Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt-miljardööri Miki Kuusi: Hallituksen leikkaukset ovat vieneet suomalaisten uskon tulevaisuuteen

Vierailija
27.09.2025 |

Suomen kovin veronmaksaja, Woltin toimitusjohtaja Miki Kuusi sanoo, että Suomi on jumiutunut menneisiin menestyksiin ja lamauttavaan leikkauskierteeseen.

https://yle.fi/a/74-20185202

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt-konsernin liiketulos on ollut tappiollinen, ja liiketappio vuonna 2024 oli noin 625 miljoonaa euroa, mikä on enemmän kuin edellisvuonna, jolloin tappio oli 579 miljoonaa euroa.

hehee

Woltin nykyinen omista DoorDash tiesi ostaessaan, että woltin lähettitoiminta ei ole sitä bisnestä, josta tulot vuollaan. Woltin hallussa olevat n 15 miljoonan asiakkaan data sen sijaan on satumaisen arvokasta. Tätä dataa se voi myydä eteenpäin muille ja kehittää omaa personoitua tuotepalvelua.

Vierailija
42/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wolt-konsernin liiketulos on ollut tappiollinen, ja liiketappio vuonna 2024 oli noin 625 miljoonaa euroa, mikä on enemmän kuin edellisvuonna, jolloin tappio oli 579 miljoonaa euroa.

hehee

Woltin nykyinen omista DoorDash tiesi ostaessaan, että woltin lähettitoiminta ei ole sitä bisnestä, josta tulot vuollaan. Woltin hallussa olevat n 15 miljoonan asiakkaan data sen sijaan on satumaisen arvokasta. Tätä dataa se voi myydä eteenpäin muille ja kehittää omaa personoitua tuotepalvelua.

älä selitä tappio on tappio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa firmoissa pitäisi rohkeammin kehittää uutta. Jos on vaikka metalliteollisuuden yritys, niin laskusuhdanteessa pitäisi funtsata, mitä muuta voidaan tehdä. On olemassa tilat, koneet ja pätevät työntekijät. Millaisilla muuntotoimenpiteillä voisikin tuottaa jotain ihan erilaista boksin ulkopuolelta. 

No kerro mitä me voitaisiin tehdä?

Metallipaja ja osaajat löytyy.

T. Konepajamies

Vierailija
44/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wolt-miljonäärit ovat paraatiesimerkki kaksinaismoralismista Talouselämän megavaikuttajakin häpeää

Wolt-miljonäärit puhuvat kuin parhaatkin hyväntekijät mutta mikseivät he aloita korjaamalla oman yrityksensä toimintamalleja, kysyy vastaava päätoimittaja Perttu Kauppinen.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/60c3b421-0589-4e22-ad6a-0fd4225…

Hah.

Mutta kun vassuille riittää aina, jos joku sanoo oikeat sanat. Vasemmisto ihan kiimoissaan wolttiin nyt. Oikeat sanat sanottu 

Vierailija
45/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi ainakin päälle tuo korona -aikojen vähäinen kuluttaminen.

Ei tule enää syötyä ravintoloissa, käytyä elokuvissa. Kylpylän olen korvannut uimalla kesällä luonnonvesissä. Hiukset voi ihan hyvin värjätä kotona. Jos on synttärit, ei tule enää järjestettyä juhlia. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

Kaikki turha on siis jäänyt, tai olen oikeastaan korvannut sen muulla. 

Sitä vaan ennen ajatteli, että tietyllä tavalla "kuuluu elää".

Vierailija
46/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt osuivat hallituksen ja yrittäjien omaan nilkkaan, jos kansalla ei ole rahaa muuhun kuin laskujen maksuun ja ruokaan, muu kulutus jää vähemmälle.

Se on parempi että sinäkin lopetat sen Temuttamisen ja rahan syytämisen Kiinaan miljonääreille.

Vierailija
47/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina naurattaa kun äärikapitalistinen riistofirma puhuu yhteiskuntavastuusta ja huutaa yhteiskuntaa apuun

Vierailija
48/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että Porissa näkee useammin valkoihoisia wolt/foodora lähettejä, kuin muissa kaupungeissa ei niinkään näe.

Porilaiset ovat Suomen n**kereitä.

Vierailija
49/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EUn tavoite oli työvoiman ja tavaran vapaa liikkuminen

kiinalaisen tavara liike onkin jännästi huono asia

ei voi kun nauraa

Vierailija
50/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aina naurattaa kun äärikapitalistinen riistofirma puhuu yhteiskuntavastuusta ja huutaa yhteiskuntaa apuun

Se on sitä kuuluisaa kaksinaismoraalia, mutta saipahan kuuluisuutta 

Vierailija
51/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei voi kun nauraa

Kuuluuko Kiina EUhun? Vapaakaupan ja liikkumisen piti hyödyttää EUn jäseniä. Nyt se hyödyttää ihan kaikkia kolmansia maita ja EU köyhtyy 

Vierailija
52/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeeta paskaa.

