Äitipuolet! Tänne saa purkaa patoutumia uusperhekuvioista ja äideistä.
Kukaan ex-muikkeli ei tänne lonkeroitansa saa työntää. Äitipuolen elämää ei ymmärrä kuin toinen äitipuoli. Ja tietty ne muutamat psykologit jotka kirjoittavat aiheesta lehdissä. Äitipuolia on nykyään lisenevässä määrin ja vieläkin niiltä odotetaan ihan liikaa. Täyttä lapsen rakastamista, exän kaikkien sääntöjen noudattamista, joustamista kaikissa perhettä koskevissa asioissa, omien tunteiden kieltämistä ja sivuun laittamista, oman perheen asioiden sivuun laittamista lapsipuolen vuoksi jne
Kommentit (64)
Luulen siis ihan ymmärtäväni mistä on kyse, olin siis se miehen lapsi edellisestä liitosta..
22
Sorge vaan, ainakin meidän tapauksessa minä ja yhteinen lapsemme olemme miehelleni PALJON tärkeämpiä kuin ex-liiton kakarat. Menemme AINA kaikessa edelle. Tämän sovimme jo yhteisen elämän alottaessamme ja siitä on pidetty kiinni. Joku järjestys täytyy olla. Muuten saa todella olla ihan solmussa näiden uusperhekuvioiden kanssa ja siinä uhrataan hyvä suhde kiittämättömien lasten takia.
Empatiakyvytön ämmä joka vihaa lasta. Äitipuolet pitäisi kieltää lailla.
Ja jos aikuinen ihminen päästää suustaan tollasta paskaa,niin luojan kiitos jos niiden miehen lasten ei tartte tollasen kans olla tekemisissä-Mitäs otit miehen jolla lapsia
jos mies on vielä niin tossusankari ettei osaa suojella lapsiaan moiselta haaskalta :-(
oo onnellinen et mä en oo miehes ex
Ymmärrän edelleen hyvin, että joskus tekee mieli tuulettaa ja vaihtaa näkemyksiä " kohtalotovereiden" kanssa. Tarkoitus ei ollut mitenkään aliarvioida sitä. Yritin vaan tuoda esille sen, miltä nämä uusperhekuviot voi lasten kannalta tuntua. Enkä edes tiedä olenko kasvanut missään " uusperheessä" . Lähinnä äitini on ihan yksin meidät kasvattanut, isän uudessa perheessä vierailtiin max. joka toinen viikonloppu, eikä ikinä lomilla tms.
Silti, näistä asioista voisi mun mielestä puhua enemmänkin. Eihän sitä koskaan tiedä mitä itse kullekin elämä tuo mukanaan. Harva varmaan nuorena tyttönä haaveili päätyvänsä uusperheen äidiksi? Mutta jos siihen vaativaan hommaan on ruvennut niin lapsia pitäisi mun mielestä aikuisen pystyä kohtelemaan normaalisti. Ei tarvitse teeskennellä rakastavansa tai pyrkiä äidin paikalle, mutta ei saisi myöskään olla tahallisesti ilkeä tai osoittaa selkeästi, että lapsi on kodissa ylimääräinen.
alunperin 20, myöh. 22 jne.
moni muuten elättelee menneisyyttä jos haluaa tulevaisuutta. Kyllä kuitenkin lapset hoidetaan niin kuin kuuluukin ja paremminki kuin kotonansa.
Olemme mieheni kanssa onnellisia ja rakastamme toisiamme. Tietenkin toivoin ettei hänellä olisi ollut lapsia mutta sitä kehen rakastuu kun ei voi valita...
En ole valmis missään tilanteessa/olosuhteissa luopumaan miehestäni/perheestämme mieheni lasten takia. Lähiäidit saavat sanoa tai tehdä ihan mitä vaan mutta äitipuolen sen sijaan pitäisi nöyränä ottaa vastaan kaikki paska ja lisäksi rakastaa näitä vieraita lapsia. Hah!
ilkeä ja itsekäs äitipuoli, aivan kuin suoraan Tuhkimosta tai Lumikista. Hrrr, kamala akka.
vai haluasitko että lapsellesi tulisi kaltaisesi äitipuoli???
odota vaan,niin kohta säki oot se ex-Mä säälin sun kaltasia epätoivosia tapauksia
perheeseensä. Ehkä hän ei sen takia eroa koska elää omalle ydinperheelleen eikä teille katkerille ihmisille. Mikä siinä on niin kamalaa??
33 Sulla on varaa kohdella miehes lapsia huonosti nyt, mutta odotas kun elämässä tulee se tilanne että sä oot se ex - ja sun lapsias kohtelee äitipuoli huonosti.
Mä en missään nimessä rupeis noin ylpeäks koska sieltä on tapana tippua hyvin nopeasti ja kovaa!
Tollanen harppu eroaa satavarmasti
Eniten mua säälittää ne lähiäidit jotka eivät pääse elämässään eteenpäin vaan jäävät henkisesti roikkumaan ex-mieheensä ja tekevät kaikkensa kiusatakseen ja hankaloittaakseen miehen uuden perheen elämää. Siinä käy valitettavasti vain niinkuin mieheni exälle. Mies yritti kaikkensa eron jälkeen että tapaamiset ja muut kuviot toimisivat. Yritti usean vuoden ajan. Ex-vaimo kaikessa superhankala. Vieraannutti lapset isästään. Nyt saakin sitten hoita koko paletin ihan yksin.
Jos olet tuollainen horatsu niin eiköhän ongelmasi ratkea, eroat nykyisestäkin kun et osaa olla suhteessa. Koita seuraavan kerran tyrkyttää pebaasi jollekin jolla ei ole lapsia. En käsitä sinunkaltaisia ihmisiä.
t. eräs joka osaa sitoutua eikä ole kenenkään ex eikä miehenikään ole
ja onki siitä asti ollut todella ilkeä omalle äidilleen koska yrittänyt pitää erossa isästään ja puhunut paskaa. Kyl se sieltä tulee teille takas se paska mitä juonitte.. Kyl lapset sen tajuu ku haukutaan turhaa.. Ennemmin tai myöhemmin.
Aina sinne pukkaa ulkopuolisia.