Dressmanin puvun niin ei ole kamala sijoitus siihen että ei vaikuta juntilta.

Niitä pukuja ei kannata ostaa laisinkaan. Kenenkään.  

Miksi ei jos käyttö on hyvin satunnaista? Ei se kallis puku ole sen ekologisempi jos sitä käyttää kerran vuodessa.

Ostaisitko numeroa liian pienet kengät jotka repivät jalkasi rakoille vain siksi että käytät niitä kerran vuodessa?  Vai ostaisitko jalkaan istuvat kengät?

Sekä halpa että kallis puku voivat olla hyvin istuvia tai huonosti istuvia. Hinta ei sitä ratkaise.

Vasta mittatilauspuvussa saa hinnan vastineeksi varman istuvuuden.

Vierailija
116/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos niitä pitää vielä puku päällä juhlia.

Vierailija
117/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos niitä pitää vielä puku päällä juhlia.

Puhuin juhlavaatteista, en sanonut että pukukoodina oli miehille puku päälle

Vierailija
118/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mene juhliin missä on pukupakko. 

Lähetän aina lapset ja vaimon niihin tilaisuuksiin. Edes oman isäni hautajaisiin en mennyt, koska puku olisi kuulemma pitänyt olla. Totesin äidilleni että en sitten mene ja säästän rahaa.

He ovat aina olleet tosi säästäväisiä ja säästäneet minunkin lapsuudessa paljon. Kuljin aina risoisa vaatteissa ja en saanut koskaan vaaterahaa. En siis oppinut koskaan ostamaan uusia vaatteita. 

Joten en osta nykyäänkään. Käyhän vanhoja ja kulutan ne ekologisesti loppuun. Aina silloin tällöin löytyy tien vierestä farkkuja tai ferkkareita jotka sopii mulle. Vaimo on vihervsemmistolainen, joten hän ei tajua. Ajattelee että olen vain ekologinen. Taustalla on omien vanhempien oikeistolainen piheys ja sairaanloinen säästämisen kiima. 

Sanotaan että 80-luvulla heidän firman työntekijätkin nurisi ja työntekijöiden vaihtuvuus oli kova, koska palkkojen maksu oli hyvin niukkaa. Omista vanhemmista ei oikein mitään kaunista ole koskaan kuullut sanottavan ulkopuolisten puolelta ja ymmärrän kyllä. Elin itse siinä samassaa kokoomuslaiessa perseessä. Anteeksi perheessä. 

Omistan rippipuvun mutta housut ei mahdu, kun on perse laajentunut niin suureksi ikääntyessä. Voisi kuvitella että vanhemmat saattaisi kannattaa rippikoulun venyttämistä 20 ikävuoteen. Niin sitten pukuunkin mahtuisi myöhemmin, kun olisi luusto varmsti täysikokoisen luusto.

Vierailija
119/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onnistuu.  Voi vaatia mittatilauksen mutta onnistuu.  Minulla viimeisin puku on klassisesti leikattu, muodissa viimeksi 1930-luvulla."

Ai tuollainen?

https://www.punanaamio.fi/gentleman-takki.html?gad_source=1&gad_campaig…

Tuo ei ole puku.  Yrittää olla saketti.

Vierailija
120/148 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi sentään pinnallinen.

Vaikutat todella älykkäältä. Pinnistelitkö kovastikin että sait tämän kommentin puristettua aivoistasi näppäimistösi kautta ulos?

Sinä vaikutat todelliselta mulkulta.

-sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan