Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö näistä ns uusista omakotitaloista, jossa ikkunat lattiasta kattoon?

Vierailija
28.09.2025 |

Eikö siellä olisi vähän turvatonta? Tai ainakin minulla olisi. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Ihana metsämaisema ja sininen taivas on kuin taulu.

Näissä tapauksissa ymmärrän isot ikkunat kun niistä on kauniit näkymät luontoon. Mutta suurin osa on suoraan naapurin ikkunaan tai kadulle, eli ei mitään yksityisyyttä. Useimmiten näyttävätkin pitävän verhoja tai kaihtimia kiinni, eli hyöty on?

Vierailija
22/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä siellä ikkunan takana on. Jos on maisema niin aivan upea näkymä. Jos on metrin päässä jalkakäytävä (niin kuin täälläpäin yhdessä talossa) niin siinä on pakko pitää verhoja 24/7 ja menee ikkunat hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on. Ihana metsämaisema ja sininen taivas on kuin taulu.

Vietin pari viikkoa tällaisessa ja kyllähän ne päivällä oli kivat, mutta pimeän aikaan ei sopinut minun mielikuvitukselleni. Oli jotenkin ahdistavaa istua siinä olohuoneessa kun pelkkä pimeys siellä ikkunan takana ja ajatukset siitä, että joku voisi täysin avoimesti tarkkailla minua. Toki järki sanoi, että tuskinpa niin syrjään kukaan olisi eksynyt ja sitten taas mietin, että ei varmaan eksynyt, mutta tarkoituksella tullut :D

Kaihtimet vaan kiinni pimeällä. Huomasin kerran, että lintu istui oksalla ikkunani edessä ja mietin katseleekohan se minua yöllä. :D Mieti ei pelkästään ihmiset vaan myös eläimet voivat tarkkailla.

Vierailija
24/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole millään muotoa energiatehokkaita ja ajan kuluessa rakenne riski, olkoon miten hyviä lämpölaseja tahansa. 

Vierailija
25/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään ja antaisin verhot olla enimmäkseen auki jos minulla olisi tuollaiset ikkunat. Minua ahdistaa jos asunnossa joka ikinen ikkuna on peitetty säleverhoilla eikä niitä säleverhoja vedetä pois ikkunoiden edestä edes päiväaikaan.

Vierailija
26/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut lentää ikkunoihin, kiva pestä kun räksänpaskaa ikkunoissa kolmen metrin korkeudessa. Nimimerkillä kokemusta on. 

Vierailija
27/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

akvaariotalo ja vielä rakennetaan lenkkipolun viereen jotta voi aina lenkillä käydessä katsoa mitä tekevät.

Vierailija
28/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sysirumia ovat jättimäiset ikkunat. Tyylitajutonta kuten moni muukin : vanhat mummonmökit stailataan valkoisiksi ja sisälle Ikeaa. Yäk että yrjöttää.

Vierailija
29/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella on pelkästään uusia omakotitaloja, useassa varsin isot ikkunat. Jotenkin ne lasit heijastaa, että vaikka täällä tontit ovat pieniä, 600-1000m2 niin ei sinne naapuriin sisään näe vaikka katsoisikin.

Vierailija
30/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä ikkunasta näkee. Tiiviillä oktalueella joissa näkyy vaan naapuritalo ja paljon ohikulkijoita en tykkää. Väljemmällä alueella joissa upea metsä/pelto/vesistö maisema eikä "näyteikkunaefektiä", niin mitä ihanin.

Vierailija
31/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää nykytaloista muutenkaan, kun ovat sellaisia neljöjä. Kartanot ja puutalot kivan muotoisina ovat upeita. :) 

Vierailija
32/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ikkunat hohkaavat kylmää. Ei hyvä.

Vierailija
33/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään todella, meille tulee mökille sellaiset meren puolelle. Metsän puolellekin tulee yksi.

Vierailija
34/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, koska ne ovat muutenkin hyvin kuutiomaisia tasakattoisia betonimöhkäleitä. Tylyn näköisiä verrattuna vaikka vuosikymmenia vanhoihin puutaloihin.

Vierailija
35/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. On näyteikkuna ja paskamaista pestä ne.

Ei niitä itse kuulu pestä. Sitä varten palkataan joku pesemään ikkunat. 

Vierailija
36/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatonta? Missä mielessä. Suomessa on ikkunoissa monta 6-8 kerrosta lasia, ei siitä varkaat läpi tule vaan yleensä tiirikoivat oven. Ja se ovi voidaan tiirikoida on asumismuoto tahansa. Enemmän ahdistaisi ajatus asua kerrostalon maantasakerroksessa. 

Vierailija
37/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grand Design Englandissa pariskunnalla oli seinän kokoinen ikkuna makuuhuoneen ja eteiskäytävän välissä, koska sen takaa näkyi iso olohuoneen kahden kerroksen kokoinen ikkuna. Napista painamalla makuuhuoneen ikkunan sai täysin peittäväksi sumulasiksi silmänräpäyksessä. Onkohan sellaista tekniikkaa käytössä Suomessa?

Vierailija
38/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää.

Vierailija
39/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ikkunat on jotenkin elämän luksusta. Tontti on niin iso, että oma puutarha ja metsä näkyy niistä. Ikkunat on lisäksi vasta toisessa kerroksessa, ei maatasossa. Aiemmin asuttiin vanhassa puutalossa, ikkunat oli tosi pienet, jotenkin loi ahtaan tunteen. 

Kaikki ei sovi kaikille. Pääasia, että itse tykkää ikkunoistaan.

Vierailija
40/51 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ehdottomasti.

Meillä on nyt 3. itselle suunniteltu ja rakennettu okt jossa isot ikkunat. Talo sijoitettu tontille siten että oleskelutilojen ikkunoihin ei ole naapureilla näkyvyyttä, edes verhoja ei tarvita. Lisäksi talot korkeammalla rinteessä. Päättyvät tiet jokaisessa joten mitään turhia haahuilijoita tuskin on ollut pihalla koskaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän