Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskivertosuomalaisella kuudesta kymmeneen paria kenkiä

Vierailija
26.09.2025 |

Vaikea uskoa tutkimusta, että neljäkymmentä prosenttia suomalaisista omistaa vain kuudesta kymmeneen pariin kenkiä. Kuusi paria on Suomen oloihin jo minimalismia. Monetko kengät sinä omistat? Minä omistan ehkä 50 paria, mutta totta on, että 10 paria riittäisi, mutta 15 paria olisi ihanne. Kuusi paria olisi kituuttamista kun käyn salilla (sisäkengät) ja juoksen kesällä ja talvella (juoksulenkkarit nastilla ja ilman ja mieluiten myös extrapari, että kengät saa levätä).

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitääs.

- 2 paria kumisaappaita

- vaelluskengät

- 3 paljasjalkakengät kesäkäyttöön

- sandaalit

- 2 juhlakengät

- talvikengät

- maiharit

- paljasjalkakengät syksy/kevätkäyttöön

- monot

13 paria, vaikka musta tuntuu että käytän aina samoja kenkiä.

Vierailija
42/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kesäkengät, 1 talvikengät, 2 juoksulenkkarit ja sandaalit. Vaihdetaan uusiin tarpeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 5-10 paria ehkä. En hamstraa kenkiä, vievät paljon tilaa

Vierailija
44/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä kyselyssä on ollut jotain väärinymmärrystä. 6-10 paria kenkiä voi käyttää esim. yhden lumettoman ajan aikana ja loput kengistä on varastossa odottamassa syksyä. 

Ei mitenkään mahdollista, että joku omistaisi oikeasti vain 6 paria kenkiä. 

Mulla on yhdet nahkaiset talvikengät, yhdet varrelliset ja lämminvuoriset gorelenkkarit, kesälenkkarit, yhdet kangastennarit, nahkaiset kävelykengät ja läpöt. Ai niin  ja  kumpparit.

Vierailija
45/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä olevat kengät: Kumisaappaat, nastakengät, tennarit, talvimaiharit, syysnilkkurit (käytössä vain juhlissa tai hautajaisissa), kotitossut, kesäsandaalit ja juhlakengät. Yhteensä 8 paria.

Ei aktiivisessa käytössä: Muutamat rikkinäiset Converset, 30 vuotta vanhat kumisaappaat, rikkinäiset talvikengät, rikkinäiset nastakengät, kolmet epämukavat juhlakengät, kahdet epämukavat talvikengät ja uimakengät.

Ehkä minun pitäisi ostaa lisää kenkiä, mutta ongelmana on, että kaikki tuntuvat niin epämukavilta jalassani. Rikkinäisistä kengistä minun pitäisi kyllä oikeasti hankkiutua eroon. Muiden tavaroiden pois heittäminen on minulle helppoa, mutta kengistä luopuminen on tosi vaikeaa, kun ajattelee, että niitä voisi käyttää kotona esimerkiksi lumitöissä

Vierailija
46/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tässä kyselyssä on ollut jotain väärinymmärrystä. 6-10 paria kenkiä voi käyttää esim. yhden lumettoman ajan aikana ja loput kengistä on varastossa odottamassa syksyä. 

Ei mitenkään mahdollista, että joku omistaisi oikeasti vain 6 paria kenkiä. 

Mulla on yhdet nahkaiset talvikengät, yhdet varrelliset ja lämminvuoriset gorelenkkarit, kesälenkkarit, yhdet kangastennarit, nahkaiset kävelykengät ja läpöt. Ai niin  ja  kumpparit.

Itse käytän suuren osan talvestakin kesäkenkiä. Vain kovemmilla pakkasilla tarvitsee lämpimiä kenkiä.

Vierailija
47/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x talvikengät, 

3 x nahkakengät

2 x lenkkarit

1 x sandaalit

1 x kumisaappaat

1 x sisäurheilukengät. 

... 10 paria näköjään, noista 4 on mittatilauskenkiä. 

Vierailija
48/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta alle 10 paria niitä on, ei tarvitse enempää.

Vierailija
49/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 15 parit kengät ja kaikki suoraan ulkomailta ostettuja. 

Vierailija
50/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpparit. Harvoin käytän, kun en enää marjasta. Yhdet lenkkarit kävelee puolessa vuodessa puhki. Varalla toiset lenkkarit, jos kastuu. Talvella vanhat työkengät roskis,kolaus ja röökaus kenkinä. Muualle talvinilkkurit.

5 paria kenkiä löytyy käytöstä. Lenkkarit uusitaan joka vuosi ja talvi nilkkurit joka toinen vuosi.

Se kuudes pari tulee työnantajalta. Ja on töissä käytössä.

Vierailija
51/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössä olevat kengät: Kumisaappaat, nastakengät, tennarit, talvimaiharit, syysnilkkurit (käytössä vain juhlissa tai hautajaisissa), kotitossut, kesäsandaalit ja juhlakengät. Yhteensä 8 paria.

Ei aktiivisessa käytössä: Muutamat rikkinäiset Converset, 30 vuotta vanhat kumisaappaat, rikkinäiset talvikengät, rikkinäiset nastakengät, kolmet epämukavat juhlakengät, kahdet epämukavat talvikengät ja uimakengät.

Ehkä minun pitäisi ostaa lisää kenkiä, mutta ongelmana on, että kaikki tuntuvat niin epämukavilta jalassani. Rikkinäisistä kengistä minun pitäisi kyllä oikeasti hankkiutua eroon. Muiden tavaroiden pois heittäminen on minulle helppoa, mutta kengistä luopuminen on tosi vaikeaa, kun ajattelee, että niitä voisi käyttää kotona esimerkiksi lumitöissä

Epämukavilla juhlakengillä lumikolaa lykkimään :D

Vierailija
52/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tältä istumalta 8 paria.

Lyhyempi ja pidempi vartiset kumpparit, nilkkurit, ulkokäyttöön ja sisäkäyttöön olevat crocsit ja kolmet lenkkarit. 

Kaapissa on vielä ainakin kuomat, ballerinat ja parit lenkkarit lisää.

Lenkkareita ostan aina, kun tulee hyviä hyvään hintaan, ja 99,9 prosenttisesti jalan liikkuvana pitää myös olla useampi pari, jotta on kuivia pareja, vaikka sataisi päiväkausia. Kumppareilla en halua kävellä kovin pitkiä matkoja. 

Vierailija
53/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes laskea, mutta tennareita/lenkkareita ainakin kymmenet erilaiset, loafereita, ballerinoja, korkkareita, nilkkureita, nahkasaappaita, maiharit, kumisaappaat, kuomat, vaelluskengät, juoksukenkiä parit, uimakengät, sisäliikuntakengät, sandaaleja korolla ja ilman sisä/ ja ulkokäyttöön. Crocseja parit. Nastakengät. Uggit. Onhan näitä joka lähtöön ja paljon. Ja hyvä niin. Joka tilanteeseen ja tyyliin löytyy. 

Vierailija
54/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli kyllä tosi hauskaa! :D :) 

Sitä en ole itse asiassa vielä kokeillut. Inhoan oikeastaan lumitöitä, en usko että olisi yhtään hauskempaa epämukavissa kultaisissa korkokengissäni. :D 

Vierailija
55/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudet ja hyvät,vanhimmat kengät on jotain 20 v. ei mitään temun paskaa joista pohjat irtoaa jo portailla.

Vierailija
56/56 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokoelma:

--arkikäyttöön ja juhlaan 4 paria nahkakenkiä, 3 paria nahkaisia talvikenkiö, 2 paria lenkkareita = 9 paria

urheiluun 3 paria lenkkareita, 2 paria suunnistuskenkiä, 1 pari talvilenkkarit nastoilla, 1 pari painonnostokenkiä, 1 pari sisäpelikenkiä, 2 paria pyöräilykenkiä, 4 paria hiihtomonoja = 14 paria

ulkoilu- ja eräkäyttöön 4 paria maihareita, 1 pari kumikenkiä = 5 paria

2 paria työkenkiä turvakärjellä = 2 paria 

4 paria sandaaleja = 4 paria

-

yhteensä 34 paria erilaisia kenkiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan