Miten puuttua jos epäilee henkistä väkivaltaa kaverin suhteessa?
Miten pitäisi puuttua jos epäilee (osin todistanutkin) henkistä väkivaltaa kaverin suhteessa? Niin että pirttihirmuna on nainen. Tuntuu ettei osaa auttaa. N
Kommentit (75)
Kyllä minulla lakimies on jo. Lakimies sanoo, että ex-vaimolle saa laillisesti häädön ihan parissa kuukaudessa sen jälkeen kun erohakemus on jätetty. Valitettavasti hän ehtii siinä parissa kuukaudessa tehdä kaiken tuhon mitä haluaa. Mikään vakuutusyhtiö ei korvaa vahinkoja, koska hän on tuon ajan luvallisesti asunnossa ja on siis minun vastuullani, vaikka on jo erottu. Hänen tekemistään vahingoista voi tietenkin tehdä rikosilmon ja vaatia korvaukset, jotka oikeus kyllä myöntää - mutta koska hän on rahaton, niitä ei tule koskaan oikeasti häneltä saamaan. Lopputulos on vaan, että ollaan molemmat lopun ikämme ulosotossa.
Ennen pitkää menen kyllä tähän vaihtoehtoon, koska eihän näin voi elää. Mutta vielä vähän aikaa koitan jospa se vaikka rakastuisi johonkuhun muuhun ja lähtisi vapaaehtoisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen naispuolinen kaveri tekee joka kerta lasun, kun näkee meidän perheen esim, kaupassa tai leikkipuistossa. Hänen mielestään suhteemme on toksinen, kun en koko ajan silittele ja taputtele ja halaile perheenjäseniä ja olen jopa huutanut lapselleni VARO, vaikka siihen ei tuon kaverin mielestä ollut mitään syytä.
Tuo kaveri vetoaa siihen, että miehestä ei voi tehdä huoli-ilmoitusta minnekään eikä minusta rikosilmoitusta, niin ainoa apu on se lastensuojeluilmoituksen tekeminen esim. siksi, että en osta lapsille kaupasta juotavaa, vaikka valittavat janoa.
Tuo on jo eräänlaista vainoamista. Varo vaan, mitä tuo psykopaatti keksii seuraavaksi.
Rikosilmiotus ja kunnianloukkaussyyte menemään. Poliisi syyttä tai ei, nainen tietää että hänen toimintansa on havaittu ja siihen puututaan.
Perehdy vähän asioihin. Ei poliisi ketään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun siihen pitäisi puuttua. Ei miksikään. Eiköhän he itse tilanteensa tiedä.
Koska elämän on tarkoitus välillä olla kivaakin eikä 90% ajasta selviytymistaistelua. Vaikea katsoa vierestä tilannetta ja sitä miten toisen ilo ja huolettomuus on vähentynyt elämässä.
-ap
Sinä olet näkemässä tuota suhdetta 90% ajasta?
Vaikka tämä anonyymipalsta onkin, en ala toisten suhdeasioita sen tarkemmin avaamaan. Toivottavasti ymmärrät.
-ap
Ei sua pyydetty avaamaan toisten suhdeasioita. Sulta kysyttiin kysymys sinusta. Jätit vastaamatta, se kertoo tarpeeksi 😊 ohis
Jep. Vastaukseni olisi kertonut enemmän kuin haluan asiasta kertoa.
-ap
"Kyllä minulla lakimies on jo. Lakimies sanoo, että ex-vaimolle saa laillisesti häädön ihan parissa kuukaudessa sen jälkeen kun erohakemus on jätetty. Valitettavasti hän ehtii siinä parissa kuukaudessa tehdä kaiken tuhon mitä haluaa. Mikään vakuutusyhtiö ei korvaa vahinkoja, koska hän on tuon ajan luvallisesti asunnossa ja on siis minun vastuullani, vaikka on jo erottu. Hänen tekemistään vahingoista voi tietenkin tehdä rikosilmon ja vaatia korvaukset, jotka oikeus kyllä myöntää - mutta koska hän on rahaton, niitä ei tule koskaan oikeasti häneltä saamaan. Lopputulos on vaan, että ollaan molemmat lopun ikämme..."
Hm... kyllähän varattomilta vastaajilta voi tietyissä tapauksissa saada korvauksia. Tai siis ei heiltä vaan valtiolta. En tosin ole täysin selvillä että missä tapauksissa.
-ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun siihen pitäisi puuttua. Ei miksikään. Eiköhän he itse tilanteensa tiedä.
Koska elämän on tarkoitus välillä olla kivaakin eikä 90% ajasta selviytymistaistelua. Vaikea katsoa vierestä tilannetta ja sitä miten toisen ilo ja huolettomuus on vähentynyt elämässä.
-ap
Vaikka tämä anonyymipalsta onkin, en ala toisten suhdeasioita sen tarkemmin avaamaan. Toivottavasti ymmärrät.
-ap
Ei sua pyydetty avaamaan toisten suhdeasioita. Sulta kysyttiin kysymys sinusta. Jätit vastaamatta, se kertoo tarpeeksi 😊 ohis
Jep. Vastaukseni olisi kertonut enemmän kuin haluan asiasta kertoa.
-ap
Tulihan se sieltä. Kyseessä ei olekaan kaveri, vaan salasuhde. Siksi luulet tietäväsi kaiken heidän suhteestaan ja että salarakkaan puoliso on hirveä, väkivaltainen alistaja. Ja tätähän et voi myöntää, koska ketju päättyy sitten päälaelleen etkä halua että syy kääntyykin sinuun. Oletpa läpinäkyvä 😊
Minkälaista henkistä väkivaltaa? Kyllä sä nyt tähän voit vastata.
"Tulihan se sieltä. Kyseessä ei olekaan kaveri, vaan salasuhde. Siksi luulet tietäväsi kaiken heidän suhteestaan ja että salarakkaan puoliso on hirveä, väkivaltainen alistaja. Ja tätähän et voi myöntää, koska ketju päättyy sitten päälaelleen etkä halua että syy kääntyykin sinuun. Oletpa läpinäkyvä 😊"
Pakko tuottaa pettymys, mutta salapoliisin työsi meni nyt väärille urille eikä siten pidä paikkansa alkuunkaan. En edes tajunnut että joku voisi ajatella noin. Kiitos kevennyksestä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oletko siis sitä mieltä, että he eivät aikuisina ihmisinä osaa, tai saa itse päättää millaisessa suhteessa elävät?? Miksi sinun pitäisi saada siitä päättää?
Kaikki eivät vaan kykene, tai uskalla irtautua huonosta suhteesta. Ilmeisesti et lue mitään? Ei se ole toisen puolesta päättämistä, vaan tukemista
Vierailija kirjoitti:
Hm... kyllähän varattomilta vastaajilta voi tietyissä tapauksissa saada korvauksia. Tai siis ei heiltä vaan valtiolta. En tosin ole täysin selvillä että missä tapauksissa.
-ap.
Valtionkonttorilta voi hakea rikosvahinkokorvauksia vain henkilövahingoista. Ei omaisuusvahingoista tai menetetyistä asiakassuhteista tai luvista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla lakimies on jo. Lakimies sanoo, että ex-vaimolle saa laillisesti häädön ihan parissa kuukaudessa sen jälkeen kun erohakemus on jätetty. Valitettavasti hän ehtii siinä parissa kuukaudessa tehdä kaiken tuhon mitä haluaa. Mikään vakuutusyhtiö ei korvaa vahinkoja, koska hän on tuon ajan luvallisesti asunnossa ja on siis minun vastuullani, vaikka on jo erottu. Hänen tekemistään vahingoista voi tietenkin tehdä rikosilmon ja vaatia korvaukset, jotka oikeus kyllä myöntää - mutta koska hän on rahaton, niitä ei tule koskaan oikeasti häneltä saamaan. Lopputulos on vaan, että ollaan molemmat lopun ikämme ulosotossa.
Ennen pitkää menen kyllä tähän vaihtoehtoon, koska eihän näin voi elää. Mutta vielä vähän aikaa koitan jospa se vaikka rakastuisi johonkuhun muuhun ja lähtisi vapaaehtoisesti
Jotain kekkalointia tuossa on jos yritykselläsi on varallisuutta ja vaimosi on mukamas varaton. Joku klassinen hyväksikäyttö-petoskeissi sinun osaltasi, vaimo vanhenee ja pitää saada nuoremman tilalta ulos. Sääliksi käy naisparkaa, lähtisi omankin hyvinvointinsa puolesta. Kaltaisesi siat jäävät kyllä ilman lohtua, sillä tuollainen touhu haisee kuin rankki. Petosmieshän tietysti myös uhriutuu ja syyttää kaikesta "vaimoaan", et ole ensimmäinen laatuasi. Laittakaapa miehen touhut merkille ja varokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Ei sua pyydetty avaamaan toisten suhdeasioita. Sulta kysyttiin kysymys sinusta. Jätit vastaamatta,
Tuo on muuten sitten yleinen keino millä miehet naisia salasuhteisiin manipuloivat. Myötätunto miestä kohtaan tämän "hullun eksän" tai nykyisen kohdalla on lähes poikkeuksetta ihan sen miehen aiheuttamaa ja naiselta suuri virhe läheä tuohon kolmanneksi sohlaamaan. Ap on ilmeisesti jo häpyään myöten mukana sotkussa, kun ei ota etäisyyttä vaan penetroituu vaan syvemmälle. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen naispuolinen kaveri tekee joka kerta lasun, kun näkee meidän perheen esim, kaupassa tai leikkipuistossa. Hänen mielestään suhteemme on toksinen, kun en koko ajan silittele ja taputtele ja halaile perheenjäseniä ja olen jopa huutanut lapselleni VARO, vaikka siihen ei tuon kaverin mielestä ollut mitään syytä.
Tuo kaveri vetoaa siihen, että miehestä ei voi tehdä huoli-ilmoitusta minnekään eikä minusta rikosilmoitusta, niin ainoa apu on se lastensuojeluilmoituksen tekeminen esim. siksi, että en osta lapsille kaupasta juotavaa, vaikka valittavat janoa.
Nyt lähinnä ihmettelen mitä siellä miehesi pääkopassa pyörii, tyhjyys?
Älyttömän moni mies nauttii kissatappeluista, oli osall
En ole vastaaviin tappeluihin törmännyt missään sosiaaliluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on mun kaverini, minä en kaipaan kyllä tulea, mutten herättelyä. Tiedän kyllä tilanteen ja vaimoni on henkisen väkivallan lisäksi ihan fyysisestikin väkivaltainen.
Lähtisin heti jos voisin, mutta: mulla on tässä talossa (jonka minä omistan) yritys ja elanto. Jos lähden tästä, vaimo rikkoo firman tiloissa omat ja tilaajien omaisuuden ja aiheuttaa mulle velat, joista en pääse ehkä enää ikinä irti. Tähän liittyy myös luvanvaraisia asioita ja jos menetän ne luvat jonkun exän kommervenkin takia, en enää pysty harjoittamaan ammattiani lainkaan. En ole (vielä) valmis maksamaan loppuelämälläni suhteesta eroon pääsemiseksi.
Pitäisi saada vaimo lähtemään, mutta en tiedä miten. Ainakaan puhuminen tai käskeminen ei ole auttanut. Kerran jo maksoin sille vuokrakämpän takuuvuokrat, mutta se vaan ilmestyi takaisin.
Firman oviin lukonsarjoitus, avaimet vain sinulle.
Typerää alkaa keskustelemaan ja sitten ei anna tiedon murustakaan. Mitä sulle sitten pitäisi sanoa..
Älä puutu muiden asioihin. Näin on opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Oletko siis sitä mieltä, että he eivät aikuisina ihmisinä osaa, tai saa itse päättää millaisessa suhteessa elävät?? Miksi sinun pitäisi saada siitä päättää?
Kaikki eivät vaan kykene, tai uskalla irtautua huonosta suhteesta. Ilmeisesti et lue mitään? Ei se ole toisen puolesta päättämistä, vaan tukemista
Jos he eivät kykene, eivät uskalla, eivät halua, niin se on heidän asiansa. Ei ulkopuolinen voi jyrätä sen yli.
Ap, sä vaan luulet, että sun pitäisi puuttua asiaan. Onko kaveri pyytänyt sulta apua? En puuttuisi asiaan ollenkaan koska siinä on vaarana saada SALARAKKAAN maineen!
Miksi kysyt? :D Tuskin puhutaan samasta asiasta.
-ap