Onko sinulla junttimies jonka mielestä siistit farkut ja kauluspaita muka korvaavat puvun?
Miehenä tunnen suunnatonta myötähäpeää niiden miesten ja puolisoidensa puolesta jotka eivät suostu ymmärtämään että jokaisen aikuisen miehen kuuluu omistaa puku. Taas viikonloppuna tuli nähtyä juhlissa tällainen mies, muilla puvut päällä ja tämä yksi sankari jossain helvetin tummissa farkuissa ja kauluspaidassa. Todella nolon näköistä.
Edes köyhyys tai duunarius ei ole peruste, käytettyjä pukuja saa muutamalla kympillä ja uusia tyyliin 150 eurolla.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa Jeesus on ylempi auktoriteetti: ne jotka pukeutuu pehmeisiin (hienoihin) vaatteisiin on kuninkaiden hoveissa ja älkää murehtiko siitä mitä söisitte tai joisitte, tai mitä päällenne pukisitte, teidän Taivaallinen Isänne kyllä huolehtii näistä, ja ruumis on enemmän kuin vaate. Minkö moni saastutti CV -injektiolla ja saastuttaa puheillaan (se mitä tulee suusta saastuttaa ihmisen, ei se mitä tämä syö).
Mutta pakanat tietysti huolehtii pinnallisista, koska eivät tunne Sanaa, eivätkä Elävää Jumalaa Jeesusta Kristusta.
No nyt mennään astetta kovemmissa psykooseissa 😵💫
No kyllä omalla miehelläni on yksi tumma puku ja yksi vähän rennompi puku aina kaapissa. Ei noita kamalan usein tarvita mutta olisi miehestäkin kummalta mennä arkivaatteissa tilaisuuteen jossa kaikilla muilla on siistimät vaatteet.
Varsin halvalla saa sen peruspuvun joka on muodissa seuraavat viisi vuotta. Sen jälkeen se on muutenkin yleensä jo jostain kohdasta vähemmän istuva joten on aika ostaa uusi.
Parhaimmillaan vielä joku reppu selässä tai ruttuinen pikkutakki. Näitä näkee.
🇺🇦🇮🇱
Ap, en suinkaan pinnistellyt ja kiitos Herran olen huomattavasti sinua älykkäämpi: katsos kun pinnallinen ja ilkeä pakana ei voi olla kovin älykäs koskaan.
"Olen oppinut elämässä sen, että puku ei ole omistavan luokan merkki vaan pikemminkin päinvastoin. "
Juu, tuon noki hyvin vaikka presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla johon vuorineuvos toisensa jälkeen ja pörssiyrityksen pääjohtaja toisensa jälkee saapui farkuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä Ap yhden tason juntti.
Sellainen repliikki sieltä. Hienoa argumentointia, hengitteletkö suun kautta?
En. Mutta ihmisillä on erilaisia arvostuksen kohteita. Jos sinulle pukeutuminen on kaikki kaikessa, vaikka johonkin paskaan halpispukuun niin se on sinun mielipiteesi. Minulla ei ole mitään ongelmaa olla juhlassa jossa joku on kauluspaidassa ja farkuissa, vaikka itse olenkin itse istuvassa puvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kohtaa Jeesus on ylempi auktoriteetti: ne jotka pukeutuu pehmeisiin (hienoihin) vaatteisiin on kuninkaiden hoveissa ja älkää murehtiko siitä mitä söisitte tai joisitte, tai mitä päällenne pukisitte, teidän Taivaallinen Isänne kyllä huolehtii näistä, ja ruumis on enemmän kuin vaate. Minkö moni saastutti CV -injektiolla ja saastuttaa puheillaan (se mitä tulee suusta saastuttaa ihmisen, ei se mitä tämä syö).
Mutta pakanat tietysti huolehtii pinnallisista, koska eivät tunne Sanaa, eivätkä Elävää Jumalaa Jeesusta Kristusta.
Puhe rististä on (edelleen) hulluutta nille jotka menevät kadotukseen. Paavali.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut elämäni aikana yksissä juhlissa jossa tarvitsi puvun, ja siitäkin on melkein 40 vuotta.
Luulisi että 40 vuodessa saisi säästettyä muutaman roposen että voisi pukeutua sitten seuraaviin juhliin asiallisesti. Ja ehkä samalla omaksuttua edes ripauksen käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useita pukuja ja sitä voi itsekin paremmin kun vähän satsaa ulkoiseen olemukseen.
Minulle tuli muutama todella hieno laatupuku yhdestä kuolinpesästä, ovat minulle liian isoja, joten olen niitä tarjonnut ilmaiseksi sopivan kokoisille kavereille ja tutuille. Eivät kelpaa koska ei tulisi juurikaan pidettyä.
En ole viitsinyt sanoa, että kannattaisi ruveta pitämään, jos ei ole kokeillut. Ei paremmasta pukeutumisesta haittaa ole!
No eipä. Ylipukeutuminen on etenkin suomessa ylensä huonompi juttu kuin alipukeutuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut elämäni aikana yksissä juhlissa jossa tarvitsi puvun, ja siitäkin on melkein 40 vuotta.
