Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa propuista kärsivää!

Vierailija
28.09.2025 |

Minulla on ollut nyt viikon ajan ihan karmea maku suussa, ja olen sormet rakkuloilla googletellut, että mikä ihmeen syöpä minulla nyt on. Suussani ei ole koskaan ennen ollut tällaista ongelmaa. Pesen hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla, käyn hammasvälit läpi hammastahnan kanssa sekä hammaslangalla että hammasväliharjalla ja harjaan myös kielen aina iltaisin. Ruokavaliossa tai terveydentilassa ei ole tapahtunut mitään muutoksia.

Jossain löytämässäni artikkelissa puhuttiin sitten propuista, ja kun sen innoittamana vilkaisin suuhun, niin kappas vain, nielurisoista löytyi valkoisia pienenpieniä palleroita, joita yökkäysten saattelemana tongin hammasväliharjalla pois. Luulin, että nyt vihdoin helpottaisi, mutta suussa on edelleen kamala maku. Auttakaa! 😭

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap huudat apua, etkä sitä kuitenkaan huoli? Ainoa toimiva apu on leikkaus, meillä ainakin auttoi 20- vuotta sitten. 

Ehkä leikkaus on tänä päivänän kielletty koska nielurisoilla on toki myös merkitys.  Yksi esittää sukkapuikolla kaivelua, ei kannata voi rikkoa nielurisat ja seuraa paha nielutulehdus.

Itse nuoruudessa kaivelin hiuspinnillä,  ei riko limakalvoja  ;)

Ehkäpä siis pääsen kohta leikkaukseen ihan syystä.

T. sukkapuikolla kaivelija.

Vierailija
22/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen noita proppuja. Tein sitten niin kuin kurkkulääkäri äidilleni neuvoi, eli aloin puristella nielurisat säännöllisesti tyhjäksi. Kun onkalot tyhjentää, niidn pitäisi mennä hljalleen umpeen. Muistaakseni parin vuoden ajan tyhjentelin niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kerta kaikkiaan PYSTY painelemaan/tonkimaan noita kuvottavia palleroita nielurisoistani! Oksennusrefleksini on aivan liian herkkä.

Taannoin ehkä jo 15 vuotta sitten minulta yritettiin ottaa nieluviljelyä ja laboratorion hoitaja alkoi jo hermostua. Lopulta hän sai otettua jonkin todella epäluotettavan näytteen.

Itse olen vaan suolavedellä kurlannut.

Vierailija
24/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen poistanut proppuja kostutetulla vanupuikolla. Sillä kun painaa propun vierestä niin se pullahtaa pois. Vanupuikko ei riko limakalvoja. Kurlausta suosittelen poisto-operaation jälkeen vaikka suolavedellä tai esim. vodkavedellä tms. puhdistavalla aineella.

Vierailija
25/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutamia proppuja nielussa joskus teininä, mutta senkin edestä sitten angiinaa.

Yksityinen lääkäri kirjoitti lähetteen sairaalaan ja leikattiin nielurisat. Luin leikkauksen epikriisin ja sen mukaan oli ollut tosi paljon proppuja nielurisat täynnä

Vierailija
26/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen poistanut proppuja kostutetulla vanupuikolla. Sillä kun painaa propun vierestä niin se pullahtaa pois. Vanupuikko ei riko limakalvoja. Kurlausta suosittelen poisto-operaation jälkeen vaikka suolavedellä tai esim. vodkavedellä tms. puhdistavalla aineella.

Joo, hygieniaa pitää noudattaa! Suolavesi on varmasti kaikkein paras kurlaamiseen. Mä puristelin vain sormin ja kerran tökkäsin itseäni kurkkuun, ja kurkkupaisehan siitä tuli.

Vierailija
27/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen noita proppuja. Tein sitten niin kuin kurkkulääkäri äidilleni neuvoi, eli aloin puristella nielurisat säännöllisesti tyhjäksi. Kun onkalot tyhjentää, niidn pitäisi mennä hljalleen umpeen. Muistaakseni parin vuoden ajan tyhjentelin niitä.

Ei ne umpeen mene. 

Vierailija
28/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne umpeen mene. 

Jaa. No miksi niitä proppuja ei sitten enää tule?

Vierailija
29/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita kurlata vedellä aamuin-illoin, ainakin vähän helpottaa proppujen ulostuloa. 

Jos olet suhteessa peniksellisen henkilön kanssa, tarjoudu antamaan suuhoitoa ja painele, töki ym. kalulla risoja (tää ei ole vitsi, teen tätä itsekin ja auttaa!). :D 

Tulipa tässä kauhukuva mieleen. Entä jos niihin onteloihin jää siemennestettä muhimaan, niin sehän se vasta sitten haiseekin 🤢

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi