Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puuttua jos epäilee henkistä väkivaltaa kaverin suhteessa?

Vierailija
28.09.2025 |

Miten pitäisi puuttua jos epäilee (osin todistanutkin) henkistä väkivaltaa kaverin suhteessa? Niin että pirttihirmuna on nainen. Tuntuu ettei osaa auttaa. N 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan niillä ihana romanttinen viikonloppu? <3 

Vierailija
82/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun siihen pitäisi puuttua. Ei miksikään. Eiköhän he itse tilanteensa tiedä.

Koska elämän on tarkoitus välillä olla kivaakin eikä 90% ajasta selviytymistaistelua. Vaikea katsoa vierestä tilannetta ja sitä miten toisen ilo ja huolettomuus on vähentynyt elämässä.

-ap

Oletko siis sitä mieltä, että he eivät aikuisina ihmisinä osaa, tai saa itse päättää millaisessa suhteessa elävät?? Miksi sinun pitäisi saada siitä päättää?

Jatkuvastihan täälläkin saa lukea narsistin uhreista. Omat rahkeet eivät riitä lopettamaan suhdetta, kun ovat jo niin nujerrettuja ja kukaan kaveri ei näe tilannetta tai ei osaa puuttua.

ohis

Ei kannata ottaa tätä palstaa todellisuutena. Oikeassa elämässä 1-2% ihmisistä on narsisteja, kun taas palstalta saa kuvan, että määrä on vähintään 10-20%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität ryöstää miehen itsellesi? Vanha temppu, senkin alhainen kotka.

Vierailija
84/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seinille puhuis.. 

Vierailija
85/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun siihen pitäisi puuttua. Ei miksikään. Eiköhän he itse tilanteensa tiedä.

Koska elämän on tarkoitus välillä olla kivaakin eikä 90% ajasta selviytymistaistelua. Vaikea katsoa vierestä tilannetta ja sitä miten toisen ilo ja huolettomuus on vähentynyt elämässä.

-ap

Oletko siis sitä mieltä, että he eivät aikuisina ihmisinä osaa, tai saa itse päättää millaisessa suhteessa elävät?? Miksi sinun pitäisi saada siitä päättää?

Tietysti saavat päättää. Mutta jos on epäilyksiä (muillakin kuin itsellä) että toinen ei pelaa reilua peliä niin se ei tunnu kivalta. Suhteessa monesti sokaistuu.

-ap

Olet vähintään yhtä epä

Ei se aina ihan noinkaan ole. Ei kaikki aikuisetkaan osaa aina puolustautua tai löydä keinoja selviytyä hankalasta tilanteesta. On hyvä kuunnella ja tukea toista tarvittaessa, mutta aikuisella on omakin vastuunsa. Liikaa ei pidä mennä toisten asioihin sekaantumaan. Se saattaa vahingoittaa kaveruutta tai saattaa itsekin joutua mukaan soppaan. En päde tai vähättele ketään, vaan nämä ei ole niin yksinkertaisia asioita.

Vierailija
86/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan niillä ihana romanttinen viikonloppu? <3 

Oli varmasti

Vierailija
87/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit juuri hakee nautintoa muiden ärsyttämisestä ja ihan ymmärrettävää että täällä ne 🤡 juuri pyörii. Pahimpina häiriköinä esim. peitepoliisit uhrejaan provosoimassa. 

Vierailija
88/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tietysti saavat päättää. Mutta jos on epäilyksiä (muillakin kuin itsellä) että toinen ei pelaa reilua peliä niin se ei tunnu kivalta. Suhteessa monesti sokaistuu.

-ap

Olen itse elänyt henkisesti

Näin kävi myös minulle. Vaikka joku asia näyttäytyisi miten omituiselle tahansa, jos kyseessä ei ole pakottamista, fyysistä väkivaltaa ja vangitsemista, ne henkilöt päättävät jäämisistään ja suhteistaan itse. Minä katkaisin välit erääseen ystävään, joka alkoi toimia vähän turhan aktiivisena ulkopuolisena puuttujana omassa elämässäni. En luottanut enää, enkä voinut unohtaa että pyynnöistäni huolimatta ei ottanut etäisyyttä.

Vierailija
89/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaisia vastauksia olisi tullut, jos sukupuolet olisivat olleet toisin päin? Jos kaveri olisi ollut nainen ja epäilty tekijä mies.

Vierailija
90/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä vain sanoisin kaverille, ettei tuollainen ole OK. Riippuu kyllä tilanteesta, mutta pitäisi olla aika painavat syyt ennen kuin rupeaisin enemmän sekaantumaan asiaan.

Vierailija
91/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kaveri.... ap on alinta kastia, tuollaiset juonittelevat ämm ät jotka toisten miehiä vaanii on ihan kuin jotkut r yssä hor ot

Vierailija
92/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sinäkin olet vain pelinappula ja henkistä väkivaltaa käyttääkin se mies?

Vierailija
93/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olen itse ollut henkisesti väkivaltaisessa suhteessa, niin kavereista ei ollut kyllä yhtään apua. Puhuin asioista kyllä, yritin käydä läpi heidän kanssaan, että mistähän tässä on kyse, mutta aina oli sellainen olo, kuin ne olisi olleet jotenkin tyytyväisiä, että itselläni oli niin vaikeaa. Niiden omat suhteet vaikutti sen rinnalla paremmilta ja he itse täysijärkisemmiltä ihmisiltä. Eli kun kaverit sanoo, että kuulostaa vaikealta, taitaa olla henkistä väkivaltaa tai hyväksikäyttöä, oletko kuullut mitä lapseni teki eilen, onneksi minun mieheni ei tee noin, niin se on kyllä yhtä tyhjän kanssa kun ei ole mitään sosiaalista verkkoa mihin poistua siitä suhteesta.

Lopulta sain suhteen katki ihan itsekseni, kun se meni niin älyttömäksi, mutta pian meni kyllä välit kavereihinkin. 

Vierailija
94/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "noup" kuulostaa tutulta ja eräs muukin juttu. Onko ap tuo nainen siskosi? 

Ei ole eikä mulla ole siskoja. Kuten nähdään, useat neuvot täällä perustuvat aivan todella vääriin ja mielikuvituksellisiin arvauksiin ja tämän takia en enää itse osallistu tähän keskusteluun. Kiitos niille muutamalle asiallisen neuvon/kommentin laittaneelle. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!  

-ap

Vierailija
95/95 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "noup" kuulostaa tutulta ja eräs muukin juttu. Onko ap tuo nainen siskosi? 

Ei ole eikä mulla ole siskoja. Kuten nähdään, useat neuvot täällä perustuvat aivan todella vääriin ja mielikuvituksellisiin arvauksiin ja tämän takia en enää itse osallistu tähän keskusteluun. Kiitos niille muutamalle asiallisen neuvon/kommentin laittaneelle. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!  

-ap

Ok. Sori. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän