Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksittekö jotain mitä on suorastaan tarpeellista ostaa uutena?

Vierailija
26.09.2025 |

Olen miettinyt, että onko tässä maailmassa mitään muuta kuin seksilelut ja alusvaatteet mitä tarvitsisi ostaa uutena. Meinasin jo ilmottautua tuohon elämään, että en osta enää mitään uutena mutta ainakin nuo tulivat mieleen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken uutena. Ostan vain tarpeeseen, en tee mitään heräteostoja. Käytän kaiken niin loppuun, kuin voi. 

Vierailija
22/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas keksi yhtään mitään mitä voisin ostaa käytettynä.

Vaatteet, elektroniikka, auto, asunto, asusteet, polkupyörä, kulkuvälineet ylipäätänsä, harrastusvälineet. Kyllähän näitä riittää mistä itse henkilökohtaisesti en maksaisi kohtuuttomia.

Autoa on ostaisi enää käytettynä. Viimeksi osti upouuden vuonna 2017. Enkä polkupyörää, omani on vuodelta 1999, markka-ajalta. Ei ole maksanut kauhea kohtuuttomasti vuotta kohden (2500 mk / 26 vuotta = 96,15 mk / vuosi toistaiseksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ekologisempaa ostaa uutena ja käyttää loppuun saakka, se on oma elämäntapani.

Tämä!

Kirppariostokset ruokkivat ylikulutusta. Mitä enemmän ihmiset ostavat kirpparilta, sitä vähemmän kenelläkään himoshoppailijalla on kiinnostusta lopettaa ylikulutus

Vierailija
24/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi käydä käytettynä ostaminen kalliksi. 

Esim jos ostat "käytetyn, kuin uusi" auton laturin niin voikin tulla kalliiksi kun tuhoaa auton tämä "kuin uusi" laturi.

Vierailija
25/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta suurin osa asioista on sellaisia että ruuan voi syödä vain yhden kerran, juomat voi juoda vain yhden kerran, pesuaineet voi käyttää vain yhden kerran, vessapaperin voi käyttää vain yhden kerran, polttopuut voi polttaa vain yhden kerran, jne.

Lisäksi mä olen sitä mieltä että tavallisia vaatteita ja liinavaatteita ei ympäristösyistä pitäisi ostaa käytettynä, vaan ne pitäisi ennen ostoa kaupassa katsoa/sovittaa että ne ovat sopivia ja sitten lähteä siitä että ostaja käyttää kunnes ne alkavat mennä rikki. Tietyt harvoin käytettävät vaatteet ja lastenvaatteet on tähän tietysti poikkeus, niitä ei usein voi käyttää loppuun asti vaan ne kannattaa kierrättää.

Vierailija
26/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopulta suurin osa asioista on sellaisia että ruuan voi syödä vain yhden kerran, juomat voi juoda vain yhden kerran, pesuaineet voi käyttää vain yhden kerran, vessapaperin voi käyttää vain yhden kerran, polttopuut voi polttaa vain yhden kerran, jne.

Lisäksi mä olen sitä mieltä että tavallisia vaatteita ja liinavaatteita ei ympäristösyistä pitäisi ostaa käytettynä, vaan ne pitäisi ennen ostoa kaupassa katsoa/sovittaa että ne ovat sopivia ja sitten lähteä siitä että ostaja käyttää kunnes ne alkavat mennä rikki. Tietyt harvoin käytettävät vaatteet ja lastenvaatteet on tähän tietysti poikkeus, niitä ei usein voi käyttää loppuun asti vaan ne kannattaa kierrättää.

Aamen!

Vierailija
27/27 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut kaikki asuntoni elämäni aikana käytettynä (17kpl).

Olen ostanut yhden uuden asunnon 22-vuotiaana ja yhden käytetyn omakotitalon 29-vuotiaana. Viimeisimmän auton ostin uutena. 

Käytettynä olen ostanut mm. Aurinkopulloja ja muita lasiaarteita ja taidelasia. Uudet eivät ole niin haluttuja.

N65

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme