Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Äitille tuli paha mieli, kun ei saanut ottaa 6 vuotiasta kuntosalille leikkimään.

Vierailija
26.09.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011520179.html

On se kumma, kun ei saa ottaa pientä lasta mukaan kuntosalille leikkimään ja häiritsemään muita.

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan siitä. Minä en halua kenenkään per sehedelmiä sinne hillumaan.

Sinäkin olet jonkun per sehedelmä. Mitäpä jos se lapsi treenaa siellä niin kuin sinäkin ja on maksanut itsensä sisään. Ei hillu eikä rääy.

Vierailija
162/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin olet jonkun per sehedelmä. Mitäpä jos se lapsi treenaa siellä niin kuin sinäkin ja on maksanut itsensä sisään. Ei hillu eikä rääy.

Älä jaksa olla lapsellinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan turvallisempaakin pienille lapsille, että heitä ei oteta salille, koska siellä on vapaita painoja, jotka voivat pudota päälle. 

Vierailija
164/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ainakaan ollut maksanut eikä treenannut kun vetää kärrynpyöriä ympäri salia,  jota mutsinsa ei tajua edes nolostella.

Vierailija
165/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ainakaan ollut maksanut eikä treenannut kun vetää kärrynpyöriä ympäri salia,  jota mutsinsa ei tajua edes nolostella.

ympäri salia? nätisti kärrynpyörille sopivassa paikassa

sinä vaikutat olevan aika draamaa hakeva ihminen

Vierailija
166/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta, ja heistä jokainen on käynyt taaperosta asti välillä mukanani salilla. Kukaan ei ole koskaan antanut palautetta asiasta. Todennäköisesti jos joku olisi ollut asiasta eri mieltä, olisin keskustellut hänen kanssaan, että aiheuttaako lapseni jotain häiriötä. Yleensä käyn aamulla salilla, jolloin kyseisellä salilla on 0-3 muuta ihmistä.

Muistan että joku katsoi joskus vihaisesti. Ei kuitenkaan tullut mitään sanomaan, eikä lapseni tuolloin myöskään tehnyt mitään häiritsevää. Ehkä hän ei ollut sitten ns. lapsirakas ihminen. 

Salilla missä käyn ei ole tietääkseni mitään ikärajaa asetettu. En ihan täysin ymmärrä tämän ketjun argumentteja.

Vierailija
167/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa tekstissä valitetaan, että 12-vuotias ei nyt saa aloittaa saliharrastusta. Kuitenkin varsinainen painonnostoharjoittelu olisi syytä aloittaa vasta pituuskasvun päättymisen jälkeen, mikä yleensä tarkoittaa 15-16-vuotiasta.

Liikunnan harrastaminen on tietysti tärkeää, mutta on siihen lapselle paljon muitakin vaihtoehtoja kuin kuntosali.

Voisitko kertoa perusteen sille, miksi se harjoittelu pitäisi aloittaa niin myöhään? Linkkaa vielä mielellään joku tutkimus, joka tukee väitettäsi.

Vierailija
168/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa tekstissä valitetaan, että 12-vuotias ei nyt saa aloittaa saliharrastusta. Kuitenkin varsinainen painonnostoharjoittelu olisi syytä aloittaa vasta pituuskasvun päättymisen jälkeen, mikä yleensä tarkoittaa 15-16-vuotiasta.

Liikunnan harrastaminen on tietysti tärkeää, mutta on siihen lapselle paljon muitakin vaihtoehtoja kuin kuntosali.

Muistelisin että vaikka meillä oli koulussa oma, ihan laadukas ja monipuolinen kuntosali, alkoi koululiikunnassa kuntosali esiintyä vasta 8. luokan keväällä tai 9. Luokan alussa. Tosin silloinkin vaihtoehtoisena johonkin muuhun toimintaan 

Jänniä nämä ikärajauskomukset.

Kasarilla mentiin kuntosalille, jos ei päässyt uimaan. Jotkut aloittivat siis jo kuudennella luokalla. Eikä siellä edes ollut ketään opettajaa tai muuta aikuista, ihan sai itse pähkäillä, miten laitteet toimivat. Nykyisin niissä sentään on ohjetarrat.

Paikallinen nuorisotila on monitoimirakennuksessa, jossa on myös kaupungin kuntosali. Nuorisotila aukeaa kahdelta päivällä, ja siellä on tietyt viikonpäivät, jolloin sakki on kuntosalin puolella. Nuorisotila on tarkoitettu vitosluokkalaisista ylöspäin.

Vierailija
169/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksikään kuntosali yrittäjä ei anna edes rahaa vastaa jonkun 6 vuotiaan treenata salillaan. 

Vierailija
170/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ÄIDILLE

Me kaikkihan tiedämme, että kun joku kirjoittaa 'äitille', niin hänen älykkyysosamääränsä on sama kuin oravalla eli aika alhainen.

Vierailija
171/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ympäri salia? nätisti kärrynpyörille sopivassa paikassa

sinä vaikutat olevan aika draamaa hakeva ihminen

Joku nyt kuitenkin on lasten käytöksestä kunnalle reklamoinut, kun tällainen päätös on tehty. Tuskin kunta silkkaa pahuuttaan säännön keksi. 

Vierailija
172/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla, jossa aiemmin kävin oli lapsiparkki. Isompi sali oli alakerrassa ja sellainen pikkusali yläkerrassa. Lapsiparkin tilat olivat aivan tämän pikkusalin vieressä. Kun lapset jonottivat sinne parkkiin, niin pari nopeinta oli ehtinyt livahtamaan sinne pikkusaliin ja toinen otti alataljasta kiinni ja sai sen verran vedettyä sitä ylös, että toisen sormet sujahtivat sinne painopakan väliin ja kohta pakka räsäti hänen sormilleen, kun tuo toinen ei jaksanut enää pitää sitä ilmassa. Voi, sitä nuoren lapsiparkin vetäjän epätoivoa. Lapset vain ovat NIIN nopeita!!! Ei heidän paikkansa todellakaan ole salilla. 

Vierailija
173/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni lapset saa tulla kuntosalille, mutta 6-vuotias on kyllä hankalassa iässä. Kaukalossa olevan vauvan voi pitää valvovan silmän alla helposti. 9-vuotiaalla alkaa olla jo aivot ja voi hieman luottaa ettei juokse painojen alle. 6-vuotiaalla menee sekunti ja on pää murskana jonkun laitteen välissä. Vaikkei olisi villikään.

13 vuotta on tosin aivan liian korkea ikäraja.

13 vuotta on just hyvä. 

Lääkärien mukaan kuntosali ja ei pitäisi harrastaa ennen kuin pituuskasvu on ohi. 13v ei ole vielä siinä vaiheessa. 15v aikaisintaan.

Lähde? Jututtamani ortopedi oli täysin päinvastaista mieltä.

Vierailija
174/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta, ja heistä jokainen on käynyt taaperosta asti välillä mukanani salilla. Kukaan ei ole koskaan antanut palautetta asiasta. Todennäköisesti jos joku olisi ollut asiasta eri mieltä, olisin keskustellut hänen kanssaan, että aiheuttaako lapseni jotain häiriötä. Yleensä käyn aamulla salilla, jolloin kyseisellä salilla on 0-3 muuta ihmistä.

Muistan että joku katsoi joskus vihaisesti. Ei kuitenkaan tullut mitään sanomaan, eikä lapseni tuolloin myöskään tehnyt mitään häiritsevää. Ehkä hän ei ollut sitten ns. lapsirakas ihminen. 

Salilla missä käyn ei ole tietääkseni mitään ikärajaa asetettu. En ihan täysin ymmärrä tämän ketjun argumentteja.

Et ymmärrä sitä että muut ihmiset on huolissaan lapsesi turvallisuudesta, vaikka sinulle sillä ei olisikaan mitään väliä? Et ymmärrä että toiset salilla kävijät eivät kovin mielellään haluaisi kajauttaa lastasi jollain muutaman kymmenen kilon painoisella tangolla päähän? Ja siksi saattavat katsoa vihaisesti kun heidän treeninsä menee pilalle kun treeniin keskittymisen sijasta heidät on pakotettu keskittymään siihen että lapsesi pysyy hengissä. Suomalaisilla tosiaan on silti aika korkea kynnys sanoa mistään vieraalle ihmiselle, joten jos aina luotat siihen että kaikki on tosi hyvin niin kauan kun sinulle suoraan ei sanota, niin voin sanoa että olet taatusti monta muutakin kertaa aiheuttanut todella pahaa verta. 

Vierailija
175/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla, jossa aiemmin kävin oli lapsiparkki. Isompi sali oli alakerrassa ja sellainen pikkusali yläkerrassa. Lapsiparkin tilat olivat aivan tämän pikkusalin vieressä. Kun lapset jonottivat sinne parkkiin, niin pari nopeinta oli ehtinyt livahtamaan sinne pikkusaliin ja toinen otti alataljasta kiinni ja sai sen verran vedettyä sitä ylös, että toisen sormet sujahtivat sinne painopakan väliin ja kohta pakka räsäti hänen sormilleen, kun tuo toinen ei jaksanut enää pitää sitä ilmassa. Voi, sitä nuoren lapsiparkin vetäjän epätoivoa. Lapset vain ovat NIIN nopeita!!! Ei heidän paikkansa todellakaan ole salilla. 

Kohta koko pakka😂

Vierailija
176/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole lasun paikka? Äidiltä puuttuu kyky ajatella laajemmin kuin vain oman perseen kannalta.

Vierailija
177/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tietääkseni . . . Mullakin on ollut lapsi mukana, mutta ei se siellä ole mitään kärrynpyöriä, yms tehnyt vaan käyttänyt peliaikansa istuen salin sohvalla. 

Vierailija
178/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään leikkipaikka !!!!!! Ja kuka lasta vahtii sen ajan, ku ite o siel niis laitteis ????? Tuskin ite se nainen vahtisi lastaan yhtään. Ei se ole mikään päiväkoti, Minne tuodaan lapsi hetkeksi !!!!! Ei alkuunkaan !!!!!! Sellaiset kuuluu ajaa heti pois sieltä ja perua mahd. jäsenyys, ja porttikielto kaikkiin kuntosaleihin ympäri Suomen ! Vain hävytön ihminen tekee niin ikinä. 

Vierailija
179/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelisin että vaikka meillä oli koulussa oma, ihan laadukas ja monipuolinen kuntosali, alkoi koululiikunnassa kuntosali esiintyä vasta 8. luokan keväällä tai 9. Luokan alussa. Tosin silloinkin vaihtoehtoisena johonkin muuhun toimintaan 

Jänniä nämä ikärajauskomukset.

Kasarilla mentiin kuntosalille, jos ei päässyt uimaan. Jotkut aloittivat siis jo kuudennella luokalla. Eikä siellä edes ollut ketään opettajaa tai muuta aiku

Uskomus tai ei tavattoman monet kunnalliset, että kaupalliset salit ovat ne ikärajat määritelleet omiin tiloihinsa. 

Vierailija
180/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksikään kuntosali yrittäjä ei anna edes rahaa vastaa jonkun 6 vuotiaan treenata salillaan. 

Toki Neokin oli jo seitsemän kun aloitti.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000009911501.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä