Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt-miljardööri Miki Kuusi: Hallituksen leikkaukset ovat vieneet suomalaisten uskon tulevaisuuteen

Vierailija
27.09.2025 |

Suomen kovin veronmaksaja, Woltin toimitusjohtaja Miki Kuusi sanoo, että Suomi on jumiutunut menneisiin menestyksiin ja lamauttavaan leikkauskierteeseen.

https://yle.fi/a/74-20185202

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EUn tavoite oli työvoiman ja tavaran vapaa liikkuminen

kiinalaisen tavara liike onkin jännästi huono asia

ei voi kun nauraa

Kuuluuko Kiina EUhun? Vapaakaupan ja liikkumisen piti hyödyttää EUn jäseniä. Nyt se hyödyttää ihan kaikkia kolmansia maita ja EU köyhtyy 

sitä kutsutaan globalisaatioksi ja globalisaatio on hyvä ja hieno asia kuten meille on opetettu

EUlle on sitten täysin turha maksaa kalliita jäsenmaksuja vai maksaako Kiina sellaisia muka?   Eipä taida 

Vierailija
62/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän joskus woltia Euroopassa, Grabia Aasiassa. Uberia jenkeissä ja revolutin korttia matkoilla jne. Hyödynnän siis olemassa olevia palveluita, jotka helpottaa elämää ja tuovat joskus säästöjä. 

Kaikki alustatalouden firmat perustuu samaan logiikkaan. Käyttäjät tekevät ikään kuin duunin omistajilleen, omistajien ottaessa suurimman hyödyn. Näin maailma makaa ja tämä on tullut jäädäkseen.

Mitä duunia muka käyttäjät tekee? Tekevät sovelluksella tilauksen jonka tekeminen pitzerian tiskillä olisi todella duunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EUn tavoite oli työvoiman ja tavaran vapaa liikkuminen

kiinalaisen tavara liike onkin jännästi huono asia

ei voi kun nauraa

Oletko vähän yksinkertainen?

EU:n tarkoitus oli ihmisten ja tavaroiden liikkuminen EU:n sisällä.

Kiina ei ole EU:n jäsen.

Vierailija
64/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa firmoissa pitäisi rohkeammin kehittää uutta. Jos on vaikka metalliteollisuuden yritys, niin laskusuhdanteessa pitäisi funtsata, mitä muuta voidaan tehdä. On olemassa tilat, koneet ja pätevät työntekijät. Millaisilla muuntotoimenpiteillä voisikin tuottaa jotain ihan erilaista boksin ulkopuolelta. 

No kerro mitä me voitaisiin tehdä?

Metallipaja ja osaajat löytyy.

T. Konepajamies

Se osaaminen pitäisi olla siellä metallipajassa.

Yritystuet johtavat juuri tähän. Mitään ei tarvitse kehittää eikä itse miettiä kun rahaa tulee joka tapauksessa. Yrityksissä opitaan odottamaan pelastajaa ulkopuolelta ja itse odotellaan kädet kyynärpäitä myöten taskuissa.

Meidän yritys ei koskaan ole saanut minkäänlaisia yritystukia. Sun mielestäsi niitä liikeidoita nyt vaan keksitään ihan tyhjästä. Et edes vihjaa mikä voisi olla tällainen tulevaisuuden metallituote, joka nyt kannattaa keksiä 

Tarvitsetko itse sellaista? Jotain uuttaa jolla valtava menekki?

Vierailija
65/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aina naurattaa kun äärikapitalistinen riistofirma puhuu yhteiskuntavastuusta ja huutaa yhteiskuntaa apuun

Minua aina ilahduttaa kun vassaria harmittaa.

Vierailija
66/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa firmoissa pitäisi rohkeammin kehittää uutta. Jos on vaikka metalliteollisuuden yritys, niin laskusuhdanteessa pitäisi funtsata, mitä muuta voidaan tehdä. On olemassa tilat, koneet ja pätevät työntekijät. Millaisilla muuntotoimenpiteillä voisikin tuottaa jotain ihan erilaista boksin ulkopuolelta. 

No kerro mitä me voitaisiin tehdä?

Metallipaja ja osaajat löytyy.

T. Konepajamies

Se osaaminen pitäisi olla siellä metallipajassa.

Yritystuet johtavat juuri tähän. Mitään ei tarvitse kehittää eikä itse miettiä kun rahaa tulee joka tapauksessa. Yrityksissä opitaan odottamaan pelastajaa ulkopuolelta ja itse odotellaan kädet kyynärpäitä myöten taskuissa.

Meidän yritys ei koskaan ole saanut minkäänlaisia yritystukia. Sun mielestäsi niitä liikeidoita nyt vaan keksitään ihan tyhjästä. Et edes vihjaa mikä voisi olla tällainen tulevaisuuden metallituote, joka nyt kannattaa keksiä 

Tarvitsetko itse sellaista? Jotain uuttaa jolla valtava menekki?

Miksi minun pitäisi ilmaiseksi teille mitään ideoita antaa? Konsultoinnista kuuluu maksaa. 

Nykyään yrittäjät kuvittelevat, että muilla on velvollisuus tehdä heille ilmaiseksi töitä.

Töistä kuuluu maksaa palkkaa. Ja jos ei halua maksaa, niin sitten työt pitää tehdä itse.

En minä mikään ilmainen ideapaja ole. Minäkin tarvitsen rahaa elääkseni.

Vierailija
67/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi minun pitäisi ilmaiseksi teille mitään ideoita antaa? Konsultoinnista kuuluu maksaa. 

Nykyään yrittäjät kuvittelevat, että muilla on velvollisuus tehdä heille ilmaiseksi töitä.

Töistä kuuluu maksaa palkkaa. Ja jos ei halua maksaa, niin sitten työt pitää tehdä itse.

En minä mikään ilmainen ideapaja ole. Minäkin tarvitsen rahaa elääkseni."

Minun yritykseni maksaa sinunkin elämisesi. Mitään ideaa en sulta odottanutkaan, vaan tiesin sinut tyhjän höpöttelijäksi ja trolliksi, jolla ei ole hajuakaan yrityselämästä, ainoa mihin sulla on asiantuntemus on kelan anomusten täyttö 

Vierailija
68/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miljunääri raaski maksaa kunnon palkkaa kuskeilleen? Vai  miksi ovat niin epätoivoisia?

Wolt-kuskit toimivat yrittäjinä, joten Wolt ei maksa heille palkkaa. Kuskit siis laskuttavat Woltia sen perusteella kuinka paljon duunia ovat tehneet.

Vierailija
69/69 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Miki Kuusen sekava soperrus haastateltaessa, oli tarkoitettu vain ja ainoastaan vähävaraisen kansanosan kosiskeluksi. Tyyliin: "Me ollaan tässä teidän puolella, hei!!!". Varmaan oli myös tarkoitus hämärtää Woltin saamaa kritiikkiä työolojen ja palkkauksen polkemisesta, ja kaiken maailman kevytyrittäjäkikkailusta. Minkä voi ymmärtää kyllä, koska jos maksetaan kaikki lakisääteiset työsuhteen maksut, niin eihän tuollainen polkupyörätsupparibisnes ole kannattavaa. Se mikä toimi 1950- luvulla, ei toimi enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä