IS: Turun telakalla työskenteleviä ukrainalaisia vedätetään. Palkoista iso osa jää saamatta
Oleksandr Kravchuk työskenteli jopa 14-tuntisia päiviä loistoristeilijöiden rakentamiseksi. Palkoista iso osa jäi saamatta.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on uusi maan tapa kun porukka ei enää tajua liittyä liittoon. Kutistuvat liitot ei pysty enää valvomaan, eikä viranomaisetkaan sitä tee kun sakset käy budjettiinsa nips naps.
Minä en liity ammattiliittoon koska
-Liiton ihmiset näprää puhelinta työaikana, he kyttäävät muita työntekijöitä ja heille työpaikka on päiväkoti.
-Liitot vastustaa sitä että irtisanomista helpotetaan. Nykyään nuo lusmut työntekijät ovat töissä ja heille kuuluu sama palkka kuin muille koska ammattiliitot niin vaatii.
-Miksi ammattiliitot ei aja pienipalkkaisille isompia korotuksia kuin muille?
-Ammattiliitto on kallis ja samat edut saan ytk eli työttömyyskorvauksen jos joudun työttömäksi.
Paikallinen sopiminen on minun mielestä hyvä, jokainen itse neuvottelee itselleen palkan ja lomat. Jos työnteko ei kiinnosta niin silloin palkan kuulu
Voittehan te Loimaan kassan jäsenet luopua alanne työehtosopimuksesta ja neuvotella oman yleisen sopimuksenne. Vai eikö kiinnosta? Voitte siinä sitten sitä irtisanomista reilusti helpottaa omaksi iloksenne. Kaikista työntekijöistä kun pääsee eroon nytkin jos haluaa. On sulla aika saamaton työnantaja jos antaa jonkun lusmuilla. Sillähän se työnjohtovalta on, joten valita sille.
Kaikki ei ole asepalveluskelpoisia. Tietäisit jos olisit käynyt intin.