Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko asunut ulkomailla? Missä maassa ja kuinka kauan?

Vierailija
12.04.2007 |

Mitä tykkäsit?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkäsin ja en tykännyt....Menin au pairiksi ja rakastuin. Sitten tosin muutimme poikaystäväni (italial.) kanssa britteihin, jossa asuimme 6kk:tta. Sitten ero ja mä Suomeen...

Vierailija
2/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kovasti, mutta en ehkä niin kovasti että " oikeasti" siellä asuisin ;) Siis ainakaan tässä tilanteessa; mies suomalainen, pari lasta, hyvät työpaikat täällä. Nuo saksanvuodet silloin sinkkuna... vaikka työpaikka ainkin mulle järjestyisi ihan kontakteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin ensin Ruotsissa 3v. sitten Israelissa 4v. ja lopuksi Italiassa vuoden.

Israelissa minua piteli juutalainen miesystäväni, nykyisin olen aviossa

palestiinalaisen kanssa (mitä en ois ikinä uskonut silloin aikoinaan kun asuin Israelissa. :)

Vierailija
4/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikkimaani oli kyllä Italia!!!

Vierailija
5/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko töissä siellä?

Vierailija
6/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa pariin otteeseen, yhteensä n. 4 vuotta, USAssa vuoden ja Hollannissa myös just alle vuoden.

Tykkään eniten Englannista, ehkä osittain myös siksi kun siellä on sukulaisia ja paljon läheisiä ystäviä, joten siellä käyn/mme lähes vuosittain. Joten kulttuuri, tavat jne on niin tuttuja, ettei tunnu ulkomailta ollenkaan.

USAssa oli lievästi ahdistavaakin (monista syistä, politiikka jne), vaikka olikin todella hieno ja monipuolinen kokemus pienten lasten kanssa kotiäitinä itärannikolla.

Hollannissa opiskelin nuoruudessani joten en osaisi esim työelämästä sanoa mitään, mutta Amsterdam on hauska kaupunki ja hienot seudut sen ympärillä. Siellä on kiva matkustella kun tuntee seudut.

Suunnittelemme perheeni kanssa muuttoa ulkomaille, meille ihan uuteen kohteeseen, vuoden-parin sisällä ja odotan sitä kyllä innolla!

Vierailija
7/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen palasin vuonna 2000 ja kaipuu takaisin on jatkuvaa.

Vierailija
8/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lukion jälkeen kolme ja puoli vuotta Saksassa, puoli vuotta Hollannissa ja sitten kolmen Suomen vuoden jälkeen olemme nyt taas asuneet 4 vuotta Saksassa. Vuoden kuluttua olisi tarkoitus muuttaa Ruotsiin.

Nooooh, tässähän tämä, on kyllä avannut omia silmiä ihan hirveästi ja olen todellakin oppinut paremmin ymmärtämään erilaisuutta. Luulen, että olen tullut suvaitsevammaksi. Oma rasittavuutensa on, ettei mitään tärkeitä ja vähemmän tärkeitä asioita voi hoitaa omalla kielellä ja kaikki täytyy jotenkin etukäteen miettiä eri tavalla.

Vierailija
9/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa puoli vuotta, USAssa vuoden ja Britanniassa (Englanti) kaksi vuotta. Pidin erityisesti Britanniasta ja olisi voinut olla kauemminkin.

Vierailija
10/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen olevani ranskalainen.

Vierailija
11/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Yhdysvalloissa reilun vuoden. Tykkäsin, mutta takaisin en muuttaisi enää.

- Ranskassa vajaan vuoden. Tykkäsin ja voisin muuttaa takaisin jos elämäntilanne olisi toisenlainen.

- Espanjassa reilut puoli vuotta. Tykkäsin myös, tosin aika oli lyhyt enkä päässyt niin sisälle systeemiin.

- Turkissa vajaan vuoden. Voisin muuttaa takaisin ja itse asiassa suunnitelmissa onkin sinne muutto jos työasiat järjestyvät.

Vierailija
12/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa 6 vuotta. Suurimmaksi osaksi tykkäsin.

Englanti, Lontoo: 3kk Ihanaa!

Sveitsi 8kk. No joo. miehen takia siellä olin.

Ruotsi 6kk. Ihan jees.

Vierailija
13/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maa on aivan ihana, tykkäsin asua etelässä en pohjoisessa, joskus ärsytti tietty hitaus..

Vierailija
14/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin pariin otteeseen, yht. noin kaksi vuotta Itävallassa.

Näin jälkikäteen ajateltuna Itävalta oli makee mesta, mutta tuolloin kärsin varmaan aikamoistesta kulttuurishokista...en koskaan sopeutunut kokonaan...se johti eroon ja paluuseen takaisin Suomeen...

Vierailija
15/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut taalla Englannissa lahes 2 vuotta. Lapsi syntynyt taalla ja tanne kaiketi jaankin, jos ei sitten joskus myohemmin muuteta miehen kotimaahan.

Jenkeista en pitanyt hirveasti, Kreikassa asuminen oli ihan ok.

Vierailija
16/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut täällä pian 10 vuotta, rakastan tätä maata

olen asunut kouluikäisenä Ruotsissa 2 vuotta, ihan ok, parempi kuin Suomi

Vierailija
17/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat olivat miehen työkomennusreissuja ja tykkäsin kovasti. Saksassa minäkin tein mm. lastenhoitotyötä 1v ja n. 6kk Suomal. firmalle " tutkimusta" . Usassa meille sitten syntyikin eka lapsi ja siinä oli minulla töitä tarpeeksi. Molemmissa paikoissa olemme viihtyneet oikein hyvin. Joskus 10v päästä lähdemme vielä ehkä yhdelle komennukselle jonnekin.

Vierailija
18/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brasiliassa 1v 3kk, Sao Paulon lähettyvillä. Tykättiin kovasti.

Vierailija
19/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taitaa olla se matkustusvietti, joka jää vereen! :)

Vierailija
20/39 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykännyt, maa on niin rasistinen ulkomaalaisia kohtaan:( Ruoka ja maisemat jees.