Keksittekö jotain mitä on suorastaan tarpeellista ostaa uutena?
Olen miettinyt, että onko tässä maailmassa mitään muuta kuin seksilelut ja alusvaatteet mitä tarvitsisi ostaa uutena. Meinasin jo ilmottautua tuohon elämään, että en osta enää mitään uutena mutta ainakin nuo tulivat mieleen.
Kommentit (27)
Kenkiä ja sänkyä en osta käytettynä.
Vessapaperia ajattelin mutta kyllähän sen käytettynä voi ostaa.
Kengät. Käytetisrä kengistä saa asento irheitä, syyliä ja sieniä.
Sänkyä (sellainen, missä patja) en ikinä ostaisi käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Kengät. Käytetisrä kengistä saa asento irheitä, syyliä ja sieniä.
Itse ostan lähes kaikki kenkäni käytettynä, suhteellisen uusia ne aina ovat mutta käytettyjä kuitenkin. Ei syyliä eikä sieniä ainakaan vielä tullut.
Minä en taas keksi yhtään mitään mitä voisin ostaa käytettynä.
Kengät, hiusharjat, meikit ja muut hygieniatuotteet. Sänky, patjat, vuodevaatteet, pyyhkeet. Edes käytettyjä huonekaluja tai vaatteita en enää osta kun ongelmia tuli kerran niin että piti luopua puolesta omaisuudesta ja polttaa omiakin tavaroita että pääsi tuholaisista eroon. Lopulta ihminen tarvitsee niin vähän tavaraa, että jokaisella on varaa hankkia omat.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet, elektroniikka, auto, asunto, asusteet, polkupyörä, kulkuvälineet ylipäätänsä, harrastusvälineet. Kyllähän näitä riittää mistä itse henkilökohtaisesti en maksaisi kohtuuttomia.
Kännykkä. Ne on yleensä moneen kertaan tiputettuja ja akut huonossa kunnossa. Muutenhan niitä ei tulisi vaihdettua. Minäkin käytän älypuhelinta yleensä sen 5 vuotta, kunnes joku tärkeä ei enää toimi kuten verkkopankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet, elektroniikka, auto, asunto, asusteet, polkupyörä, kulkuvälineet ylipäätänsä, harrastusvälineet. Kyllähän näitä riittää mistä itse henkilökohtaisesti en maksaisi kohtuuttomia.
Aivan, asunto, se on ainut minkä olen ostanut käytettynä. Autoakaan en ole kohta 20 vuoteen ostanut käytettynä vaan aina uuden. Eihän teille käytetyn tavaran ostajille olisi käytettyä tavaraa olemassa jollei joku ostaisi uusia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sänkyä jos patjan voi vaihtaa?
Minusta on ekologisempaa ostaa uutena ja käyttää loppuun saakka, se on oma elämäntapani.
Banaani, appelsiini, purkka, jäätelö
Paljonkin esim ruoka, hygieniatuotteet esim WC paperi ja pesuaineet, alusvaatteet, sängyt/patjat, sohva, nojatuoli jne.
Hammasharja (tai sähköhammasharjan vaihtopäät), wc- ja talouspaperi.
Olen ostanut kenkiä, lasten ja aikuisten sängyt, runkopatjat, tyynyjä, peittoja, liinavaatteita, alusvaatteita (ihan käyttöön siis, ei mitään sexyhepeneitä), rintsikatoppeja ja sukkia paljon elämäni aikana. Kirpputoriostamisen aloitin jo 1980-luvun alussa, jolloin puhuttiin vanhoista vaatteista sekä osto- ja myyntiliikkeistä, ei vielä niinkään kirpputoreista. Yhtään pieneläintä tms. ei ole tullut vastaan. Yksi kenkäpari oli virheostos - tutkin tarkkaan, mutta myyjä oli esimerkillisen näkymättömästi liimannut irronneet pohjat kiinni vesiliukoisella liimalla. XD
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut kaikki asuntoni elämäni aikana käytettynä (17kpl).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sänkyä jos patjan voi vaihtaa?
Luteita voi olla myös sängyn kehikossa.
Ruoka, kosmetiikka, polttopuut, hammasharjat jne..