Hallitus syyllistää kansaa kun eivät kuluta- kansa säästää pahan päivän varalle, niin minäkin
Hallitus orpo etunenässä syyllistää kansaa kärkkäästi siitä, että kansa ei kuluta ja törsää, vaan on laittanut kukkaronnyörit tiukalle. Ja ihmekös tuo tavallisten ihmisten säästöhalu, kaikki on kallistunut paljon mm. ruoka, sähkö.
Ja lisänä hallituksen matokuuri leikkauksien muodossa, työttömyysturvaa leikattu, opiskelijoiden tukia karsittu ja mitä kaikkea hallitus onkaan leikannut, lista on niin pitkä ettei niitä kaikkia edes muista. Orpon hallitus on leikannut pienituloisimmilta ja heikompiosaisilta ihan leikkaamisen ilosta.
Ja samaan aikaan kappas vaan kaikista rikkaimmille on säädetty lisää etuja. Kansanedustajille jo entuudestaan turhan suureen palkkaan 500 euron korotus. Näin se orpon hallitus toimii, tavallisilta ihmisiltä leikataan isosti ja raha siirretään isotuloisten taskuun.
Kansan usko ja luottamus tulevaan romahtanut kiitos hallituksen. Minäkin säästän pahan päivän varalle entistä enemmän, tiedä koska työpaikka menee tai sairastuu. Tämän yhteiskunnan suojaverkkoon niissä tilanteissa en enää luota.
Kuluttakoon ja törsätköön hallitus, kansanedustajat ja muut isotuloiset, teillä kun ei ole pikkurahasta puutetta. Ek:n vanhat herrat ja muut hallituksen takavaikuttajat, laittakaahan talous rullaamaan älkääkä säästäkö ja sijoittako eurojanne vain parhaan tuoton saamiseksi omalle tilille.
Kommentit (53)
Petteri voi ostaa markettihyllyn tyhjäksi pienpanimoiden olutpulloja ja Riikkuli kellarin täyteen halpoja viinitonkkia.
Vierailija kirjoitti:
Ensin revitään kaikki tukiverkot alas ja sitten syyllistetään kun ei ostella lisää lumppuja ja killuttimia pölyä nurkkiin keräämään. Kai nekin vähäset säästöt on laitettava terveysvakuutuksiin ku hoitoa ei enää saa.
Tässä ei ole kyse vain hyödyttömän tavaran hankkimisesta hankkimisesta. Vaan esim. ihmiset eivät vaihda isompaan, vaikka perhe on kasvanut. Itse olen nyt lykännyt esim. silmälasien hankintaa, siirrettiin kylppäriremppaa seuraavaan hallituskauden, siirrettiin auton vaihtoa, lomaillaan kotona. Tämän kesän lomabudjetti oli puolet viime vuonna käytetystä. Ja siis ollaan ihan hyvin toimeentulevia, mutta molemmilla oli YT:t viime vuonna töissä ja kerätään reilusti isompaa puskuria.
Itselläni keskustelu tämän hallituksen politiikan ympärillä on myös avannut silmiä tehottomille yritystuille ja hallituksen kykyyn ymmärtää syy-seuraus-suhteita... Aika moni osake rämpii, jos noita yritystuki äkkijyrkästi höylätään. Suurimmat yritystukien saajat ostavat palveluita muilta yrityksiltä ja siinä on mahdollisuus lumipalloefektin. Toki yritystukijärjestelmä pitäisi oikeasti räjäyttää.
Kuinka moni innostuu kuluttamaan syyllistämisen kannustamana?
Itse ainakin vähennän kulutusta entisestään syyllistämisuutisten takia.
Hallituksen pitäisi katsoa peiliin ja korjata ne päätökset jotka ovat johtaneet tähän tilanteeseen. Ihmiset eivät uskalla kuluttaa ennenkuin turvaverkot on korjattu. Mutta silloinkin siihen voi mennä aikaa. Se, että turvaverkot rikottiin, jätti epäluottamuksen ja pelon siitä että ne voidaan rikkoa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Sähköhän on vain murto-osan siitä mitä maksoi pari kolme vuotta sitten kun ihmiset paniikissa ottivat niitä 25c kahden vuoden määräaikaisia soppareita.
Nousee koko ajan, kohta ei kannata enää pörssisähkökään kun tulee se varttihinnoittelu ja hintapiikkejä ei tule suuntaan eikä toiseen. Nyt olen pystynyt hyödyntämään kaikki halvimmat tunnit kun olen aina kotona työttömänä. Siirtomaksut vaan nousee ja on kolme kertaa enemmän kuin sähkön kulutus.
Vierailija kirjoitti:
Kulutus minimiin niin luontoakin säästyy. Meidänhän piti pelastaa maapallo vai mikä juttu tämä vihreä siirtymä on?
Se vihreä siirtymä piti tehdä niin, että kansalaiset kuluttavat kaikki rahansa yrityksille jotka sanovat olevansa vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköhän on vain murto-osan siitä mitä maksoi pari kolme vuotta sitten kun ihmiset paniikissa ottivat niitä 25c kahden vuoden määräaikaisia soppareita.
Nousee koko ajan, kohta ei kannata enää pörssisähkökään kun tulee se varttihinnoittelu ja hintapiikkejä ei tule suuntaan eikä toiseen. Nyt olen pystynyt hyödyntämään kaikki halvimmat tunnit kun olen aina kotona työttömänä. Siirtomaksut vaan nousee ja on kolme kertaa enemmän kuin sähkön kulutus.
Muista myös tehomaksu. Jos haluat pestä pyykkejä hereilläoloaikana töiden jälkeen, niin saat jatkossa maksaa ekstraa entisten päälle.
Minuun on ollut aavistuksen päinvastainen vaikutus. Koska tulevaisuus näyttää toivottomalta, haluan elää nyt kun on mahdollisuus. Olen käyttänyt tänä vuonna huomattavasti enemmän rahaa itseeni kuin viime vuonna. Tosin ei 900-1100/kk tuloilla paljon kuluteta, ja säästöönkin on pakko laittaa rahaa, mutta yleisesti olen tuhlaavammalla mielellä liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaiken ylimääräisen ostolakossa niin kauan kuin nykyinen hallitus on vallassa, ainoastaan elintarvikkeita ja autoon bensiiniä pikkusen. Tämä on eläkelläisen mielenosoitus tätä katatsrtofihallitusta vastaan. Mielenosoituksiinkin lähtisin mutta meillä menee ilmeisesti niin hyvin ettei kukaan järjestä.
Eläkkeitähän ei ole edes leikattu ja silti valitat? Käytkö ihan täysillä? Niin eläkkeitä tulisi leikata, että te eläkeläisetkin ottaisitte osaa leikkauksiin, kuten muutkin. Valtion velka on kohta 100 % bkt:sta, joten mitään helpotusta ei ole kymmeneen vuoteen tulossa.
Mä en ole vielä edes eläkkeellä, vuoden päästä vasta, mutta eiköhän tämä hallitus vuodessa ehdi vielä leikata eläkkeistäkin. Eivät tietenkään leikkaa yli 4000 euron eläkkeistä, mutta sitä pienemmistä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista myös tehomaksu. Jos haluat pestä pyykkejä hereilläoloaikana töiden jälkeen, niin saat jatkossa maksaa ekstraa entisten päälle.
Tämä on mennyt minulla ohi, tehomaksu. Täytyy perehtyä. Kiitos vinkistä.
Tämä hallituskausihan pitäisi olla markkinataloususkovaisten märkä uni. Köyhä ja laiska kansanosa kepitetty töihin ja rikkaille annettu tuntuvat veroalet. Kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallituskausihan pitäisi olla markkinataloususkovaisten märkä uni. Köyhä ja laiska kansanosa kepitetty töihin ja rikkaille annettu tuntuvat veroalet. Kaikki hyvin.
Niille selvisi vasta näin 2 vuoden sapiskan annon jälkeen kuinka paljon alamaiset ovat säästäneet riihikuivaa rahaa tileilleen. Eihän se sovi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaiken ylimääräisen ostolakossa niin kauan kuin nykyinen hallitus on vallassa, ainoastaan elintarvikkeita ja autoon bensiiniä pikkusen. Tämä on eläkelläisen mielenosoitus tätä katatsrtofihallitusta vastaan. Mielenosoituksiinkin lähtisin mutta meillä menee ilmeisesti niin hyvin ettei kukaan järjestä.
Sama täällä.
Nykyinen Orpon hallitus tulee saamaan kyseenalaisen kunnian jäädä Suomen historiaan sinä hallituksena, joka kurjisti Suomen leikkauksillaan.
Tämä hyvä muistaa seuraavan kerran äänestyskopissa ollessa.