Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jonkun mielestä IHANAA, kun kysytään henkkareita kaupassa?

Vierailija
28.09.2025 |

Mun mielestä ihan turhaa ajanhukkaa, kun omastakin naamasta näkee etten ole lähelläkään alle 18-vuotias.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, silmäpussit roikkuu poskilla ja 2 huutavaa poikaa roikkuu puntissa tai no, takanatulevan puntissa ja kassa kysyy kaljakeissini kädessä: Onko ikää

Vierailija
2/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oon muutaman kerran kuullut jonkun sanovan jotain tyyliin "voi kiitos! Pelastit mun päivän".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lähinnä hupaisaa, en ymmärrä miten siitä joku voi loukkaantua. T:43v

Vierailija
4/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, silmäpussit roikkuu poskilla ja 2 huutavaa poikaa roikkuu puntissa tai no, takanatulevan puntissa ja kassa kysyy kaljakeissini kädessä: Onko ikää

Ehkä ihan hyvä herätys että onko syytä ostaa kaljakeissiä kun kaksi huutavaa poikaa roikkuu punteissa.

Vierailija
5/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on joskus jopa kassa tokaissut että "pelastinko päiväsi" kun kysyi papereita 😖 Mulle ihan sama kysyvätkö vai eivät, oletan että tekevät työnsä ja kysyvät jos katsovat aiheelliseksi, ei siksi että pelastaisi jonkun random harpun päivän.

Vierailija
6/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Minusta on erittäin ihanaan minulle tarkoitettua pakettia hakiessani, että henkilöllisyyteni tarkistetaan.

M59

Vierailija
7/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lähinnä hupaisaa, en ymmärrä miten siitä joku voi loukkaantua. T:43v

Kuka siitä on loukkaantunut? En minä ainakaan.

Ap

Vierailija
8/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihan hyvä herätys että onko syytä ostaa kaljakeissiä kun kaksi huutavaa poikaa roikkuu punteissa.

Voihan se niinkin olla, eli juonko poikien takia vai onko mulla 2 huutavaa poikaa juomisen takia

Vierailija
9/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähinnä sympatiseeraan. Minulle iän arviointi on tosi vaikeaa. Varsinkin kun virallinen ohjeistus ei ole tarkistaa vain alle 18-vuotiailta, vaan kaikilta, jotka näyttää alle 30-vuotiailta. Tämä on virallinen ohjeistus kaikkialla.

Vierailija
10/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tuo ihanampi vaihtoehto kuin se, että teititellään. Tunnen itseni 100-vuotiaaksi, kun kyseinen ilmiö silloin tällöin tapahtuu.

Vierailija
11/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa. Ihan typerä sääntö kysyä henkkareita selkeästi täysi-ikäisiltä. Kukaan yli 30-vuotias ei näytä alaikäiseltä vaikka miten mukamas olisi ikäistään nuoremman näköinen. 

Vierailija
12/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä kysytä. 

Vierailija
13/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa. Ihan typerä sääntö kysyä henkkareita selkeästi täysi-ikäisiltä. Kukaan yli 30-vuotias ei näytä alaikäiseltä vaikka miten mukamas olisi ikäistään nuoremman näköinen. 

Kyllä näyttää. Toisaalta moni alaikäinen näyttää täysi-ikäiseltä.

Vierailija
14/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne alaikäiseksi luule, se on vaan jotain muuta. 

Vierailija
15/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minusta on erittäin ihanaan minulle tarkoitettua pakettia hakiessani, että henkilöllisyyteni tarkistetaan.

M59

Ei enää tarkisteta, se taas muuttu. Nyt tarvitaan vaan lähetystunnus. Kuka tahansa voi hakea. 😂 

Vierailija
16/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiseerasin aika vahvasti sekä myyjää että asiakasta, kun yksi kerta jonossa edelläni myyjä huonolla englannilla yritti selittää huonoa englantia puhuvalle asiakkaalle että miksi hän ei voi myydä noin kolmekymppisen näköiselle ihmiselle tupakka-askia, vaikka Suomessa ikäraja on 18v. 

Vierailija
17/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siitä on loukkaantunut? En minä ainakaan.

Ap

On niitäkin, ja paljon, en juuri sinua tarkoittanut. 

Vierailija
18/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M59

Ei enää tarkisteta, se taas muuttu. Nyt tarvitaan vaan lähetystunnus. Kuka tahansa voi hakea. 😂 

Kyllä tarkistetaan joissakin toimituksissa.

M59

Vierailija
19/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiseerasin aika vahvasti sekä myyjää että asiakasta, kun yksi kerta jonossa edelläni myyjä huonolla englannilla yritti selittää huonoa englantia puhuvalle asiakkaalle että miksi hän ei voi myydä noin kolmekymppisen näköiselle ihmiselle tupakka-askia, vaikka Suomessa ikäraja on 18v. 

Miksi ulkomaalaisille pitää selitellä yhtään mitään englanniksi, tämä on Suomi ja jos et saa tupakka-askia, liiku ulos kaupasta ja anna seuraavalle asiakkaalle tilaa. Myyjäparka, asiakkaiden ja pomon ristipaineessa.  

Vierailija
20/27 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä tunnusti jossain tarkistavansa paperit useammin heiltä kenellä on S-etukortti.

Sillä tavalla saadaa tilastoja ja eritoten oikeita todisteita siitä kuinka usein papereita kysytään.