Jos peruskoulussa opetettaisiin talousaineita ei näitä pösilöitä aivopieruja olisi.

Mutta kun se sosialismi niin ei voi.

Vierailija
53/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule enää syötyä ravintoloissa, käytyä elokuvissa. Kylpylän olen korvannut uimalla kesällä luonnonvesissä. Hiukset voi ihan hyvin värjätä kotona. Jos on synttärit, ei tule enää järjestettyä juhlia. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

Vielä vähän jatkoa...

Kukaan ei mielestäni ole ottanut tätä pointtia esille. Minulla siis olisi varaa käyttää palveluja jne. 

Moni tuttavistakin on sanonut tätä samaa.

Ei tule enää elettyä kuten ennen.

Maksulliset palvelut eivät tuo sellaista lisäarvoa tai elämyksellisyyttä elämään, että niitä viitsisi käyttää.

Vierailija
54/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voi kun nauraa

Kuuluuko Kiina EUhun? Vapaakaupan ja liikkumisen piti hyödyttää EUn jäseniä. Nyt se hyödyttää ihan kaikkia kolmansia maita ja EU köyhtyy 

sitä kutsutaan globalisaatioksi ja globalisaatio on hyvä ja hieno asia kuten meille on opetettu

Vierailija
55/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrityksellä menee taloudellisesti huonosti niin silloin karsitaan menoja leikkauksilla ja sopeutetaan yhtiösaneerauksena. Valtio tekee nyt samaa sillä ero valtion ja yhtiön välillä ei ole suuri ja Suomella menee taloudellisesti huonosti eikä vientikään vedä.

Valtio ei ole yritys missään muussa todellisuudessa kuin kommunismissa.

Emme tietääkseni ole kommunistinen valtio, vaikka orpopurra sellaista näyttää luulevan.

Vierailija
56/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vähän jatkoa...

Kukaan ei mielestäni ole ottanut tätä pointtia esille. Minulla siis olisi varaa käyttää palveluja jne. 

Moni tuttavistakin on sanonut tätä samaa.

Ei tule enää elettyä kuten ennen.

Maksulliset palvelut eivät tuo sellaista lisäarvoa tai elämyksellisyyttä elämään, että niitä viitsisi käyttää.

Minä en ole ikinä tilannut woltista mitään. Olen aika tarkka raha-asioissa, enkä huvin vuoksi tilaile hampurilaisia tai etenkään kokeilun vuoksi tonnin kännyköitä woltin kautta 

Vierailija
57/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei voi kun nauraa

sitä kutsutaan globalisaatioksi ja globalisaatio on hyvä ja hieno asia kuten meille on opetettu

No, sitten EU on pelkkä turha tyhjä pieru 

Vierailija
58/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän joskus woltia Euroopassa, Grabia Aasiassa. Uberia jenkeissä ja revolutin korttia matkoilla jne. Hyödynnän siis olemassa olevia palveluita, jotka helpottaa elämää ja tuovat joskus säästöjä. 

Kaikki alustatalouden firmat perustuu samaan logiikkaan. Käyttäjät tekevät ikään kuin duunin omistajilleen, omistajien ottaessa suurimman hyödyn. Näin maailma makaa ja tämä on tullut jäädäkseen.

Vierailija
59/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen leikkaukset ovat luoneet uskon tulevaisuuteen. Vielä julkisesta taloudesta 20% pois niin päästään Tanskan tasolle.

Vierailija
60/67 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisissa firmoissa pitäisi rohkeammin kehittää uutta. Jos on vaikka metalliteollisuuden yritys, niin laskusuhdanteessa pitäisi funtsata, mitä muuta voidaan tehdä. On olemassa tilat, koneet ja pätevät työntekijät. Millaisilla muuntotoimenpiteillä voisikin tuottaa jotain ihan erilaista boksin ulkopuolelta. 

No kerro mitä me voitaisiin tehdä?

Metallipaja ja osaajat löytyy.

T. Konepajamies

Se osaaminen pitäisi olla siellä metallipajassa.

Yritystuet johtavat juuri tähän. Mitään ei tarvitse kehittää eikä itse miettiä kun rahaa tulee joka tapauksessa. Yrityksissä opitaan odottamaan pelastajaa ulkopuolelta ja itse odotellaan kädet kyynärpäitä myöten taskuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi