Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ryyppääkö ihmiset vielä +40-vuotiaanakin?

Vierailija
28.09.2025 |

Jotenkin tosi villi ajatus

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa 40+ vuotiaista on alkoholiongelmaisia ja ryyppäävät edelleen kuin nuorempina. Kasarin ja ysärin alkoholinhuuruiset teinivuodet jätti jälkensä tosi moneen.

No, itselläni ryyppääminen ja tupakointi loppui ennen 40v, vaikka olikin ollut merko rajua menoa juurikin tuolla kasarilla/ ysärillä

Vierailija
22/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen jo kuolin siivousta. 43v

Toivottavasti on vain vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin nuori, kasarilla, aattelin että tupakointi ja kännääminen on vanhojen ukkojen ja akkojen hommaa.

Vierailija
24/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki. Kaikki ne vanhat miehet, jotka notkuvat puistoissa umpipäissään ovat 18-vuotiaita. Ne vain näyttävät 50+ ikäisiltä. 

Vierailija
25/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökerhoon/baariin minua ei saa kukaan. Muutaman kerran vuodessa ostan viinipullon, jonka juon ylhäisessä yksinäisyydessäni omia juttuja puuhaillen. Joskus menee kuukausia, puolikin vuotta, ilman pisaraakaan. En tiedä sitten onko tämä nyt edes "ryyppäämistä". 

Ei ole. Mun tietämät 40+ ikäiset ryyppäämistä harrastavat käy vähintään monta kertaa vuodessa bilettämässä, festareilla ym. jossa juovat niin paljon, että ovat kännissä ja seuraavana päivänä/päivinä krapulassa. Jotkut käy monta kertaa kuukaudessa tai jopa viikottain. Mikäs siinä, jos ei ole jälkeläisiä joista huolehtia tai aikuisia jälkeläisiä joita hävettäisi. 

Vierailija
26/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen jo kuolin siivousta. 43v

Se on kuolinsiivous. Ja sellainen on jokaisen hyvä tehdä säännöllisesti ikään katsomatta. Kuolinsiivous ei tarkoita sitä, että aikoo kuolla pian. Mutta kuka tahansa meistä voi kuolla missä tahansa iässä. Siihen on hyvä valmistautua. 

Vierailija
27/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vähän naukkailla silloin tällöin, ettei sitten siellä firman pikkujouluissa tee skumppa tepposia. Se on nimittäin hirveää katsottavaa, kun se kuuskymppinen Marja-Leena kerrankin ottaa ja on sitten ihan hirveässä kuosissa.

Vierailija
28/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jäi humalahakuinen ryyppääminen ja tupakointi pois kun täytin 40. Oikeastaan melkein tiedostamatta.

Käytän siis alkoholia edelleen, mutta inhoan darraa ja sitä kun seuraava päivä menee pilalle kun on huono ja vetämätön olo. Pari saunakaljaa riittää. Jos minulla on seuraava aamuna hyvin nukkunut ja pirteä olo, tiedän ettei ole tullut otettua liian montaa. Lapsen syntyminen vain korosti tätä hommaa. 

Tupakointi jäi pois, koska alkoi tulemaan niin paljon mielekkäämpiä tapoja nauttia nikotiinia kuin terva ja häkä keuhkoissa. Silloin kun alotin polttamaan, ei ollut tarjolla kuin kuin nikotiinipurkkaa (makuna pahvilaatikko) ja laastareita. Aluksi käytin hetken aikaa sähkötupakkaa, sitten nuuskaa ja lopulta nikotiinipusseja. Nykyään en tarvitse niitäkään. Mikään noista ei ole terveellinen tuote, mutta ei ainakaan haise kammottavalle ja sisällä tervaa/häkää. 

Vierailija
29/29 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vähän naukkailla silloin tällöin, ettei sitten siellä firman pikkujouluissa tee skumppa tepposia. Se on nimittäin hirveää katsottavaa, kun se kuuskymppinen Marja-Leena kerrankin ottaa ja on sitten ihan hirveässä kuosissa.

Juuri näin. Itse en käytä alkoa, joten jättäisin mieluiten näihin juhliin menemättä, joskaan ei oikein voi, kun olen kuitenkin johtavassa asemassa ja seremoniamestarina.

Siinä sitä sitten äijät loppuillasta ovat kravatissa kiinni ja vanhemmat rouvat, joskus nuoremmatkin tuputtavat muuta hauskaa loppuyölle. Seuraavalla viikolla kaikilla on naama punaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi