Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus syyllistää kansaa kun eivät kuluta- kansa säästää pahan päivän varalle, niin minäkin

Vierailija
27.09.2025 |

Hallitus orpo etunenässä syyllistää kansaa kärkkäästi siitä, että kansa ei kuluta ja törsää, vaan on laittanut kukkaronnyörit tiukalle. Ja ihmekös tuo tavallisten ihmisten säästöhalu, kaikki on kallistunut paljon mm. ruoka, sähkö.

Ja lisänä hallituksen matokuuri leikkauksien muodossa, työttömyysturvaa leikattu, opiskelijoiden tukia karsittu ja mitä kaikkea hallitus onkaan leikannut, lista on niin pitkä ettei niitä kaikkia edes muista. Orpon hallitus on leikannut pienituloisimmilta ja heikompiosaisilta ihan leikkaamisen ilosta. 

Ja samaan aikaan kappas vaan kaikista rikkaimmille on säädetty lisää etuja. Kansanedustajille jo entuudestaan turhan suureen palkkaan 500 euron korotus. Näin se orpon hallitus toimii, tavallisilta ihmisiltä leikataan isosti ja raha siirretään isotuloisten taskuun. 

Kansan usko ja luottamus tulevaan romahtanut kiitos hallituksen. Minäkin säästän pahan päivän varalle entistä enemmän, tiedä koska työpaikka menee tai sairastuu. Tämän yhteiskunnan suojaverkkoon niissä tilanteissa en enää luota.

Kuluttakoon ja törsätköön hallitus, kansanedustajat ja muut isotuloiset, teillä kun ei ole pikkurahasta puutetta. Ek:n vanhat herrat ja muut hallituksen takavaikuttajat, laittakaahan talous rullaamaan älkääkä säästäkö ja sijoittako eurojanne vain parhaan tuoton saamiseksi omalle tilille. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan sodan jälkimainingeissa asuntolainan koron nousun vuoksi lainalyhennyksen kk erä nousi melkein 200/kk vaikka oli korkosuoja.

Ruokakaupassa monien tuotteiden hinta nousi 40-50% ja ehkä 10-15% on tulleet alas. 

Valtaosa nousseista hinnoista ei ole tullut eikä tule tulemaankaan alas, vaan niistä on muodostunut uusi hintataso.

Huolimatta jostain orpon antamasta 8€/kk veroalesta, ollaan silti miinuksella jos verrataan vuosikymmenen alkupäähän.

40%-50% on aika maltillisesti sanottu. Kahvin hinta on 200% korkeampi ja appelsiinimehun 250%. Pakasteosastolla hinnannousut kanssa 100%-250%. Kotimaiset kasvikset ovat satokaudellakin kalliimpia kuin ennen talviaikaan.

Vähät väliä hallituksesta ja sitä vastaan kiukuttelusta, sillä kauppojen ahneus on pääsyy vähäiseen kulutukseen. Ei tee yhtään mieli maksaa kolminkertaista hintaa muutaman vuoden ta

Ok, voi ollakin näin, en itse osta kahvia, mehuja tai pakasteita, pyrin välttämään ulkomailla tuotettuja elintarvikkeita. Mutta joo, räväkkä hinnannousu on tosiasia.

Vierailija
22/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin revitään kaikki tukiverkot alas ja sitten syyllistetään kun ei ostella lisää lumppuja ja killuttimia pölyä nurkkiin keräämään. Kai nekin vähäset säästöt on laitettava terveysvakuutuksiin ku hoitoa ei enää saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tämän lisäksi esimerkiksi vanhushoiva on käytännössä lakkautettu. Palveluja - tasokkaita - saa tasan omalla rahalla. Kuka haluaa terveyskeskuksen nurkkaan kirkumaan kivusta paskavaipoissa eikä kukaan tule? Aivan. Pakko säästää.

Vierailija
24/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pahemmat päivät tulevat, heti kun antti pääsee valtaan. Äkkiä löyty rahoillesi reikiä, jos niitä ei voi suoraan varastaa, niin kuitenkin ankara verotus vie osansa.

Vierailija
25/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaiken ylimääräisen ostolakossa niin kauan kuin nykyinen hallitus on vallassa, ainoastaan elintarvikkeita ja autoon bensiiniä pikkusen. Tämä on eläkelläisen mielenosoitus tätä katatsrtofihallitusta vastaan. Mielenosoituksiinkin lähtisin mutta meillä menee ilmeisesti niin hyvin ettei kukaan järjestä.

Eläkkeitähän ei ole edes leikattu ja silti valitat? Käytkö ihan täysillä? Niin eläkkeitä tulisi leikata, että te eläkeläisetkin ottaisitte osaa leikkauksiin, kuten muutkin. Valtion velka on kohta 100 % bkt:sta, joten mitään helpotusta ei ole kymmeneen vuoteen tulossa.

Paljonko leikkaisit 1900 euron bruttoeläkkeestä, se taitaa olla naisten keskimääräinen eläkesumma?

Verotus vie n 20% jo

Vierailija
26/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000e vuotuinen veronkevennys - roiman palkankorotuksen päälle - ministerin tuloluokkaan.

Pienipalkkalaisen verotus ei keventynyt lainkaan.

Turha täällä pienipalkkaisen, eläkeläisen ja työttömän toisiaan syytellä kun kaikki samassa kusessa ollaan. 

Kymmenesosa kansasta ulosotossa niin eipä siinä paljoa kulutella. Sen myötä pienten firmojen konkurssit vaan jatkuu ja kierre syvenee. Isot firmat toki kestää - ne jotka tilittää voittonsa ulkomaille.

Vaan luultavasti kansa äänestää taas sitä joka on kaikkein isänmaallisin omien sanojensa mukaan...

Vierailija
27/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu temu temu.

Vierailija
28/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun NYT hallitus määrää, että kansalaiset kuluttamaan, laitan kukkaron nyöriä vielä tiukemmalle. Vasta äsken meitä syyllistettiin tuhlailusta, mitä ihmettä? Kaikki luiottamius mennyt.

Vierailija
29/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhän on vain murto-osan siitä mitä maksoi pari kolme vuotta sitten kun ihmiset paniikissa ottivat niitä 25c kahden vuoden määräaikaisia soppareita. 

Vierailija
30/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä palkalla en ole edes ikinä tottunut kuluttamaan, moni nykyään kerrottu säästökeino on ollut itsellä vuosia käytössä. Ruokaostoksissakaan ei hirveästi ilmaa enää ole, siihen rajoittuu oma kuluttaminen. 

Vierailija
31/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen alkanut laittaa kuukaudessa satoja euroja säästöön. Aikaisemmin olen ylimääräisellä rahalla käynyt perheen kanssa ravintoloissa, ostanut jotain kivaa, matkustanut tai käynyt tapahtumissa. Nyt perus elämisen lisäksi kaikki kiva tekeminen on kallistunut niin paljon että siihen ei joko ole enää varaa tai se tuntuu kohtuuttoman kalliilta, joten laitan ennemmin säästöön. 

Vierailija
32/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaiken ylimääräisen ostolakossa niin kauan kuin nykyinen hallitus on vallassa, ainoastaan elintarvikkeita ja autoon bensiiniä pikkusen. Tämä on eläkelläisen mielenosoitus tätä katatsrtofihallitusta vastaan. Mielenosoituksiinkin lähtisin mutta meillä menee ilmeisesti niin hyvin ettei kukaan järjestä.

No niin.. Kyllä he nyt pelkäävät 

Vierailija
33/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen alkanut laittaa kuukaudessa satoja euroja säästöön. Aikaisemmin olen ylimääräisellä rahalla käynyt perheen kanssa ravintoloissa, ostanut jotain kivaa, matkustanut tai käynyt tapahtumissa. Nyt perus elämisen lisäksi kaikki kiva tekeminen on kallistunut niin paljon että siihen ei joko ole enää varaa tai se tuntuu kohtuuttoman kalliilta, joten laitan ennemmin säästöön. 

Tuosta kun tekee ähäkutti-taiteenlajin, huomaa että säästäminen onkin kivaa. Ja sitä tilin saldoa on vielä kivempi katsella kun vihdoin muuttuu 5-numeroiseksi. Eipä ole itsellä ikinä ennen ylittynyt 10 000 € ennen kuin tänä keväänä ekan kerran. Kesällä käytiin lomareissussakin (ulkomailla, tietenkin) ja silti sen jälkeenkin on saldo edelleen yli 10 000 €. Aika ihmeitä saisi tapahtua että laskisi koskaan alle koska niitä säästöjä kertyykin liki tonnin joka kuukausi.

Vierailija
34/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitähän ei ole edes leikattu ja silti valitat? Käytkö ihan täysillä? Niin eläkkeitä tulisi leikata, että te eläkeläisetkin ottaisitte osaa leikkauksiin, kuten muutkin. Valtion velka on kohta 100 % bkt:sta, joten mitään helpotusta ei ole kymmeneen vuoteen tulossa.

Annan lapsilleni rahaa ennemmin kuin kulutan ylimääräiseen, he ovat opiskelijoita ja heitähän nyt kuritetaan myös.

Vierailija
35/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kyllä kansa menee hämilleen. Vaikka olisi paremmatkin ajat, niin Suomessakin vietetään joka vuosi maailman ylikulutuspäivää. Se on joka vuosi entistä vuotta aikaisemmin. Siis pitääkö kuluttaa vai eikö pidä kuluttaa? Vai onko niin, että vain suomalaisten pitää haaskata kaikki rahansa turhakkeisiin? No minä ainakin keitän pottuja ja perunoita, liikun polkupyörällä ja ostan kirppikseltä. OSTAKAA, OSTAKAA, UUSI SÄHKÖAUTO OSTAKAA, nyt vain 58 000e, ostakaa ostakaa.

Vierailija
36/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kyllä kansa menee hämilleen. Vaikka olisi paremmatkin ajat, niin Suomessakin vietetään joka vuosi maailman ylikulutuspäivää. Se on joka vuosi entistä vuotta aikaisemmin. Siis pitääkö kuluttaa vai eikö pidä kuluttaa? Vai onko niin, että vain suomalaisten pitää haaskata kaikki rahansa turhakkeisiin? No minä ainakin keitän pottuja ja perunoita, liikun polkupyörällä ja ostan kirppikseltä. OSTAKAA, OSTAKAA, UUSI SÄHKÖAUTO OSTAKAA, nyt vain 58 000e, ostakaa ostakaa.

Ei siihen välttämättä tarvita ostamista väliin ollenkaan. Kunhan tavalla tai toisella alamaisten rahat siirtyvät rikkaimpien tilille. Voit toki tehdä suoran tilisiirronkin saamatta mitään vastineeksi. Ethän nytkään saa mitään kunnollista.

Vierailija
37/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköhän on vain murto-osan siitä mitä maksoi pari kolme vuotta sitten kun ihmiset paniikissa ottivat niitä 25c kahden vuoden määräaikaisia soppareita. 

Mulla on elämässä paljon muitakin menokohteita kuin sähkö. Pahimpaan aikaan sähkölaskuni (kerrostalossa)nousi 25 eurosta 80 euroon/kk. Valitettavasti on suurempiakin menoeriä kuin kymppien sähkölasku.

Vierailija
38/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus minimiin niin luontoakin säästyy. Meidänhän piti pelastaa maapallo vai mikä juttu tämä vihreä siirtymä on? 

Vierailija
39/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin.. Kyllä he nyt pelkäävät 

Meitä eläkelläisiä on miljoona, kertolaskin käyttöön vaikkapa 300euron kohdalta.

Vierailija
40/53 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suomesta vain ne välttämöttömät tuotteet. Ruoissa ostan aina ulkomaalaista 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan