Kysymys pertsapukamien hoitoonpääsystä
Miten pian olette päässeet hoitoon kun peräpukamat alkanet vaivata (verta tulee...) ? Miten hoidettiin ? Tuliko ongelmia vielä myöhemmin ?
Kommentit (7)
jolta sain lähetteen tähystykseen, noin 2 kk meni kun tuli kutsu keskussairaalaan. Elikkäs jouduin juomaan kauhean vatsantyhjennyslitkun edellisenä iltana jonka jälkeen ei enää saanut syödä vaan juoda pelkästään nesteitä, ja aamulla piti juoda vielä uusi litku. Sitten oli suolen tähystys ja sitten aloitettiin tuo pukamien hirttäminen, jos on asian osaava lääkäri ei ole hirvittävän kivuliasta. Jouduin käymään 5 kertaa ja tietysti joka kerta oli eri lääkäri, yksi heistä oli varmaan entinen teurastaja, napsautteli vain hirtokset eikä kysellyt sattuuko vai ei, tuon operaation jälkeen olin 3 pv sairaslomalla oli niin kovat tuskat. Nuo muut lääkärit kyselivät koko operaation ajan sattuuko ja miltä tuntuu eikä heidän tekemien hirtoksien jälkeen ollut pahempia kipuja, buranalla selvisi.
No pukamat on taas uusineet kiitos istumatyön.
vastauksista.... aarghh... ei kuulosta mukavilta nuo hoidot mutta pakkohan se mennä. Kumma ettei voida kipulääkitä kunnolla ennen toimenpidettä ???
Mutta eikös ne ole pakko kuiteskin hoitaa kun vaivaavat
...pari päivää sitten keskussairaalassa.
Menin työterveyslääkärin lähetteellä. N. 2 kk oli työterveyslääkärikäynnin ja toimenpiteen väli.
Mulle laitettiin neljä " lenkkiä" (on kuulemma maximimäärä kerralla polilääkärin mukaan?). Niiden laitto ei sattunut lainkaan, mutta toimenpidepäivä sekä sen jälkeinen päivä kuluivat mulla täysin levon merkeissä. Käsikaupan kipulääkkeillä pärjäsin silti vallan hyvin. Tarvittaessa n. 5-6 viikon päästä voidaan toimenpide uusia. Samalla toki tarkastetaan onko " vanhat" parantuneet kunnolla.
Leikkaushoidosta kysyin polilääkäriltä ja hänen mielestään sen kivuliaisuuden vuoksi hän suosittelee sitä vain todella tilanteen sitä vaatiessa.
Katsotaan sitten miten nuo pukamat pysyvät poissa - istumatyötä kun teen.
Olen ymmärtänyt, että ulkoiset pukamat pitää aina leikata???
Vierailija:
Olen ymmärtänyt, että ulkoiset pukamat pitää aina leikata???
itse kävin hirtätyttämässä yksityisellä alan lääkärillä (gastroenterologilla), eli pääsi " heti" . Esim tämä lääkäri suoritti leikkauksia myös kaupunkini sairaalassa ja sanoi että jos tarvetta, niin hän voi leikata siellä - eli näin siis pääsee nopeammin leikkaukseen. Itselläni ei tosin akuuttia tarvetta enää.