Miksi melkein kukaan ei välitä eläinten oikeuksista?
Olen sekasyöjä , mutta tajuan , että eläinten tappaminen on murha kuten ihmistenkin. Toinen asia mikä järkyttää on , että ihmiset pitävät lemmikkejä joka on melkein sama asia jos pitäisin jotain naista tai miestä orjanani kotona toki melko hyväilevässä olotilassa, mutta en antaisi poistua koskaan.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Eläinten ''oikeudet" on keksitty juttu. Ei esimerkiksi broilereilla ole mitään oikeuksia. Oikeastaan mun mielestä broileri ei ole enää eläin vaan pelkkä tuote. Ne on niin massatuotettuja ja jalostettuja, että ne elää kuukauden tai pari ja sitten teuraaksi. Ja munintakanoista urospoikaset tapetaan heti kohta kuoriuduttuaan. Älä siis AP viitsi kitistä lemmikeistä, niillä on hyvä elämä.
Todella kylmää ajattelua, saatat olla psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välitän eläinten elämästä. Suomessa olisi vielä paljon parannettavaa. On kyllä kauheaa riistoa, väkivaltaa yms koko bisnes jossa eläimiä hyödynnetään. Pitäisi jokaisen saada elää terve ja pitkä elämä.
Se terve ja pitkä elämä maksaa, oletko valmis pulittamaan 60 euroa kilo lihastasi? Niinpä.
Oksettavaa miten raha menee sinulla moraalien edelle.
Ei tuottaja tuota hintaa määrää. Tutustu vähän asiaan.
Aikuisten oikeasti, mitään ns. oikeuksia ei ole, sen enempää ihmisillä kuin eläimilläkään. Ne ovat ihmisen keksintöä. Mene selittämään leijonalle miksi se ei saisi syödä gasellia, niin tulet itse syödyksi.
Suosittelen ap alkamaan vegaaniksi, ei se ole lopulta niin vaikeaa! Facebookin vegaanituotteet-ryhmästä löytyy parhaat tuotteet mitä ihmiset suosittelevat!
Vierailija kirjoitti:
Ruuantuotantoa voitaisiin toteuttaa paremmin eläintä kunnioittaen. Lihankäyttöään voi tarkastella, mutta kuten kaikkien miksi? kysymysten vastaus on raha, voitontavoittelu.
Perustarpeiden ei pitäisi ylipäätään olla voitontavoittelun tai minkäänlaisen keinottelun alueita. Ei myöskään elävien olentojen kohtelun.
Ihminen on eläinten kaitsija.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten oikeasti, mitään ns. oikeuksia ei ole, sen enempää ihmisillä kuin eläimilläkään. Ne ovat ihmisen keksintöä. Mene selittämään leijonalle miksi se ei saisi syödä gasellia, niin tulet itse syödyksi.
Me emme ole leijonia, meillä on vaikka kuinka paljon vaihtoehtoja jotka eivät sisällä kärsimystä.
Minä välitän! Eläimillä on oikeus tulla syödyksi.🐕🐶🐭🕊
Miksi kukaan ei välitä kasvien oikeuksista. Se on murha se kasvin juuriltaan repiminen ja pilkkominen ties miksi ruoaksi.
Suomessa on Eläinoikeuspuolue r.p. Ei ole eduskuntapuolue. En tiedä, onko sillä yhtään kuntavaltuutettuakaan. Ollut kuitenkin vaaleissa mukana.
Ihmiset ja eläimet elää yhdessä, aina eläneet. Paikallinen ja leppoisa elämäntahti luonnollisinta.
Ap kin unohtaa heti eläinten oikeudet kun kesällä kuuluu korvan juuresta ininää. Eläin se on hyttynenkin.
Hyvin hoidettu eläin muuttuu hyväksi ruuaksi tai suojelijaksi, kumppaniksi, vaatteeksi...ihan hyvä symbioosi. Pois tehotuotanto.
Vierailija kirjoitti:
Eläimen tappaminen ruuaksi ei ole murha. Ihminen on eläinten yläpuolella, ja meillä on oikeus hallita niitä. Mutta tottakai eläimiä pitäisi kohdella hyvin ja rakastavasti. Eläimille ei saisi tuottaa turhaa kärsimystä.
Raamatullinen näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei välitä kasvien oikeuksista. Se on murha se kasvin juuriltaan repiminen ja pilkkominen ties miksi ruoaksi.
Siinä tapauksessa sinun kannattaa lopettaa eläinten syöminen, sillä niiden ruokkimiseen menee todella paljon noita rakkaita kasvejasi.
Vierailija kirjoitti:
Eikai eläimetkään välitä sinun oikeuksista niin miksi sinun pitäisi välittää eläinten oikeuksista?
Dilemma on outo. Luonnossa eläimet eivät spekuloi voiko syödä emon, jolla on poikasia kasvatettavana. Joka päivä luonnossa eläimet syövät toisiaan, mutta ihmisravinnoksi ruoantuotantö on kuitenkin ongelmallista. Mutta jos laitan huvikseni undulaatin häkkiin eliniäksi, joka haluaisi lentää vapaana, kalan akvaarioon, käärmeen terraarioon, marsun häkkiin, niin olenkin eläinrakas mukamas?
Vierailija kirjoitti:
Eläinten ''oikeudet" on keksitty juttu. Ei esimerkiksi broilereilla ole mitään oikeuksia. Oikeastaan mun mielestä broileri ei ole enää eläin vaan pelkkä tuote. Ne on niin massatuotettuja ja jalostettuja, että ne elää kuukauden tai pari ja sitten teuraaksi. Ja munintakanoista urospoikaset tapetaan heti kohta kuoriuduttuaan. Älä siis AP viitsi kitistä lemmikeistä, niillä on hyvä elämä.
Kanojen luonnollinen elinikä on noin 7 vuotta, mutta tiedettävästi jotkut kanayksilöt ovat voineet elää jopa 15-vuotiaiksi. Jos elämän kestoa pidetään mittapuuna elämän arvokkuudelle ja oikeuksille niin tuolloin lapsenkaan elämä ei ole minkäään arvoinen jos lapsi vaikka sairastaa vakavasti ja elää vain kuukauden tai pari.
Minusta on jännää miten useimmat miehet niin ihailevat ja haaveilevat olevansa kuin Gladiaattorin päähenkilö, hän kun on niin urhea ja korkeat moraalit omaava. Mutta nämä samaiset miehet eivät kykene suojelemaan heikompiaan eikä edes kieltäytymään hetken mielihyvästä syödessään lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläimen tappaminen ruuaksi ei ole murha. Ihminen on eläinten yläpuolella, ja meillä on oikeus hallita niitä. Mutta tottakai eläimiä pitäisi kohdella hyvin ja rakastavasti. Eläimille ei saisi tuottaa turhaa kärsimystä.
Raamatullinen näkökulma.
Miksi Jumala halusi luoda sellaisen maailmna, jossa eläviä ja tuntevia olentoja tapetaan kun olisi yhtä hyvin voinut luoda sellaisen missä ei tapeta?
Eläimet tarvitsevat puolustajia, sillä ne eivät voi itse puolustautua.