Keskivertosuomalaisella kuudesta kymmeneen paria kenkiä
Vaikea uskoa tutkimusta, että neljäkymmentä prosenttia suomalaisista omistaa vain kuudesta kymmeneen pariin kenkiä. Kuusi paria on Suomen oloihin jo minimalismia. Monetko kengät sinä omistat? Minä omistan ehkä 50 paria, mutta totta on, että 10 paria riittäisi, mutta 15 paria olisi ihanne. Kuusi paria olisi kituuttamista kun käyn salilla (sisäkengät) ja juoksen kesällä ja talvella (juoksulenkkarit nastilla ja ilman ja mieluiten myös extrapari, että kengät saa levätä).
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä kyselyssä on ollut jotain väärinymmärrystä. 6-10 paria kenkiä voi käyttää esim. yhden lumettoman ajan aikana ja loput kengistä on varastossa odottamassa syksyä.
Ei mitenkään mahdollista, että joku omistaisi oikeasti vain 6 paria kenkiä.
Miten niin? Omistan kumisaappaat, talvikengät, lenkkarit, yhdet coretex-syksykengät, kahdet kesäkengät. Muoviset rantaläpykkäät on myös, mutta en nyt laske niitä niin kengiksi, kun kävelen niillä lähinnä takapihalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen oloissa on pakko olla enemmän kenkiä. Samoin erilaisia, eri vuodenaikoihin sopivia takkeja .
Mulla on juuri kuudet kengät. Ja kolme takkia. Toppatakki, lenkkeilytakki, missä teen myös pihatöitä ja kesätakki.
Salikengät, lenkkikengät, juhlakengät, kesäkengät, talvikengät. Eli viidet löytyy. 45v mies.
Kesäkengät, talvikengät ja juhlakengät. Mihin niitä enempää tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä kyselyssä on ollut jotain väärinymmärrystä. 6-10 paria kenkiä voi käyttää esim. yhden lumettoman ajan aikana ja loput kengistä on varastossa odottamassa syksyä.
Ei mitenkään mahdollista, että joku omistaisi oikeasti vain 6 paria kenkiä.
Miten niin? Omistan kumisaappaat, talvikengät, lenkkarit, yhdet coretex-syksykengät, kahdet kesäkengät. Muoviset rantaläpykkäät on myös, mutta en nyt laske niitä niin kengiksi, kun kävelen niillä lähinnä takapihalla.
Mun 18-vuotias tytär laittaa vielä paremmaksi. Hänellä on kahdet kengät. Lenkkarit ja rantaläpsykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Salikengät, lenkkikengät, juhlakengät, kesäkengät, talvikengät. Eli viidet löytyy. 45v mies.
Juhlakengät ovat 380 € ovh, talvikengät 290 € ovh, kesäkengät 120 € ovh. Liikuntakengät halvempia.
Laatu on minulle määrää tärkeämpi. Kun on hyvää laatua, ei tarvitse välttämättä suurta valikoimaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkengät, talvikengät ja juhlakengät. Mihin niitä enempää tarvitsee?
Syksyyn ja metsään tms vedenpitävät? Syksyyn/kevääseen suojaavammat kuin kesäkengät muttei niin lämpimät kuin talvikengät?
Mä taas pärjään ihan hyvin ilman erillisiä juhlakenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Seitsemät. Sisäpelikengät, kumisaappaat, lenkkarit, vaelluskengät, juhlakengät, talvisaappaat ja talvisaappaat juhlakäyttöön. Kyllä tuo on aika minimi. Lisäksi mulla on parit vanhat kengät varastossa jos nykyiset menee rikki, koska minun omituisen muotoiseen jalkaan on hankala löytää uusia kenkiä niin siihen pitää aina varata kunnolla aikaa. Nuorempana oli useammat korkkarit ja kesäkengät, nykyään käytän aina vain samoja kun löytyy omaan jalkaan hyvä.
Mitä noista kengistä käytät kesällä? Lenkkareitako vain?
Mulla ei ole. Joskus ollut vain yhdet tai muutamat. Olisi hyvä olla varalla enemmän, tulee jotain kenkiin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kenkiä noista käytät syksyllä jos on sateista?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolmet kengät. Vaelluskengät, sisäpelikengät ja sandaalit.
Millä näistä sä kuljet syksyllä ja millä olet töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kenkiä noista käytät syksyllä jos on sateista?
Kesäkenkiä. En liiku niin paljon ulkona, ettenkö pärjäisi.
Otin juuri kaikki talvikengät esille ja niitä on 8 paria. Kesäkenkiä paljon enemmän, lenkkareita ja sandaaleja veikkaisin noin 20-30 paria.
Aloitus vaikuttaa ihan oikeansuuntaiselta. Minullakin on kuutisenkymmentä paria kenkiä. Saattaa heittää noin kymmenellä suuntaansa.
N62
Täällä on n 30 paria vaikka asun yksin. Näyttää aina kuin olisi paljon vieraita.
Kumpparit, lenkkarit, kahdet salikengät, kahdet ballerinat, kolmet tennarit, parit arkiavokkaat, parit juhlakengät, kahdet nilkkurit, kahdet saappaat, icebugit, urheilusandaalit, kesäsandaaleja tmv. ehkä kolmet. Eikä kenkiä minusta liikaa tuossa ole.
minulla on viidet kengät
Työkengät 5v vanhat
Kesäksi nahkasandaalit 4v vanhat
Talveksi nahkanilkkurit 5v vanhat
Uudet Lenkkarit
Adidas läpsyt
Olen mieluummin ilman kun ostan huonolaatuisia kenkiä. Viimekesänä ostin yhdet kertakäyttökengät, köyhän Ei kannata ostaa halpaa pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 30-40 parin väliltä, saattaa olla enemmänkin jossain varaston nurkassa.
Sama kuin vaimolla. Itsellä joku 8.
Meinasin tulla vastaamaan, että ei mullakaan ole kuin seitsemät kengät, mutta sitten muistin, että kaikenlaisia juhlakenkiä on sitten vähintään toinen mokoma kaapissa...