Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puuttua jos epäilee henkistä väkivaltaa kaverin suhteessa?

Vierailija
28.09.2025 |

Miten pitäisi puuttua jos epäilee (osin todistanutkin) henkistä väkivaltaa kaverin suhteessa? Niin että pirttihirmuna on nainen. Tuntuu ettei osaa auttaa. N 

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voikaan auttaa.

Vierailija
2/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin haluat siis saada kaverisi itsellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä puuttua muiden ihmisten parisuhteisiin, jos ei nyt selvästi pidä poliisia soittaa. 

Vierailija
4/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin haluat siis saada kaverisi itsellesi?

Noup. 

-ap

Vierailija
5/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun siihen pitäisi puuttua. Ei miksikään. Eiköhän he itse tilanteensa tiedä.

Vierailija
6/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun siihen pitäisi puuttua. Ei miksikään. Eiköhän he itse tilanteensa tiedä.

Koska elämän on tarkoitus välillä olla kivaakin eikä 90% ajasta selviytymistaistelua. Vaikea katsoa vierestä tilannetta ja sitä miten toisen ilo ja huolettomuus on vähentynyt elämässä.

-ap

Vierailija
7/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska elämän on tarkoitus välillä olla kivaakin eikä 90% ajasta selviytymistaistelua. Vaikea katsoa vierestä tilannetta ja sitä miten toisen ilo ja huolettomuus on vähentynyt elämässä.

-ap

Oletko siis sitä mieltä, että he eivät aikuisina ihmisinä osaa, tai saa itse päättää millaisessa suhteessa elävät?? Miksi sinun pitäisi saada siitä päättää?

Vierailija
8/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oletko siis sitä mieltä, että he eivät aikuisina ihmisinä osaa, tai saa itse päättää millaisessa suhteessa elävät?? Miksi sinun pitäisi saada siitä päättää?

Tietysti saavat päättää. Mutta jos on epäilyksiä (muillakin kuin itsellä) että toinen ei pelaa reilua peliä niin se ei tunnu kivalta. Suhteessa monesti sokaistuu.

-ap

Vierailija
9/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tietysti saavat päättää. Mutta jos on epäilyksiä (muillakin kuin itsellä) että toinen ei pelaa reilua peliä niin se ei tunnu kivalta. Suhteessa monesti sokaistuu.

-ap

Olen itse elänyt henkisesti hyvinkin väkivaltaisessa suhteessa. Minä en ollut se väkivaltainen osapuoli. Mutta olen ihan oikeustoimikelpoinen ihminen, joten tiedostin asian aivan hyvin itse. Silti päätin jäädä suhteeseen.

Jos joku "kaveri" olisi alkanut asiaan puuttua koska "ei tunnu hänestä kivalta", niin olisi entinen kaveri.

Vierailija
10/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Olet vähintään yhtä epäterve ja kontrolloiva itsekin, jos koitat puuttua muiden ihmissuhteisiin. Se mikä sinun silmiisi on huoletonta elämää, ei välttämättä päde enää kaveriisi. Onko tässä kenties klassinen esimerkki siitä, että ihmiset muuttuvat vanhetessaan ja kaverisuhteet väljähtävät, koska ollaan niin erilaisia? Sinun silmiisi se tietenkin näyttää siltä, että kaverisi on onneton, koska et voi hyväksyä häntä erillisenä ihmisenä, joka pitää eri asioista kuin sinä. 

Vierailija
11/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle. 

Vierailija
12/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Rane pääse entiseen tapaan ryyppybileisiin? 

Vierailija
13/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan jos pyrit vähän herättelemään ystävääsi. Niin fyysisesti kuin henkisesti väkivaltaisissa suhteissa elävät eivät useinkaan tajua enää mikä on normaalia ja mikä ei eivätkä he enää katso oikeudekseen lähteä ja vähättelevät omaa pahaa oloaan. Monesti heidän oma tahtonsa on nujerrettu ja heidän asenteensa on muuttunut vääristyneeksi. Osa ei vain osaa lähteä, koska heillä ei ole enää kykyä siihen. Tarvitaan ulkopuolista apua näyttämään heille miten huono ja vääristynyt dynamiikka on.

Vierailija
14/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot mustis kun mies ei anna jakamatonta huomiota enää sinulla? Älä yritä roikkua kolmantena pyöränä, teet itsestäsi vain säälittävän.

Vierailija
15/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan jos pyrit vähän herättelemään ystävääsi. Niin fyysisesti kuin henkisesti väkivaltaisissa suhteissa elävät eivät useinkaan tajua enää mikä on normaalia ja mikä ei eivätkä he enää katso oikeudekseen lähteä ja vähättelevät omaa pahaa oloaan. Monesti heidän oma tahtonsa on nujerrettu ja heidän asenteensa on muuttunut vääristyneeksi. Osa ei vain osaa lähteä, koska heillä ei ole enää kykyä siihen. Tarvitaan ulkopuolista apua näyttämään heille miten huono ja vääristynyt dynamiikka on.

Tämä on just se mitä tarkoitin. Kiitos tästä viestistä. <3 Herättely on välittämistä. Tottakai toivon sydämestäni että omat epäilykseni ovat väärässä liioiteltuja mutta kun useampi henkilö on jo huolissaan niin se laittaa miettimään miten voisi auttaa. 

-ap

Vierailija
16/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Sinä olet näkemässä tuota suhdetta 90% ajasta? 

Vierailija
17/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohta entinen ystävä jos puutut. Luuletko, että kaverisi sinua uskoo tuollaisessa tilanteessa? 

Ellei kyseessä ole tilanne, että tyttöystävä haluaa viettää poikaystävän kanssa aikaa ja tästä ollaan vedetty johtopäätöksiä, että hän yrittää kontrolloida poikaystävää.

Vierailija
18/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vaikka tämä anonyymipalsta onkin, en ala toisten suhdeasioita sen tarkemmin avaamaan. Toivottavasti ymmärrät.

-ap

Vierailija
19/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä anonyymipalsta onkin, en ala toisten suhdeasioita sen tarkemmin avaamaan. Toivottavasti ymmärrät.

-ap

Eli sinulla ei ole antaa konkreettisia esimerkkejä, vaan vedät johtopäätöksiä tyhjästä?

Vierailija
20/75 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eli sinulla ei ole antaa konkreettisia esimerkkejä, vaan vedät johtopäätöksiä tyhjästä?

Niitä olisi antaa liikaakin. Mutta kuten sanottua, en koe oikeudekseni puhua niistä täällä. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän