Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori kuoli junan alle Korsossa, nuorisojoukko kuvasi ja jakoi materiaalia nettiin

Vierailija
26.09.2025 |

Nuori ihminen kuoli torstaina junan alle Vantaan Korson asemalla.

Paikalla oli nuoria, jotka kuvasivat ruumista ja jakoivat materiaalia sosiaaliseen mediaan, kertoo Itä-Uudenmaan poliisin vuorossa oleva yleisjohtaja Miika Laine.

Laineen mukaan sosiaalisen median sovelluksia käyttävät nuoret ovat jo ehtineet nähdä nuorten kuvaamaa materiaalia.

Junan alle jäänyt nuori ja häntä kuvanneet nuoret eivät tunteneet toisiaan. Nuoret vain sattuivat olemaan tapahtumapaikalla ja päätyivät kuvaamaan tilannetta.

Tapausta tutkitaan kuolemansyyn selvittämisenä, eli poliisi ei epäile siihen liittyvän rikosta. Poliisi ei tiedota tapahtuneesta enempää.

Poliisi kuitenkin toivoo, että vanhemmat keskustelisivat lastensa kanssa siitä, ettei vastaavissa tilanteissa pidä kuvata.

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011522013.html

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mässäilyt onnettomuuksilla on sairasta.

Tää pitäis säätää lakiin rangaistavaksi teoksi.

ei onnistu koska rikkaan eliitin lapset kuvaavat myös ja heitä ei saa rangaista koskaan mistään Suomessa

Vierailija
62/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta onnettomuuspaikalla kuvaamisesta. Sitä tekee tosiaan ammattilaisetkin, kuten palomiehet, ensihoitajat ja Suomessa se yksi ruumiskuski ei ollut ymmärtänyt, että kuolleen naisen rintoja ei saa kuvata. 

On tosiaan materiaalia netissä, miten ambulanssikuskit naureskelee ja arvostelee onnettomuuden uhreille, naisille siis. 

Jokainen varmaan arvaa, että kuvaajat on miehiä ja uhrit naisia. Edes kuolleena tai pahoin loukkaantuneena ei välttämättä saa olla turvassa ahdistelulta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma?

Se, että sinun pitää edes kysyä että mikä ongelma. Jokaisen näin käyttäytyvän nimi ja naama maitopurkkiin. Kunnon häpeäpaalu meininki takaisin.

Vierailija
64/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää toki, enkä missään nimessä itse tekisi tuollaista. TOISAALTA ihminen, joka on niin itsekäs ja muita kohtaan epäkunnioittava, että tekee itsemur han muiden silmien edessä, näin heitä traumatisoiden, jollain tasolla ansaitsee sen, että häntä nöyryytetään kuoleman jälkeen kuvien levittelyllä. Minä halveksin syvästi itsemur han tehneitä, etenkin kun he tekevät siitä julkisen spektaakkelin. Jos tapat itsesi julkisesti, kai nyt joku urpo tulee asialla revittelemään, etenkin älypuhelinten aikakaudella. 

Taidat olla tyhmän puoleinen. Ja varmaan joku hihhuli? Ei sitä itsarin tehnyttä mikään enää nöyryytä suoranaisesti, mutta toista se on niillä läheisillä. Niitähän tässä yritetään suojella. 

Vierailija
65/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan julkisella paikalla kuvata. Mitä vaan. Esim. ruumiita tai Sannan peräpeiliä. Jotkut kiihottuvat edellisestä, jotkut jälkimmäisestä. 

Vierailija
66/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa pää irronnut uhrilta. Olisin nostanut sen hiuksista ylös ja ottanut päästä kuvan.

Onko täällä palstalla nykyään pelkästään häiriintyneitä.

Vierailija
67/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanin keskustassa on kuollut ihminen anniskeluravintolan edessä lauantain vastaisena yönä.

Iltalehden haastatteleman silminnäkijän mukaan tilanteeseen liittyi ampuma-ase. Baarin sisälle oli hänen mukaansa kuulunut laukaus hieman ennen puolta yötä. Iltalehti on saanut useita yhteydenottoja, jotka tukevat haastatellun silminnäkijän kertomusta.

Oulun poliisin johtokeskuksesta vahvistetaan, että poliisilla on ollut tehtävä kyseisen anniskeluravintolan edustalla. Poliisi tutkii asiaa kuolemansyyn tutkintana eikä epäile asiassa rikosta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c8d09242-d470-4ec4-8bdd-1913c6494f49

Vierailija
68/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kai ole nähneet menehtynyttä ja eritteitä aiemmin? Itse sairaalassa työskennellessä näin vainajia päivittäin sekä erinaisiä hajonneita elimiä, joten tuollainen ei oikein osaa enää liikuttaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
69/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta onnettomuuspaikalla kuvaamisesta. Sitä tekee tosiaan ammattilaisetkin, kuten palomiehet, ensihoitajat ja Suomessa se yksi ruumiskuski ei ollut ymmärtänyt, että kuolleen naisen rintoja ei saa kuvata. 

On tosiaan materiaalia netissä, miten ambulanssikuskit naureskelee ja arvostelee onnettomuuden uhreille, naisille siis. 

Jokainen varmaan arvaa, että kuvaajat on miehiä ja uhrit naisia. Edes kuolleena tai pahoin loukkaantuneena ei välttämättä saa olla turvassa ahdistelulta. 

On kyllä totta, että eihän nämä kuvaajat yleensä naisia/tyttöjä ole. Mikä tekee niin isosta osasta poikia ja miehiä niin järkyttävän empatiakyvyttömiä.

Vierailija
70/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa pää irronnut uhrilta. Olisin nostanut sen hiuksista ylös ja ottanut päästä kuvan.

Onko täällä palstalla nykyään pelkästään häiriintyneitä.

Ja nämä samat sitten ihmettelevät toisessa keskustelussa miksi eivät kelpaa naisille.

Kaikille näille sairaille jätteille pitäisi tehdä lobotomia. 

Vierailija
71/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan julkisella paikalla kuvata. Mitä vaan. Esim. ruumiita tai Sannan peräpeiliä. Jotkut kiihottuvat edellisestä, jotkut jälkimmäisestä. 

Itse asiassa vainajan kuvaaminen on rikos. Tietäisit sen jos olisit fiksu ja antipersu, mutta koska et ole kumpaakaan ethän sinä tiedä.

Vierailija
72/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää toki, enkä missään nimessä itse tekisi tuollaista. TOISAALTA ihminen, joka on niin itsekäs ja muita kohtaan epäkunnioittava, että tekee itsemur han muiden silmien edessä, näin heitä traumatisoiden, jollain tasolla ansaitsee sen, että häntä nöyryytetään kuoleman jälkeen kuvien levittelyllä. Minä halveksin syvästi itsemur han tehneitä, etenkin kun he tekevät siitä julkisen spektaakkelin. Jos tapat itsesi julkisesti, kai nyt joku urpo tulee asialla revittelemään, etenkin älypuhelinten aikakaudella. 

Joku on niin epätoivoinen elämässään, että tappaa itsensä, ja ainoa, mitä SINÄ mietit, on että SUA traumatisoidaan. 

Ei ihme, että ihmiset tappavat itsensä.

Vierailija
73/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen hukkuessa kun kyseessä vaalea ihoinen en pelasta häntä. Annan hänen hukkua ja hänelle kuolon suon. Yksi alkuperäinen kansalainen vähemmän. Voin ottaa kuvia hukkuvasta ihmisestä ja videon. 

Vierailija
74/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänlainen käytös oli ennen suosittua vain "eksoottisissa" kulttuureissa joten on hellvetin huolestuttavaa jos meidän omat pellavapäätkin tätä nykyään harrastavat. 

Netti ja some pitäisi kieltää tietyltä ikäryhmältä kokonaan ja jonkinlainen älykkyystesti olisi tarpeen. Mitähän kiinalaiset kelailivat kun päästivät tiktokin länsimaihin.

Vierailija
75/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tyhmän puoleinen. Ja varmaan joku hihhuli? Ei sitä itsarin tehnyttä mikään enää nöyryytä suoranaisesti, mutta toista se on niillä läheisillä. Niitähän tässä yritetään suojella. 

Olen erittäin älykäs, enkä tiedä mitä "hihhuli" sinulle tarkoittaa, eikä kiinnostakaan tietää. Jos kuvien levittely ei ole nöyryyttävää, mikäs tässä sitten oli ongelmana? Sinä itse ilmaiset, että kuvien levittely on nöyryyttävää, joten niitä ei tulisi levitellä. Toimivatko aivosi ollenkaan? Ja mitä sinä nyt yhtäkkiä itsemurhan tehneen läheisistä teeskentelet välittäväsi? Välittikö itsemurhan tehnyt läheisistään kun näin kammottavasti toimi heitä kohtaan? Ei. Kuvien levittely vieraiden keskuudessa on hyvin pientä siihen nähden, mitä itsemurhan itse omilla toimillaan teki OMILLE läheisilleen, jos näitä edes oli.  

Vierailija
76/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa vainajan kuvaaminen on rikos. Tietäisit sen jos olisit fiksu ja antipersu, mutta koska et ole kumpaakaan ethän sinä tiedä.

"Jokainen saa julkisella paikalla kuvata mitä ja ketä tahansa. Siihen ei tarvitse pyytää erikseen lupaa."

Vierailija
77/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen hukkuessa kun kyseessä vaalea ihoinen en pelasta häntä. Annan hänen hukkua ja hänelle kuolon suon. Yksi alkuperäinen kansalainen vähemmän. Voin ottaa kuvia hukkuvasta ihmisestä ja videon. 

joo joo senkin edgy teini, kaikki näkivät jo viestisi. Painu vaikka laudalle pahistelemaan. 

Vierailija
78/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas tästäkin ketjusta miten masentunutta luuseriporukkaa tämä palsta on täynnä. Aina löytyy sympatiaa itsemurhan tehneille itsekkäille pelkureille. No mitäs te itse täällä enää roikutte?

Vierailija
79/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvien levittely voi olla rikos. Lukea lakia.

Vierailija
80/128 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa joskus melko kauan sitten joku ajoi autolla (rekalla, bussilla en muista?) ihmisjoukkoon Tukholman keskustassa. En tiedä miksi, ja mikä se palsta oli, mutta sinne tuli kuvia sieltä torilta. 

Uutisissa oli nainen, joka oli huolissaan omasta 12v tyttärestään ja vielä pitkälle iltaan, vielä seuraavana päivänä odotti tyttöä kotiin. 

Olin jo edellisenä päivänä nähnyt kuvan jossa tyttö oli kuolleena. Tuntomerkit täsmäsi ja oli muistaakseni ainoa sen ikäinen naispuolinen uhri. 

Kyllä tuo juttu on mielessä tasaisin väliajoin ja mieleen on palanut kuva kuolleesta tytöstä. En todellakaan ole sen jälkeen seurannut mitään tuollaisia uutisia millään palstalla johon voi kuvia liittää. 

Katsoin joskus sitten dokkarin jossa kyseinen äiti oli kertomassa lapsestaan. Muistan kun toivoin erittäin kovasti, että hän ei kuvia näkisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän