Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuolet! Tänne saa purkaa patoutumia uusperhekuvioista ja äideistä.

Vierailija
12.04.2007 |

Kukaan ex-muikkeli ei tänne lonkeroitansa saa työntää. Äitipuolen elämää ei ymmärrä kuin toinen äitipuoli. Ja tietty ne muutamat psykologit jotka kirjoittavat aiheesta lehdissä. Äitipuolia on nykyään lisenevässä määrin ja vieläkin niiltä odotetaan ihan liikaa. Täyttä lapsen rakastamista, exän kaikkien sääntöjen noudattamista, joustamista kaikissa perhettä koskevissa asioissa, omien tunteiden kieltämistä ja sivuun laittamista, oman perheen asioiden sivuun laittamista lapsipuolen vuoksi jne

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituslapsista sentään maksetaan 350-1000 euroa kuukaudessa hoitopalkkaa, jos sii ottaa sijoituslapsia hoidettavakseen. Puolison lapsesta taas on vaan kuluja, koska naiset ovat nykyään yhä useammin etävanhempia ( esimerkiksi mielenterveysonglemaisia tai juoppoa) ja jättävät eatusmaksukin maksamatta. Miehet eivät sitten niitä välttämättä jaksa karhuta tai vaatia. Kuten meillä. Eli rankkaa on.

Vierailija
2/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aika lailla eri tavalla voisivat olla meidänkin asiat, jos se " oikea äiti" ei olisi alusta alkaen huoritellut minua ja lähetellyt tappouhkauksia. Turha nyt ruikuttaa, kun miehen sukulaiset eivät halua mennä käymään hänen luonaan ja lapsensa kärsivät. Helvetin hyvä äiti, just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella paskaset vaatteet ja lapsi ns vihaa äitiään joka ei vaan osaa olla äiti. Poika asuisi mielummin meillä mutta ei mahdollisuutta kun niin pieni asunto.

Ja juuri toisen lapsen kotiin ottaminen tuo ongelmia ydinperheeseen, se on ihan selvä. Ei se käy mutkattomasti koska naisilla on aina se päärooli kodin ja lasten hoitamisessa.

Ja te exät, voitteko laittaa sen oman palstan pystyyn nii ei tarvi sohlata täällä.

Vierailija
4/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sijoituslapsista sentään maksetaan 350-1000 euroa kuukaudessa hoitopalkkaa, jos sii ottaa sijoituslapsia hoidettavakseen. Puolison lapsesta taas on vaan kuluja, koska naiset ovat nykyään yhä useammin etävanhempia ( esimerkiksi mielenterveysonglemaisia tai juoppoa) ja jättävät eatusmaksukin maksamatta. Miehet eivät sitten niitä välttämättä jaksa karhuta tai vaatia. Kuten meillä. Eli rankkaa on.

joo paskaa otat niskaan. Tai riippuu tilanteesta. Minun ex-miehellä oli kaksi ihanaa lasta pitivät minusta ja äiti lapsilla oli huippuluokkaa eli oli tasapainoiset mukulat. Ihanat hyvä tapaiset tytöt tehtiin ulkomaanmatkoja yhdessä yms. Olenkin ollut tämän nykyisen kanssa ihmeissäni, kun on niin räävitön lapsi ja hyväksyy tämän käytöksen. Olen 200e ostanut tytölle nättejä vaatteita kouluun ettei ryysyissä tarvitse kulkea. Mitään ei suostu pitämään päällä. Tytölle on tehty nyt kyllä diagnoosi että on tunnepuolenhäiriö ja itsetuntohäiriö. Vie voimat muulta perheeltä. Meidän yhteiset lapset kärsii, kun ei voi mitään yhdessä normaalisti tehdä. Surettaa ihan!!!! Ja harmittaa että joskus olen tähän paskaan lähtenyt...

Vierailija
5/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi löysin jonku kirjoituksen missä asiaa käsiteltiin ja asia valkeni. Olen ollut ns. hyvä äitipuoli, tullaan hyvin toimeen ja lapsi tykkää musta paljon. En silti haluaisi että lapsi muuttaa meille. Ja onneksi ex asuu eri kaupungissa, ei tarvi nähdä liikaa. Tekstiviesteillä ollaan yhteydessä.

Vierailija
6/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ihan kirjoittaa tämä mutta totuus on että vuosivuodelta alan välttelemään tyttöä ja vieroksumaan häntä. Tahtomattani, mutta hankalaa lasta on vaikea rakastaa. Helposti kaikesta syyttää häntä. En vain voi sille mitään. Haluisin sanoa itseni irti tästä perheestä kun kaikki on niin hankalaa. No tänääm tuntuu tältä ja huomenna toiselta toivottavasti..

