Keskivertosuomalaisella kuudesta kymmeneen paria kenkiä
Vaikea uskoa tutkimusta, että neljäkymmentä prosenttia suomalaisista omistaa vain kuudesta kymmeneen pariin kenkiä. Kuusi paria on Suomen oloihin jo minimalismia. Monetko kengät sinä omistat? Minä omistan ehkä 50 paria, mutta totta on, että 10 paria riittäisi, mutta 15 paria olisi ihanne. Kuusi paria olisi kituuttamista kun käyn salilla (sisäkengät) ja juoksen kesällä ja talvella (juoksulenkkarit nastilla ja ilman ja mieluiten myös extrapari, että kengät saa levätä).
Kommentit (56)
2 kesäkengät, 1 talvikengät, 2 juoksulenkkarit ja sandaalit. Vaihdetaan uusiin tarpeen mukaan.
Ehkä 5-10 paria ehkä. En hamstraa kenkiä, vievät paljon tilaa
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä kyselyssä on ollut jotain väärinymmärrystä. 6-10 paria kenkiä voi käyttää esim. yhden lumettoman ajan aikana ja loput kengistä on varastossa odottamassa syksyä.
Ei mitenkään mahdollista, että joku omistaisi oikeasti vain 6 paria kenkiä.
Mulla on yhdet nahkaiset talvikengät, yhdet varrelliset ja lämminvuoriset gorelenkkarit, kesälenkkarit, yhdet kangastennarit, nahkaiset kävelykengät ja läpöt. Ai niin ja kumpparit.
Käytössä olevat kengät: Kumisaappaat, nastakengät, tennarit, talvimaiharit, syysnilkkurit (käytössä vain juhlissa tai hautajaisissa), kotitossut, kesäsandaalit ja juhlakengät. Yhteensä 8 paria.
Ei aktiivisessa käytössä: Muutamat rikkinäiset Converset, 30 vuotta vanhat kumisaappaat, rikkinäiset talvikengät, rikkinäiset nastakengät, kolmet epämukavat juhlakengät, kahdet epämukavat talvikengät ja uimakengät.
Ehkä minun pitäisi ostaa lisää kenkiä, mutta ongelmana on, että kaikki tuntuvat niin epämukavilta jalassani. Rikkinäisistä kengistä minun pitäisi kyllä oikeasti hankkiutua eroon. Muiden tavaroiden pois heittäminen on minulle helppoa, mutta kengistä luopuminen on tosi vaikeaa, kun ajattelee, että niitä voisi käyttää kotona esimerkiksi lumitöissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä kyselyssä on ollut jotain väärinymmärrystä. 6-10 paria kenkiä voi käyttää esim. yhden lumettoman ajan aikana ja loput kengistä on varastossa odottamassa syksyä.
Ei mitenkään mahdollista, että joku omistaisi oikeasti vain 6 paria kenkiä.
Mulla on yhdet nahkaiset talvikengät, yhdet varrelliset ja lämminvuoriset gorelenkkarit, kesälenkkarit, yhdet kangastennarit, nahkaiset kävelykengät ja läpöt. Ai niin ja kumpparit.
Itse käytän suuren osan talvestakin kesäkenkiä. Vain kovemmilla pakkasilla tarvitsee lämpimiä kenkiä.
2 x talvikengät,
3 x nahkakengät
2 x lenkkarit
1 x sandaalit
1 x kumisaappaat
1 x sisäurheilukengät.
... 10 paria näköjään, noista 4 on mittatilauskenkiä.
En ole laskenut, mutta alle 10 paria niitä on, ei tarvitse enempää.
Mulla on noin 15 parit kengät ja kaikki suoraan ulkomailta ostettuja.
Kumpparit. Harvoin käytän, kun en enää marjasta. Yhdet lenkkarit kävelee puolessa vuodessa puhki. Varalla toiset lenkkarit, jos kastuu. Talvella vanhat työkengät roskis,kolaus ja röökaus kenkinä. Muualle talvinilkkurit.
5 paria kenkiä löytyy käytöstä. Lenkkarit uusitaan joka vuosi ja talvi nilkkurit joka toinen vuosi.
Se kuudes pari tulee työnantajalta. Ja on töissä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Käytössä olevat kengät: Kumisaappaat, nastakengät, tennarit, talvimaiharit, syysnilkkurit (käytössä vain juhlissa tai hautajaisissa), kotitossut, kesäsandaalit ja juhlakengät. Yhteensä 8 paria.
Ei aktiivisessa käytössä: Muutamat rikkinäiset Converset, 30 vuotta vanhat kumisaappaat, rikkinäiset talvikengät, rikkinäiset nastakengät, kolmet epämukavat juhlakengät, kahdet epämukavat talvikengät ja uimakengät.
Ehkä minun pitäisi ostaa lisää kenkiä, mutta ongelmana on, että kaikki tuntuvat niin epämukavilta jalassani. Rikkinäisistä kengistä minun pitäisi kyllä oikeasti hankkiutua eroon. Muiden tavaroiden pois heittäminen on minulle helppoa, mutta kengistä luopuminen on tosi vaikeaa, kun ajattelee, että niitä voisi käyttää kotona esimerkiksi lumitöissä
Epämukavilla juhlakengillä lumikolaa lykkimään :D
Näen tältä istumalta 8 paria.
Lyhyempi ja pidempi vartiset kumpparit, nilkkurit, ulkokäyttöön ja sisäkäyttöön olevat crocsit ja kolmet lenkkarit.
Kaapissa on vielä ainakin kuomat, ballerinat ja parit lenkkarit lisää.
Lenkkareita ostan aina, kun tulee hyviä hyvään hintaan, ja 99,9 prosenttisesti jalan liikkuvana pitää myös olla useampi pari, jotta on kuivia pareja, vaikka sataisi päiväkausia. Kumppareilla en halua kävellä kovin pitkiä matkoja.
En jaksa edes laskea, mutta tennareita/lenkkareita ainakin kymmenet erilaiset, loafereita, ballerinoja, korkkareita, nilkkureita, nahkasaappaita, maiharit, kumisaappaat, kuomat, vaelluskengät, juoksukenkiä parit, uimakengät, sisäliikuntakengät, sandaaleja korolla ja ilman sisä/ ja ulkokäyttöön. Crocseja parit. Nastakengät. Uggit. Onhan näitä joka lähtöön ja paljon. Ja hyvä niin. Joka tilanteeseen ja tyyliin löytyy.
Tuo oli kyllä tosi hauskaa! :D :)
Sitä en ole itse asiassa vielä kokeillut. Inhoan oikeastaan lumitöitä, en usko että olisi yhtään hauskempaa epämukavissa kultaisissa korkokengissäni. :D
Kuudet ja hyvät,vanhimmat kengät on jotain 20 v. ei mitään temun paskaa joista pohjat irtoaa jo portailla.
Oma kokoelma:
--arkikäyttöön ja juhlaan 4 paria nahkakenkiä, 3 paria nahkaisia talvikenkiö, 2 paria lenkkareita = 9 paria
urheiluun 3 paria lenkkareita, 2 paria suunnistuskenkiä, 1 pari talvilenkkarit nastoilla, 1 pari painonnostokenkiä, 1 pari sisäpelikenkiä, 2 paria pyöräilykenkiä, 4 paria hiihtomonoja = 14 paria
ulkoilu- ja eräkäyttöön 4 paria maihareita, 1 pari kumikenkiä = 5 paria
2 paria työkenkiä turvakärjellä = 2 paria
4 paria sandaaleja = 4 paria
-
yhteensä 34 paria erilaisia kenkiä
Mietitääs.
- 2 paria kumisaappaita
- vaelluskengät
- 3 paljasjalkakengät kesäkäyttöön
- sandaalit
- 2 juhlakengät
- talvikengät
- maiharit
- paljasjalkakengät syksy/kevätkäyttöön
- monot
13 paria, vaikka musta tuntuu että käytän aina samoja kenkiä.