Luulisi että 40 vuodessa saisi säästettyä muutaman roposen että voisi pukeutua sitten seuraaviin juhliin asiallisesti. Ja ehkä samalla omaksuttua edes ripauksen käytöstapoja.
Muoti muuttuu myös miesten puvuissa. 10 vuotta vanha puku näyttää hassulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhe rististä on (edelleen) hulluutta nille jotka menevät kadotukseen. Paavali.
Melko ahdistava täytyy olla sinun maailmasi ja mielenmaisemasi, jos alat puhumaan kadotuksesta kun muut yrittävät keskustella tavallisen asiallisesta pukeutumisesta. Toivon sinulle parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut elämässä sen, että puku ei ole omistavan luokan merkki vaan pikemminkin päinvastoin.
Itse en ole pitänyt pukua enää pitkiin aikoihin, eikä ole enää edes sopivan kokoistakaan kaapissa.
Farkut ja kauluspaita ovat erinomainen kokonaisuus.
Jooh, pukua ei oikeasti tarvitse kuin hautajaisiin ja häihin, enkä oo ihan varma jälkimmäisestäkään
Eri asia jos työssä vaaditaan tuohon hirttosilmukkaan itsensä kietomista. Ei tule ihan äkkiseltään tosin mieleen myöskään työtä, jossa pukukoodi ei olis rentoutunut vuosien varrella ja etenkin kravatti on suurimmassa osaa aivan liikaa
Ei, päinvastoin mies on todellla tarkka pukukoodeista ja pukeutuu ruokakauppaankin kauluspaitoihin.
Mies sitten opastaa minun pukeutumisesta ja pukukoodeista (esim olkapäät ei saa näkyä, hameen mitta pitää olla sopiva jne). Toisaalta hyvä, koska en tiedä mitä cocktail tilaisuuksiin, iltapukujuhliin ja muihin vastaaviin pitää pukeutua kun ei niistä ole niin paljon kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä valinta on joko tuo tai isänsä 50-luvun vihkipuku :) Mua ei jaksa kiinnostaa, mutta on tilaisuuksia joihin se musta puku on liikaa, niihin sitten kauluspaidalla. Pukutarpeita on ehkä kerran 5 vuodessa.
Pukeudutko itsekin tarkoituksella tökerösti? Käytät äitisi ikivanhoja vaatteita?
Tällä palstalla on paljon naisia, joille oma pukeutuminen on todella tärkeää mutta kulkevat rinnallaan mies joka pukeutuu kuin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoti muuttuu myös miesten puvuissa. 10 vuotta vanha puku näyttää hassulle.
Ei kannata seuratakaan muoteja. Hyvät peruspuvut mitkä ei yritä olla muodinmukaiset menee kyllä käytössä iät ajat. Siis ei mitään 80-luvun olkatoppauksia tai 2010-luvun slim fit pukua, vai vieläkö tuo hiton slim fit on umodissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on useita pukuja ja sitä voi itsekin paremmin kun vähän satsaa ulkoiseen olemukseen.
Minulle tuli muutama todella hieno laatupuku yhdestä kuolinpesästä, ovat minulle liian isoja, joten olen niitä tarjonnut ilmaiseksi sopivan kokoisille kavereille ja tutuille. Eivät kelpaa koska ei tulisi juurikaan pidettyä.
En ole viitsinyt sanoa, että kannattaisi ruveta pitämään, jos ei ole kokeillut. Ei paremmasta pukeutumisesta haittaa ole!
No eipä. Ylipukeutuminen on etenkin suomessa ylensä huonompi juttu kuin alipukeutuminen
Olen täysin eri mieltä. Tuon ajattelun takana on varmaan suomalainen alisteinen ajattelutapa ja heikko itsetunto. Ei pitäisi olla muilta pois kunnon puketuminen.
Farkut ja kauluspaita on fiksu asu. Poliitikot ovat pilanneet virallisen puvun maineen, sehän on jo ihan sirkuspellen asu.
Vierailija kirjoitti:
"Olen oppinut elämässä sen, että puku ei ole omistavan luokan merkki vaan pikemminkin päinvastoin. "
Juu, tuon noki hyvin vaikka presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla johon vuorineuvos toisensa jälkeen ja pörssiyrityksen pääjohtaja toisensa jälkee saapui farkuissa.
Listaatko nämä vuorineuvokset ja pääjohtajat jotka olivat presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolla farkuissa, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin eri mieltä. Tuon ajattelun takana on varmaan suomalainen alisteinen ajattelutapa ja heikko itsetunto. Ei pitäisi olla muilta pois kunnon puketuminen.
Ihan sama mikä siellä taustalla on, se asia ei riipu sinun mielipiteestäsi vaan on ihan selkeä havaittavissa oleva totuus
Mikään tuulipukua erikoisempi herättää huomion tässä maassa
Olen oppinut elämässä sen, että puku ei ole omistavan luokan merkki vaan pikemminkin päinvastoin.
Itse en ole pitänyt pukua enää pitkiin aikoihin, eikä ole enää edes sopivan kokoistakaan kaapissa.
Farkut ja kauluspaita ovat erinomainen kokonaisuus.