Miksi Jumala ei puhu minulle?
Toiset kristityt väittävät kuulevansa Jumalan puhuvan heille, ja näkevät jopa näkyjä.
Miksi minulle ei puhuta eikä näytetä mitään, vaikka kuinka pyydän?
Kommentit (64)
Jumala on Sana eli toisin sanoen sanojen lähde. Jumala puhuu ihmisen kautta.
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä? Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu? Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen. Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset. Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi: "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Koska jumalaa ei ole olemassa. Ihminen luo itse jumalansa. Voit aina tulkita oman sisäisen puheesi jumalan puheeksi. Niin ne muutkin tekevät, mutta monet eivät tajua sitä. Älyllinen epärehellisyys on paljon houkuttelevampaa; kuvitelma siitä, että on erityinen "jollekin suuremmalle".
Kasvakaa ihmiset aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska jumalaa ei ole olemassa. Ihminen luo itse jumalansa. Voit aina tulkita oman sisäisen puheesi jumalan puheeksi. Niin ne muutkin tekevät, mutta monet eivät tajua sitä. Älyllinen epärehellisyys on paljon houkuttelevampaa; kuvitelma siitä, että on erityinen "jollekin suuremmalle".
"Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Jumala luo ihmisen, kuten sanonta kuuluu "Sanoistaan ihminen tunnetaan"
Vierailija kirjoitti:
Jumala on Sana eli toisin sanoen sanojen lähde. Jumala puhuu ihmisen kautta.
Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja; samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni. Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Myös kieli on tuli, on v
Jumala puhuu ihmisen kautta, joko niin että ihminen tiedostaa asian tai niin ettei välttämättä tiedosta.
Jumalalla on hänen sanansaattajansa jotka työskentelevät lähempänä ihmistä.
Jumala puhuu kauttamme myös meidän sanoillamme, meidän omasta halustamme ja me itse tiedämme kun puhumme totuutta.
Ei ole sattumaa, että on luostareita ja hiljaisuuden retriittejä. Oma sisäinen puhe kuuluu vasta hiljaisuudessa, joka on jatkunut kauan. Sitä puhetta tulee kuunnella. Toiset kutsuvat sitä intuitioksi, toiset Jumalaksi.
Ajattele ap nyt vähän itsekin. Joku muinainen ukko alkaisi höpöttelemään sinulle ? Kyllä tämä toki onnistuu kun riittävästi yrität , mutta saattaa Auroran tai Niuvan keikkaa pukata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus samassa tilanteessa ja mietin samaa asiaa. Yritin saada enkelin viestejä mieleeni mutta tyhjää vain kumisi enkä ymmärtänyt yhtään miksi muut saivat niin paljon viestejä tai tietoa mieleensä.
Nyt minulle puhutaan ihan 24/7 ja tiedän kaiken yhteydestämme jumaluuteen.
Voisin vinkata ainakin sellaisen asian että jotkut meistä vain suorittavat elämää ohjauksessa jopa suuremmin kuin osaamme edes ymmärtää ja kaikki ajatuksetkin vain putkahtavat päähän. Tämä saattaa olla niin normaali asia ettei sitä itse osaa ymmärtää.
Onkohan tästä sinulle mitään apua?
Tarkoitatko siis että oma sisäinen puheemme onkin jumalan puhetta meille?
Jos näin olisi, ainakin minä olisin heittopussi, joka ailahtelee sinne tänne. Eli ei voi olla näin.
Uskon, että pitää elää 'Jumala tunnollaan' lakkaamatta, niin voikin olla johdatuksessa. Muuten ne sisäiset äänet tulevat ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sattumaa, että on luostareita ja hiljaisuuden retriittejä. Oma sisäinen puhe kuuluu vasta hiljaisuudessa, joka on jatkunut kauan. Sitä puhetta tulee kuunnella. Toiset kutsuvat sitä intuitioksi, toiset Jumalaksi.
Olen autistinen ja ajautunut erakoksi ihmisten hyljeksinnän takia. Olen myös uskova. Tältä pohjalta voisi ajatella, että (autisteille tyypillinen) jatkuva sisäinen puhe on Jumalalta. Ikävä kyllä näin ei ole. Voin vakuuttaa sinulle asian olevan näin.
Sen sijaan ihmisten ilmoille mennessä ja satunnaisesti sosiaalisiin tilaisuuksiin osallistuessani havaitsen helposti, kuka on Jumalan ihminen, kuka ei. Lienee sanomatta selvää, että näitä jumalisia ei juuri tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen autistinen ja ajautunut erakoksi ihmisten hyljeksinnän takia. Olen myös uskova. Tältä pohjalta voisi ajatella, että (autisteille tyypillinen) jatkuva sisäinen puhe on Jumalalta. Ikävä kyllä näin ei ole. Voin vakuuttaa sinulle asian olevan näin.
Sen sijaan ihmisten ilmoille mennessä ja satunnaisesti sosiaalisiin tilaisuuksiin osallistuessani havaitsen helposti, kuka on Jumalan ihminen, kuka ei. Lienee sanomatta selvää, että näitä jumalisia ei juuri tapaa.
Niin, koska kuuntelet ns. Mieltäsi ja ajatuksiasi. Minä puhun tämän taakse menemisestä. Kun oma mieli lopettaa asioiden jauhamisen.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia on sitten oma muu sisäinen puhe. Autenttinen sisäinen puhe on tietoa, se on totuutta.
Voi johtua siitä, että et ole skitsofreeninen. Vanhaan aikaan kun ei vielä tiedetty, että skitsofrenia on sairaus, ihmiset luuli, että se oli joku hengellinen asia, ja ne luuli kuulevansa jumalan äänen, mutta oikeasti ne kuuli vain oman päänsisäisiä ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele ap nyt vähän itsekin. Joku muinainen ukko alkaisi höpöttelemään sinulle ? Kyllä tämä toki onnistuu kun riittävästi yrität , mutta saattaa Auroran tai Niuvan keikkaa pukata
Kuule, kivien hengetkin puhuvat. Olen myös lapseni kanssa puhunut esimerkiksi kärpäselle ja tutkailimme vastaako hän jotakin. Olen tosissani tutkivan järkevän ihmisen tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus samassa tilanteessa ja mietin samaa asiaa. Yritin saada enkelin viestejä mieleeni mutta tyhjää vain kumisi enkä ymmärtänyt yhtään miksi muut saivat niin paljon viestejä tai tietoa mieleensä.
Nyt minulle puhutaan ihan 24/7 ja tiedän kaiken yhteydestämme jumaluuteen.
Voisin vinkata ainakin sellaisen asian että jotkut meistä vain suorittavat elämää ohjauksessa jopa suuremmin kuin osaamme edes ymmärtää ja kaikki ajatuksetkin vain putkahtavat päähän. Tämä saattaa olla niin normaali asia ettei sitä itse osaa ymmärtää.
Onkohan tästä sinulle mitään apua?
Tarkoitatko siis että oma sisäinen puheemme onkin jumalan puhetta meille?
Jos näin olisi, ainakin minä olisin heittopussi, joka ailahtelee sinne tänne. Eli ei voi olla näin.
Uskon, että pitää elä
Erinomaisen hyvä kommentti. Kiitos avustasi ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentti. Meillä on myös itsenäisyytemme, persoonallisuutemme ja olemme kasvaneet tietynlaisiksi ihmisiksi. Ei ole pakollista elää sellaisessa johdatuksessa joka olisi täyttä pyhyyttä.
Kuinka se Jumala puhuu niin montaa kieltä?
Nostelen ketjua.