Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ainoa todellinen tapa muuttaa verotus oikeudenmukaiseksi on

Vierailija
27.09.2025 |

verottaa kaikkia tuloja (ansio ja pääomatulot) niin että kansalaiselle nettona jäävä ansio on sama kaikille. Kaikki muu on turhaa säätöä. Se puolue joka lupaa tuon saa ääneni ja varmaan monen muunkin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillähän on jo lähes tämä malli. Ansiotuloveron progressio on aika kova.

No ei kyllä meidän perheessä jää samaa nettoa palkasta käteen miehellä ja minulla. Mies tienaa yli kaksinkertaisesti šen mitä minä ja kyllä sille tulee nettona tilille vähintään tuplasti se mitä minulle tulee.

Puhut paskaa, Jos miehesi tienaa tuplasti sen minkä sinä niin hänelle ei todellakaan tule tuplasti enemmän tilille. Paitsi jost tuo "yli kaksinkertaisesti" onkin oikesti 3 tai 4 kertaisesti, niin sitten voi pitää paikkaansa. 

Suomen progressio on aivan älytön. Minullakin palkasta lähtee yli puolet ja tilille tippuaa alle puolet palkasta. Ja olen vain valkokaulusduunari ilman alaisia. 

Vierailija
22/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustarpeet vero 0%

Asuminen ruoka terveydenhoito joukkoliikenne alv 0%

Kuluttaminen alv 80% 

Tällä saamme kuluttamisesta progressiivisesti verotettua. Köyhät eivät kuluta paljon muuta kuin ruokaa ja asumista. Rikkaat kuluttavat ja kustantavat kulutuksessaan luonnonvarojen kulutuksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustarpeet vero 0%

Asuminen ruoka terveydenhoito joukkoliikenne alv 0%

Kuluttaminen alv 80% 

Tällä saamme kuluttamisesta progressiivisesti verotettua. Köyhät eivät kuluta paljon muuta kuin ruokaa ja asumista. Rikkaat kuluttavat ja kustantavat kulutuksessaan luonnonvarojen kulutuksesta. 

Tämä on hyvä ehdotus! Progressiivinen kulutusverotus. Mullistava ehdotus. 

Vierailija
24/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetäänmpä siitä että miksi verotetaan?

No siksi että saamme YHTEISET menomme katetuksi. 

Koska MENOT ovat YHTEISET, ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa on aito tasavero, eli kaikki maksavat OMAN TASAOSUUTENSA yhteisistä menoista. 

Ei ne kaikki menot ole tasaisia, kun toiset käy yliopiston ja toiset ei yms.

eli sossutuilla loisivia pitäisi verottaa kaikista ankarammin, Yliopiston hinnan maksaa veroissa hyvätuloinen parissa vuodessa tai jopa nopeammin takaisin. 

Vierailija
25/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska MENOT ovat YHTEISET, ainoa oikeudenmukainen tapa verottaa on aito tasavero, eli kaikki maksavat OMAN TASAOSUUTENSA yhteisistä menoista. 

Mennään vielä askel pidemmällä ja otetaan käyttöön tasasumma. Eli jokainen maksaa valtiolle veroja vaikkapa 20 000 euroa vuodessa. Jos tuloina on vain työttömyystuki niin voi kyllä tehdä vähän tiukkaa, mutta sehän olisi kuitenkin reilua.

tasa osuus menoista on tasa summa. 

Vierailija
26/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko kuka tekee sen jälkeen töitä?

Tässä taas joku "menää töhin huutelija" todistaa, että kukaan näistä paremmin tienaavista ei suostuisi töihin sillä palkalla, millä he vaativat huutavat muita töihin.

Vierailija
27/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennään vielä askel pidemmällä ja otetaan käyttöön tasasumma. Eli jokainen maksaa valtiolle veroja vaikkapa 20 000 euroa vuodessa. Jos tuloina on vain työttömyystuki niin voi kyllä tehdä vähän tiukkaa, mutta sehän olisi kuitenkin reilua.

Terv. kok

Vierailija
28/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sopii mulle! Mäkin jään soffalle syleksimään kattoon ja lopetan 50 tuntiset työviikkoni! Antakaa mäkin huudan, mäkin oon kännissä tästä etiäppäin!

Vierailija
29/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sopii mulle! Mäkin jään soffalle syleksimään kattoon ja lopetan 50 tuntiset työviikkoni! Antakaa mäkin huudan, mäkin oon kännissä tästä etiäppäin!

Älä puhu paskaa.

Vierailija
30/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi tasavero

Vierailija
31/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatio, robottien tekemä työ, ja tekoälyn tuotokset verolle. 

Miksi vain ihmistyötä verotetaan??!!

Vierailija
32/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi tasavero

Alv sitten 100%.

Vierailija
33/33 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi tasavero

Alv sitten 100%.

Alv on oikeudenmukainen vero, sitä saisi nostaa. Tulovero on epäoikeudenmukainen ja laillistettua varastamista, sitä pitäisi laskea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä