Kysyttekö te puolisoltanne luvan?
Minua ihmetyttävät parisuhteet, joissa puolisoiden pitää kysyä toiselta lupa iltamenoihin, uuden harrastuksen aloittamiseen, jonkin asian ostamiseen (omilla rahoilla)... naureskellaan, että "saas katsoa heltiääkö lupa" ja "täytyy kysyä lupaa hallitukselta..."
Yhtä outoa ja yllä olevaan liittyvää on, että nämä ihmiset sitten välillä ostavat uuden mekon / golfmailan / läppärin / milloin mitäkin ja piilottelevat sitä puolisoltaan jossain sängyn alla tai suoraan valehtelevat asiasta, että juu golfmaila on oikeasti Repen säilytän sitä vain väliaikaisesti.
Mitkä ovat oudoimpia luvan kysymysiä tai salattuja ostoksia, joista sinä olet kuullut?
Kommentit (50)
Joskus käytin tuota itse, kun en ollut vielä varma haluanko osallistua menoon. Ja tokihan lapsiperheissä on syytä varmistaa, että onko toisella jo sovittu meno, jonka olen unohtanut.
Joskus joku meno ei oikein huvittaisi, ja siitä on helppo kieltäytyä vetoamalla siihen omaan justiinaan.
Meillä kysytään silloin, kun toisen pitää katsoa lapsia.
"Av, kysyn mieheltä" facebookin kirppisryhmässä jonkun pöytälampun myynti-ilmoituksessa.
En ole koskaan ns. lupaa pyytänyt tai puoliso pyytänyt.
Mutta lasten ollessa vielä kotona, piti tietysti ilmoittaa/neuvotella, ettei osu menot samaan aikaan. Tai useamman päivän reissu pitää neuvotella.
Mies oli aikoinaan useammin matkatöissä, minä taas tein tietyssä kaveriporukassa jotakin ulkomaanreissuja.
Takana 40 yhteistä vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO riippuu aika paljon onko perheessä pieniä lapsia
Perustele.
En minä kysele mieheltä, voinko mennä salille tai ostaa auton. Oli pieniä lapsia tai ei.
Jos on pieniä lapsia, jonkun pitää olla koko ajan niiden lasten kanssa. Jos molemmat sopivat menon samalle kellonajalle, mitä silloin tapahtuu lasten kannalta?
Useimmat ihmiset eivät vain ostele autoja, vaikka toki suurin osa palstalaisista onkin siinä taloudellisessa asemassa, että auton vain voi ostaa käteisellä eikä se vaikuta mitenkään perheen finansseihin. Puhun nyt palstan ulkopuolisesta todellisuudesta, jossa suurin osa ei ole niin rikkaita kuin kaikki täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin tiimilleni mukavaa illanviettoa. Ei mitään koko illan shittiä vaan lähinnä pakohuoneeseen ja sen jälkeen drinksut ja kotiin. Eräs tiimiläinen sanoi että hänen pitää kysyä vaimolta. Kuulin keskustelun ja hän todellakin kysyi lupaa ja vaimo vastasi, että ei sovi, koska lapsella on silloin satujumppaa ja haluaa isin vievän. Öö!!
Öö mitä? Jos ei isi vie, niin joutuu sopimaan asiasta muiden satujumppalaisten vanhempien kanssa ja se voi olla melkoista vääntöä. Kalenterissa on satujumppa ennen isän iltamenoja, meillä ainakin kalenterimerkintä ohittaa myöhemmät menot.
Vai ajattelitko, että vaimo ilmoittaa omalle työnantajalleen olevansa sairas eikä pääse iltavuoroon, vaikka tosielämässä vie lapsen satujumppaan, kun isi on drinksulla ja tulee taksilla kotiin?
Viiskikymppinen veljeni ja hänen vaimonsa kysyvät toisiltaan luvan, saako toinen ostaa prätkäkypärän ja toinen kysyy lupaa satasen mekon ostoon. Meillä yhteiset tilit ja rahat.
Ei meinannut veli millään uskoa kun sanoin että mä ostin prätkän ja uuden auton ihan tosta noin vaan ja asia selvisi vaimolle kun näki vehkeet pihalla. Meillä on yhteinen tili yhteisille menoille ja loput on sit omaa rahaa jonka saa käyttää miten lystää. Toimii!
M43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
En minä kysele mieheltä, voinko mennä salille tai ostaa auton. Oli pieniä lapsia tai ei.
No, otat varmaan sittten lapset mukaan salille vai yksinkö meinasit jättää ne kotiin? Meinaan että jos miehesi ajattelee samon kuin sinä, ja sopii vaikka Padelit kaverinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Av, kysyn mieheltä" facebookin kirppisryhmässä jonkun pöytälampun myynti-ilmoituksessa.
Minulla ei ole autoa, joten joudun kysymään mieheltä, pääseekö hän ostosta hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Jos on pieniä lapsia, jonkun pitää olla koko ajan niiden lasten kanssa. Jos molemmat sopivat menon samalle kellonajalle, mitä silloin tapahtuu lasten kannalta?
Useimmat ihmiset eivät vain ostele autoja, vaikka toki suurin osa palstalaisista onkin siinä taloudellisessa asemassa, että auton vain voi ostaa käteisellä eikä se vaikuta mitenkään perheen finansseihin. Puhun nyt palstan ulkopuolisesta todellisuudesta, jossa suurin osa ei ole niin rikkaita kuin kaikki täällä.
Meillä on ainakin lapset varhaiskasvatuksessa, ei siellä ole toistaiseksi vaadittu isää tai äitiä mukaan, päivällä saa käsittääkseni mennä ja tulla lastenhoidosta välittämättä. Ja jos molemmat sopivat samaan aikaan iltamenon, on olemassa runsaasti rahaa vastaan lapsia hoitavia tahoja. Ei se ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Viiskikymppinen veljeni ja hänen vaimonsa kysyvät toisiltaan luvan, saako toinen ostaa prätkäkypärän ja toinen kysyy lupaa satasen mekon ostoon. Meillä yhteiset tilit ja rahat.
Ei meinannut veli millään uskoa kun sanoin että mä ostin prätkän ja uuden auton ihan tosta noin vaan ja asia selvisi vaimolle kun näki vehkeet pihalla. Meillä on yhteinen tili yhteisille menoille ja loput on sit omaa rahaa jonka saa käyttää miten lystää. Toimii!
M43
Mun mielestä on outoa, että isommista hankinnoista ei edes mainita puolisolle, vaikka rahapolitiikka olisi mikä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tapa sanoa ei, mutta koska ei halua kuulla valitusta siitä, että perustele, niin vierittää "syyn" puolisolle. Sorry, Leo sanoi, että ei käy, kun sillä on auto huollossa ja mun pitää hakea lapset.
Ei ole.
Ja tästä todisteena on se, että usein sen "luvan" myös saa. Eihän kukaan täysijärkinen (etenkään pienten lasten vanhempi, ehkä joillain dinkuilla ok) voi sopia menoja noin vain. Tai jos voi, niin kertoo vain siitä, että puoliso on alistettu pyörittämään arkea ja sen takia itse voi hypätä missä haluaa. Ja se taas ei ole täysijärkisten hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole autoa, joten joudun kysymään mieheltä, pääseekö hän ostosta hakemaan.
Kuinka usein hän kieltäytyy? Joudutko anelemaan? Miksi et voi kirjoittaa vaan "av"? Miksi on niin tärkeää mainita kommentissa mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Meillä on ainakin lapset varhaiskasvatuksessa, ei siellä ole toistaiseksi vaadittu isää tai äitiä mukaan, päivällä saa käsittääkseni mennä ja tulla lastenhoidosta välittämättä. Ja jos molemmat sopivat samaan aikaan iltamenon, on olemassa runsaasti rahaa vastaan lapsia hoitavia tahoja. Ei se ole mikään ongelma.
Meillä taas on oltu päivällä töissä, kun lapset on olleet hoidossa. Rahaa vastaan lapsia hoitavien tahojen (onko niitä todella runsaasti ja jos on, missä?) kanssa hoito on sovittava etukäteen, ei siinä vaiheessa, kun 15 min päästä haluaa tehdä lähtöä. Tai teillä siis tietenkin varmasti hommataan se lastenhoitaja pyörimään sinne kotiin, vaikka toinen vanhempi olisikin kotona sen sijaan, että sovitaan yhdessä menoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin tiimilleni mukavaa illanviettoa. Ei mitään koko illan shittiä vaan lähinnä pakohuoneeseen ja sen jälkeen drinksut ja kotiin. Eräs tiimiläinen sanoi että hänen pitää kysyä vaimolta. Kuulin keskustelun ja hän todellakin kysyi lupaa ja vaimo vastasi, että ei sovi, koska lapsella on silloin satujumppaa ja haluaa isin vievän. Öö!!
Öö mitä? Jos ei isi vie, niin joutuu sopimaan asiasta muiden satujumppalaisten vanhempien kanssa ja se voi olla melkoista vääntöä. Kalenterissa on satujumppa ennen isän iltamenoja, meillä ainakin kalenterimerkintä ohittaa myöhemmät menot.
Vai ajattelitko, että vaimo ilmoittaa omalle työnantajalleen olevansa sairas eikä pääse iltavuoroon, vaikka tosielämässä vie lapsen satujumppaan, kun isi on drinksulla ja tulee taksilla kotiin?
Mä ymmärsin ton niin, että äiti on ihan vapaana, mutta isin pitää viedä satujumppaan koska lapsi niin haluaa.
Kyllä me puolin ja toisin kysytään onko ok olla pois/harrastuksessa x päivänä. Vaikuttaa kuitenkin koko perheeseen silloin kun on pieniä lapsia ja jos toinen olikin ajatellut itse tehdä silloin jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein hän kieltäytyy? Joudutko anelemaan? Miksi et voi kirjoittaa vaan "av"? Miksi on niin tärkeää mainita kommentissa mies?
Ja mitäs se A siinä edes tekee. Tuote on joko varattu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Taidat olla se äiti, joka ottaa 6-vuotiaan salille häiriköimään.
Kyllä meillä vaimo saa antaa vapaasti.
Tuo on tapa sanoa ei, mutta koska ei halua kuulla valitusta siitä, että perustele, niin vierittää "syyn" puolisolle. Sorry, Leo sanoi, että ei käy, kun sillä on auto huollossa ja mun pitää hakea lapset.