Vierailija
7/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun loppuuhan ne biologisellakin äidillä. Silti usein odotetaan että jaksaa, jaksaa, jaksaa.. Ja miehet lykkää paljon vastuuta naiselle kun suhde on ns. vakiintunut. Varsinki jos on yhteisiä lapsia nii ajatellaan että meneehän se yksi tai kaksi vielä tuossa.

Ja jottei kävis liian helpoksi, usein meillä ainakin ex pompottaa aikataulumuutoksilla meitä. Koskaan ei tiedä milloin se lapsi sieltä lopulta tulee ku vaihdellaan viime metreillä päiviä. Kiva itse kököttää sit vkonloput kotona ku ei voi suunnitella mitään.

Vierailija
8/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun loppuuhan ne biologisellakin äidillä. Silti usein odotetaan että jaksaa, jaksaa, jaksaa.. Ja miehet lykkää paljon vastuuta naiselle kun suhde on ns. vakiintunut. Varsinki jos on yhteisiä lapsia nii ajatellaan että meneehän se yksi tai kaksi vielä tuossa.

Ja jottei kävis liian helpoksi, usein meillä ainakin ex pompottaa aikataulumuutoksilla meitä. Koskaan ei tiedä milloin se lapsi sieltä lopulta tulee ku vaihdellaan viime metreillä päiviä. Kiva itse kököttää sit vkonloput kotona ku ei voi suunnitella mitään.

Joo nuo aikataulun muutokset on meidän perheessä tyypillisiä. Ja entinen nainen ei ymmärrä, että ajoissa pitää ilmoittaa tai muuten meidän perheen asiat menee sekaisin. GRRRRRR Suututtaa niin. Olen yrittänyt miehelleni tästä puhua ja olen joutunut hieman vertaamaan tilannetta exääni. Siitäkös riemu repeää kun uskallan verrata, mutta silloin uusioperhe toimi ja hyvin. Minulla on yksi uusioperhekuvio takana on varaa verrata. Kesällä on siskontyttöni rippijuhlat haluaisin mennä sinne koko perheen voimalla, mutta näyttää siltä että etälapsi jää tänne. Syy: Koska ei osaa käyttäytyä ja sabotoi kaiken kivan kylläkin sairauden takia. Mutta nyt en jaksa sairautta enää miettiä....

Vierailija
9/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ei edes ole erityislapsi, mutta siltikin. Meillä taas ongelmana se, että miehen exän aikataulut ja systeemit määrää koko meidän elämää, vaikka eukko on etävanhempi. Naisella on psyykehäikkää yms kivaa ongelmaa. Mieheni on ihan liian kiltti ja antanut eukon tavata lastaan miten sattuu eukolle sopimaan. Mitään velvollisuuksiaan akka ei täytä, ei maksa elareita yms eikä mieheni jaksa niitä vaatia. Mihinkään normaaleihin sopimuksiin ei eukko ole suostunut, oikeen sossun painajaistapaus tämä sotku.

Meillä on yhteisiäkin lapsia ja nyt mua taas tökkii se, että tässä hypitään jonkun exän aikataulujen ehdoilla. Konkreettisesti tämä näkyy siinä, että exä saattaakin palauttaa lapsen aiemmin kuin oli sovittu. Yhtäkkiä vaan lapsi tulee ulko-ovesta sunnuntai-iltana vaikka piti tulla maanantaina. Siinä on sitten " kiva" , jos on ajatellut, että ois muita suunnitelmia tai vaikka muut lapset hoidossa jossain yms. Kerrankin mulla oli pari kaveria tulossa kylään ja mies yhteisten lasten kanssa sukulaisissa kolmen tunnin ajomatkan päässä. Miehen lapsi pölähtää lauantaina ovesta sisään juuri kun olen tekemässä illaksi syötäviä ja juotavia naisten illanviettoa varten. Lapsen äiti oli kuulemma " sairastunut" ja oli niin väsynyt, että sanoi lapselle, että nyt sä voit mennä kotiin. Oli sen verran katsonut, että meillä ulko-ovi avattiin ja lapsi pääsi sisään. Sen jälkeen naksahti eukon pohelin kiinni.

Vittu multa palo käämit. Eipä akka vastannut puhelimeen enää enkä mä voinut laittaa lasta uloskaan täältä. Mies oli tosiaan kaukana sukulaisissa. Eli mun naisten ilta oli sitten siinä, että miehen lapsi istua möllötti tossa koko illan yms mukavaa huudatti mankkaa täysillä huoneessaan. Enpä voinut lähteä ravintolaankaan illalla ( käyn ehkä kerran vuodessa), kun miehen lapsi törötti kotona.

Joo, tiedän ettei ole lapsen vika, mutta juuri tällainen vituttaa ja rankasti!

Vierailija
10/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuossa vois kasvaa vielä täysipainoisia ihmisiä?

Vierailija
11/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö lapsista heittokapuloita.

Vierailija
12/64 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosin ei ole uusia uutisia. Mites teillä muilla sujuu?

Vierailija
13/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi esimurkkuiässä ja äiti pakottaa tulemaan isälleen. Lapsi tylisistyy kun ei ole ikäistään seuraa jne. Kenelläkään ei ole kivaa, mutta äiti sanoo tarvitsevansa vapaata...

Enkä sano vain äitipuolena, itsellä saman ikäinen joka käy isällään kun haluaa.

Vierailija
14/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muksujen kans. sit isi tekee kaikkensa viihdyttääkseen lasta. koko vkonlopun piirretyt pyörii, tietokone on varattu lapselle, pakko saada sitä ja sitä ruokaa. ei oo yhtää aikuisten elämää.. aina vaan passataan viimisen päälle siihen asti et taas lähtee kotiinsa. oon aina iha loppu.. munaakaan ei ikinä ehi saada ku on lapsi kylässä...:) se arki niinku muuttuu täysin.

Vierailija
15/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin karmaiseva..4 puki tunteet sanoiksi. Nykyään tuntuu olevan paljon äitejä,jotka eivät ole kiinnostuneita lapsistaan ja kaikki vastuu sysätään meille. Useimmat isät kun ovat mitä ovat.

Joten teidän tunteen ...todellakin ottaa päähän välillä ihan suunnattomasti.

Joku täällä taas harmitteli lapsia,mutta ajatelkaa(tuntekaa empatiaa) meitä " äitipuolia" kohtaan,me hoidamme toisten lapset,kun omat äidit ovat " humpalla" ja vapaalla tai ei vain kiinnosta. Jos asenneilmapiiri muuttuisi,voisimme paremmin ja myös lapsipuolemme. Tsemppiä teille arjen puurtajat!!!!

Vierailija
16/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itselläkin onneksi muutama ystävä kelle saa purkaa ilman kummasteluja. Tietää aina tasan tarkkaan mistä puhutaan ja mitkä on fiilikset.

Vierailija
17/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipuoli teki kaikin tavoin selväksi, ettei oltu tervetulleita vieraita. Arvosteli ja haukkui, vaikka olin alle 10 v. Kun kaupungilla tuli vastaan tyttökavereidensa kanssa ei tervehtinyt!! Isäni ei pitänyt meidän puolia joten voitte arvata miten paljon ollaan tekemisissä nykyisin?

Itse en näiden kokemusteni jälkeen IKINÄ vosi olla lapselle yhtä ilkeä. Jos en pystyisi olemaan normaali aikuinen en olisi koko uusperheliitossa, en todellakaan. Jos teitä risoo kun mies viettää aikaa lapsensa kanssa miksette keksi silloin muuta tekemistä? Kai sillä miehellä välillä on aikaa sitten vaikka siellä sängyssä huomioida teitäkin?

Vierailija
18/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilläkin on tunteet, taustalla rikkinäinen koti ja ehkä vielä bonuksena välinpitämätön äiti. Varmasti kiukuttaa jos esim. menee oma ilta piloille MUTTA uusperhe vaatii paljon jotta kaikilla olisi mukavaa.

Eräs ystäväni erosi poikaystävästään mm. juuri siksi että miehen lapset olivat hänestä niin ärsyttäviä ja vaativia ettei hän voinut kuvitellä ryhtyvänsä näiden äitipuoleksi. Tällä eronneella ystävälläni on myös omia lapsia.

Ja tosiaan ihan hyvä ajatus purkaa paineita asiaa ymmärtävien kesken, itse vaan tiedän liiankin hyvin miltä tuntuu olla se heittopussilapsi..

Vierailija
19/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä purkaa mieltään niin ei se tarkoita että niin lapselle sanoisin. Lapsi haluaisi muuttaa mielummin siis meille kuin asua äidillään.

Vierailija
20/64 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tavisperhe,joten tuo sun tekstis oli turha. Uusperhe-elämää ei voi ynmmärtää ennen kuin sen kokee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan