Ainoa todellinen tapa muuttaa verotus oikeudenmukaiseksi on
verottaa kaikkia tuloja (ansio ja pääomatulot) niin että kansalaiselle nettona jäävä ansio on sama kaikille. Kaikki muu on turhaa säätöä. Se puolue joka lupaa tuon saa ääneni ja varmaan monen muunkin.
Kommentit (33)
Perustarpeet vero 0%
Asuminen ruoka terveydenhoito joukkoliikenne alv 0%
Kuluttaminen alv 80%
Tällä saamme kuluttamisesta progressiivisesti verotettua. Köyhät eivät kuluta paljon muuta kuin ruokaa ja asumista. Rikkaat kuluttavat ja kustantavat kulutuksessaan luonnonvarojen kulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Perustarpeet vero 0%
Asuminen ruoka terveydenhoito joukkoliikenne alv 0%
Kuluttaminen alv 80%
Tällä saamme kuluttamisesta progressiivisesti verotettua. Köyhät eivät kuluta paljon muuta kuin ruokaa ja asumista. Rikkaat kuluttavat ja kustantavat kulutuksessaan luonnonvarojen kulutuksesta.
Tämä on hyvä ehdotus! Progressiivinen kulutusverotus. Mullistava ehdotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetäänmpä siitä että miksi verotetaan?
No siksi että saamme YHTEISET menomme katetuksi.
Koska MENOT ovat YHTEISET, ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa on aito tasavero, eli kaikki maksavat OMAN TASAOSUUTENSA yhteisistä menoista.
Ei ne kaikki menot ole tasaisia, kun toiset käy yliopiston ja toiset ei yms.
eli sossutuilla loisivia pitäisi verottaa kaikista ankarammin, Yliopiston hinnan maksaa veroissa hyvätuloinen parissa vuodessa tai jopa nopeammin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska MENOT ovat YHTEISET, ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa on aito tasavero, eli kaikki maksavat OMAN TASAOSUUTENSA yhteisistä menoista.
Mennään vielä askel pidemmällä ja otetaan käyttöön tasasumma. Eli jokainen maksaa valtiolle veroja vaikkapa 20 000 euroa vuodessa. Jos tuloina on vain työttömyystuki niin voi kyllä tehdä vähän tiukkaa, mutta sehän olisi kuitenkin reilua.
tasa osuus menoista on tasa summa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko kuka tekee sen jälkeen töitä?
Tässä taas joku "menää töhin huutelija" todistaa, että kukaan näistä paremmin tienaavista ei suostuisi töihin sillä palkalla, millä he vaativat huutavat muita töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään vielä askel pidemmällä ja otetaan käyttöön tasasumma. Eli jokainen maksaa valtiolle veroja vaikkapa 20 000 euroa vuodessa. Jos tuloina on vain työttömyystuki niin voi kyllä tehdä vähän tiukkaa, mutta sehän olisi kuitenkin reilua.
Terv. kok
Juu, sopii mulle! Mäkin jään soffalle syleksimään kattoon ja lopetan 50 tuntiset työviikkoni! Antakaa mäkin huudan, mäkin oon kännissä tästä etiäppäin!
Vierailija kirjoitti:
Juu, sopii mulle! Mäkin jään soffalle syleksimään kattoon ja lopetan 50 tuntiset työviikkoni! Antakaa mäkin huudan, mäkin oon kännissä tästä etiäppäin!
Älä puhu paskaa.
Automaatio, robottien tekemä työ, ja tekoälyn tuotokset verolle.
Miksi vain ihmistyötä verotetaan??!!
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi tasavero
Alv sitten 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi tasavero
Alv sitten 100%.
Alv on oikeudenmukainen vero, sitä saisi nostaa. Tulovero on epäoikeudenmukainen ja laillistettua varastamista, sitä pitäisi laskea.
Puhut paskaa, Jos miehesi tienaa tuplasti sen minkä sinä niin hänelle ei todellakaan tule tuplasti enemmän tilille. Paitsi jost tuo "yli kaksinkertaisesti" onkin oikesti 3 tai 4 kertaisesti, niin sitten voi pitää paikkaansa.
Suomen progressio on aivan älytön. Minullakin palkasta lähtee yli puolet ja tilille tippuaa alle puolet palkasta. Ja olen vain valkokaulusduunari ilman alaisia.