Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Äitille tuli paha mieli, kun ei saanut ottaa 6 vuotiasta kuntosalille leikkimään.

Vierailija
26.09.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011520179.html

On se kumma, kun ei saa ottaa pientä lasta mukaan kuntosalille leikkimään ja häiritsemään muita.

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Vanhempi joka tappelee epäoikeudenmukaisia tai mielivaltaisia sääntöjä vastaan on loistava esimerkki lapselle.

--- 

Eli jokainen saa olla välittämättä säännöistä, koska kokee ne oman mielensä mukaan epäoikeudenmukaisiksi tai mielivaltaisiksi? Ei mikään ihme, että kouluissa on opettajat helisemässä, kun kakarat kasvatetaan oman navan ympärillä pyöriviksi itsekeskeisiksi pikkupiruiksi. 

Kouluissa, päiväkodeissa ja julkisissa paikoissa muutenkin kovaäänisiä nuoria jotka kiroilee ja haistattelee kaikille aikuisille ja muillekin,on jengiytymistå,näiden kanssa niinkuin esim muslimien ollaan oltu pitkään helisemässä,käytännössä siis nuoret "pyörittää " paikkoja miten sattuu, säännöistä eikä laista piitata ,toisten kunnioitus kadonnut tyystin,kuten joku hyvin kirjoitti elämää jälkikristillisessä maailmassa ja se näkyy ja kuuluu kaikkialla myös siis aikuisissakin.

Vierailija
142/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdessa kaupungissa ollut kuntosalilla, joissa olen nähnyt lapsen äitinsä mukana. Ensimmäinen istui nurkassa ja oli uppoutunut lukemiseen, toinen istui häiritsemättä värittämässä jotain värityskirjaa pöydän ääressä naulakoiden vierellä. Oma lapseni on joskus ollut mukanani kuntosalilla jo alta kymmenvuotiaana ja ihan kyllä kuntoillut niillä laitteilla kuten muutkin kuolevaiset. Ei ole häirinnyt ketään, ei kirmaillut tai kiljunut tai höpötellyt rasittavia vaan seurannut minun kunto-ohjelmaani pienillä painoilla. Ei ole edes ollut tungosta salilla, pari kolme muuta ihmistä meidän lisäksemme, koska emme ole käyneet ruuhka-aikaan.

Aina vain ei onnistu pääsemään salille yksin, kun ei ole lastenvahtia tai oma aiktaulu ei anna myöten mennä sellaisena kellonaikana, että puoliso olisi kotona lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kuusivuotias ei kyllä juokse hallittomasti ympäriinsä häiritsemässä muita ihmisiä, kun joku taapero. 

Vierailija
144/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita kusipää-äitejä sikiää???

Vierailija
145/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämä ihastuttava lapsi osaisi olla salilla ja ansaitsisi erikoisluvan. Ainiin mutta sitten kaikki muutkin haluavat lapsen mukaan salille, monta voi olla yhtä aikaa?

Vierailija
146/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran ovella, kun oli esitelmä. Ihan julkkis oli tullut oienelle paikkakunnalle puhumaan. Sinne piti ostaa liput ja tilaisuus oli loppuunmyyty.

Yllättävän moni äiti tuli vauvansa kanssa. Heille piti sanoa 1 nenä, 1 lippu, 2 nenää, 2 lippua.

Ja arvatkaas mikä oli huvittavinta. Jokainen soitti kotiin ja lapsen isä tuli hakemaan vauvan. Eli äiti halusi tulla vauvan kanssa tilaisuuteen.

Kun asiasta oli keskusteltu hyvin monta krt ja sanoin en tule joustamaan, oltiin mulle jättämässä vauvaa. Kyllähän mä katson, kun ei ole muutakaan tekemistä. 

Vierailija
147/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai saleille ole koskaan saanut ottaa lapsia? Joissain on maksullinen leikkipaikka ja olen lasten kanssa käynyt "äiti lapsi-jumpassa". 

Nuo salit on täynnä vaaroja. 

Ihmettelen, hos jossain on saanut ottaa lapsen. Kohta varmaan myös koiran. 

Vierailija
148/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt kellään lasta mukana salilla.

Vierailija
149/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi äidille ei tullut. Ei haittaa, jos äitille tulee!

Vierailija
150/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahdessa kaupungissa ollut kuntosalilla, joissa olen nähnyt lapsen äitinsä mukana. Ensimmäinen istui nurkassa ja oli uppoutunut lukemiseen, toinen istui häiritsemättä värittämässä jotain värityskirjaa pöydän ääressä naulakoiden vierellä. Oma lapseni on joskus ollut mukanani kuntosalilla jo alta kymmenvuotiaana ja ihan kyllä kuntoillut niillä laitteilla kuten muutkin kuolevaiset. Ei ole häirinnyt ketään, ei kirmaillut tai kiljunut tai höpötellyt rasittavia vaan seurannut minun kunto-ohjelmaani pienillä painoilla. Ei ole edes ollut tungosta salilla, pari kolme muuta ihmistä meidän lisäksemme, koska emme ole käyneet ruuhka-aikaan.

Aina vain ei onnistu pääsemään salille yksin, kun ei ole lastenvahtia tai oma aiktaulu ei anna myöten mennä sellaisena kellonaikana, että puoliso olisi kotona lapsen kanssa.

Mielestäni niissä laiteissa on ikäraja. Ja tuskin saleilla on edes lastenlipouja. Vai viekö vanhemmat ne pummilla sinne? 

Vierailija
151/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, äidin mielestä lapsesta ei ollut haittaa mutta kenties muut kokivat sen toisin - lisäksi ehkä ihan turvallisuussyistä on parempi ettei pikkulapsi pyöri siellä temppuilemassa. En ole mitenkään lapsivastainen mutta on paikkoja ja aikoja joihin lapsia ei tarvitse tuoda. 

Joo en todellakaan treenatessa tuijottele jalkoja eli jos lapsi vahingossa kulkisi treenauspisteelleni, huomaisin vasta siinä vaiheessa, kun vahinko käy. Miettikää pikkulapsi kävelemässä painonnostoalustalla, kun tekee tempausta tms. huhhuh. 

Vierailija
152/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi ei. Sinä niitä lapsia ajattelit tehdä, eikä tullu mieleen miten ne rajoittaa elämää?

Vierailija
153/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ÄIDILLE

Kannattaa käydä välillä vaikka kävelyllä.

Ota sipsipussi ja auto mukaan ettet väsy liikaa.

Vierailija
154/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa tekstissä valitetaan, että 12-vuotias ei nyt saa aloittaa saliharrastusta. Kuitenkin varsinainen painonnostoharjoittelu olisi syytä aloittaa vasta pituuskasvun päättymisen jälkeen, mikä yleensä tarkoittaa 15-16-vuotiasta.

Liikunnan harrastaminen on tietysti tärkeää, mutta on siihen lapselle paljon muitakin vaihtoehtoja kuin kuntosali.

Varsinainen painonnostoharjoittelu on kaukana suurimmasta osasta salikävijöitä. 12v voi ihan hyvin treenata sillä intensiteetillä, millä suurin osa salikävijöistä treenaa.

Salilla taitaa taitaa olla aika monta äitiä ja isää. Ne kaikki voivat ottaa lapsen sinne. Mitäs sitten? 

Vierailija
155/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun olin salilla joskus ja siellä oli naisen lapsi ja se lapsi meni juoksumatolle ja pisti sen käymään nopeavauhtiseksi ja sitten hyppäsi siihen matolle niin lapsi lensi voltilla pää edellä lattiaan.

Hei, se lapsi voi kaatua kadullakin ja lyödä päänsä asfalttiin. 

Vierailija
156/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan siitä. Minä en halua kenenkään per sehedelmiä sinne hillumaan.

Vierailija
157/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samassa tekstissä valitetaan, että 12-vuotias ei nyt saa aloittaa saliharrastusta. Kuitenkin varsinainen painonnostoharjoittelu olisi syytä aloittaa vasta pituuskasvun päättymisen jälkeen, mikä yleensä tarkoittaa 15-16-vuotiasta.

Liikunnan harrastaminen on tietysti tärkeää, mutta on siihen lapselle paljon muitakin vaihtoehtoja kuin kuntosali.

Tuo on vanha uskomus, joka ei pidä paikkaansa.

Tämä. Ja siis silti se, että saliharjoittelu ei haittaa pituuskasvua ei tarkoita, ettäkö sinne tarvitsee tuoda riehuvia kakaroita pyörimään.

Onpa herkkua meille muille mutseillekin! Itse hankit työllä lapsellesi katsojan, että saisi jonkun tehokkaan treenin edes tehtyä, niin eikö joku toinen älypää tuhoa senkin liikuntahetken kärräämällä omansa painojesi tielle! Salille _sitten_ kun on 1. joku lastensalitunti (sitä odotellessa...) tai 2. sen ikäinen lapsi, joka käyttää salia siihen, kun se on tarkoitettu. Muuten viekää ne kersat vaikka temppukouluun! 

Vierailija
158/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko myös lapsesi kuntoilut?

Vierailija
159/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni niissä lait

En ole nähnyt koskaan laitteissa ikärajatiedotuksia. Olemme olleet saleilla, joille ei ole ikärajaa, ja kyseessä on ollut kaupunkien omat kuntosalit, jotka ovat maksuttomia kaupunkilaisille. Myös kylpylöissä ja hotelleissa kuntosali kuuluu huonehintaan, ja yleensä niiden kuntosalit ovat autioita.

Luonnollisesti kaikki kuntoilijat maksavat sisäänpääsyn, jos sali on maksullinen, mutta lapsi, joka lukee hiljaa nurkassa, saa kaikin mokomin minun puolestani olla siellä ilmaiseksi, ei se minua ainakaan haittaa.

Vierailija
160/219 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas niin, että rakkauspakkauksilla ja heidän hormonihuuruissa olevilla lapseni-sinä-pystyt-ihan-mihin-vaan-haluatkin-äityleillä on ihan oman maailmankatsomuksensa. Sen keskiössä on napa, oma sellainen. Ei kannata lähteä mukaan noihin someloukkaantumisiin, kyllä maailmaan mölyä ja sanoja mahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi