Hain yhtä varastoduunia, hakijoita oli 297.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tuon työn jos vain haluat. Se on asenteesta kiinni.
Mitä jos ne sata muutakin ovat päättäneet haluta työn?
Minä taas olen hevosmiehiltä kuullut, että saat sen mistä luovut. Kun siis luovut toiveesta ja lakkaat yrittämästä saada työpaikkaa, saat sen.
Tämän takia et ole saavuttanut mitään.
Hän on hevostellut aivan liian paljon. Ihahahahhhhh
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly. Suurin osa noista hakijoista ei ollut edes todellisia hakijoita. Ihminen kilpailee nyt töistä myös tekoälyn kanssa.
Paskaa mutua. Se sen sijaan on totta, että suurin osa työpaikoista ei ole työpaikkoja laisinkaan. Voivat olla vain firman "mainos".
Minulla on kaksi yliopistotutkintoa hyvillä arvosanoilla ja lisäksi ammattikorkeakoulututkinto. Kaikki kuitenkin generalistialoilta. Olen hyväkuntoinen ja sosiaalinen yms. En tule kuitenkaan koskaan työllistymään, jos en opiskele jotain täsmäkoulutusta, mutta työttömyyskorvauksella en saa enää opiskella, koska olen niin korkeasti koulutettu. Myöskään tohtoriopintoja ei voi tehdä työttömyyskorvauksella.
Menkää töihin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa terveisiä heille jotka sen neljän paikan pakkohaun keksivät.Totta kai joka paikkaan on paljon hakijoita jo sen takia.Miljoona hakemusta kuukaudessa ainakin.
Marinin kökköhallitusta saatte kiittää tästäkin. Demarit, eniten suomalaisten kyykyttämiseen omistautunut puolue <3
Nyt joku tulee mussuttamaan ettei nylyhallitus ole poistanut hakupakkoa. Ei ole ei mutta nyt oli kyse kenen aivopieru koko homma on ollut. Luuleeko ääliödemukat tosissaan että kukaan edes puoliksi tolkullinen haluaa vapaaehtoisesti kituuttaa 500e työttömyyskorvauksella kun vaihtoehto on elättää itsensä palkalla? KErtoo enemmän aivopierun keksijästä/keksijöistä kuyin työttömistä.
Äläpä yritä harhauttaa siellä. Aktiivimalli luotiin Sipilän hallituksen aikana. Tuossa hallituksessa olivat persut ja kokkareet mukana. Surullisen kuuluisa persujen työministeri, Jari Lindström varmaan monilla vielä muistissa. Marinin hallitus ei valitettavasti tuonut radikaaleja muutoksia aktiivimalliin, mutta loivensi karensseja. Tuo malli oli Marinin hallituksen kompromissi; vasemmistoliitto olisi halunnut poistaa 4 paikan pakkohaun kokonaan.
OrpoPurran hallitus on kiristänyt sanktioita nyt entisestään. Tuonut myös kokonaan uuden, merkittävän heikennyksen ansiosidonnaiseen. Työttömyys huippulukemissa koko Eurooppaan nähden, joten eipä kyllä nykyhallitustakaan voi kehua hyvästä työllisyyden hoidosta saatikka työttömien aseman parantamisesta. Päinvastoin, tuntuu että juurikin OrpoPurran myötä on vihamielisyys ja työttömien syyllistäminen vain lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Soitin yhteen isoon taksifirmaan. Olisin saanut yhdellä soitolla vakipaikan päiväkuskina. Koululaisia, pöäivätoiminta jne. Provikka 35% pk seutu., Olisi vaatinut muuton ja.
Kokeilin kahta firmaa vakikuskina. Ei onnistunut, sillä en kykene pitämään virkeänä klo 06:00 aloitusta.
Soitin aarreavustajalle ja sain yhdellä soitolla töitä.
Soitin toiseen avustusfirmaan ja sain töitä.
Mulle soitettiin lisää asiakkaita. Olen tänään ollut heillä. Lisäksi olen päivystysvuorossa tulevana vkkloppuna Viime sunnuntaina oltiin grillaamassa makkaraa järven rannalla. +100% palkka noin 4h ajan. Kehitysvammaisten kanssa.🥰
Elokuussa soitin Halikon liikenteeseen ja olisin tod näk saanut 1000€/kk paikan. Koululaisia, olisi vaan ollut 4h luppoaikaa keskellä pv. Viennin ja haun välissä. Ei kiitos.
Jouluna 2vkk ennen aattoa, olisi kuusen myyntiä tiedossa jos tahdon. Vaan kympin tunti ja pimeänä. Ei kiitos j
Joo, muuten hyvä, mutta kun työn pitää olla mielekästä ja alle 3000e/kk en myy vapaa-aikaani. Paska hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa: en viitsi joka kommenttiin vastata erikseen, mutta joo, varastoille (eikä moneen muuhunkaan paikkaan) noin vaan kävellä kättelemään yhtään ketään ihan jo lukittujen porttien ja puuttuvien kulkulupien takia.
Tosi monella näköjään tämä sama tilanne, että työhaluja olisi, mutta paikkoja on vain niin vähän tarjolla.
Olen kysellyt omilta ja ex-työkavereiden kontakteilta hommia, pistänyt kiinnostaville firmoille avointa hakemusta, mutta kaikki tuntuu hukkuvan hakemustulvaan.. Olen tehnyt kesän jälkeen työttömäksi jouduttuani vain satunnaisia keikkatöitä, niitä sentään välillä saa. Mutta eihän ne pitkälle kanna.. Ei firmoilla ole varaa vakinaistaa ketään, koska eletään niin epävarmoja aikoja..
Meillä on ainakin töitä, jopa liikaakin.
T. M55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa terveisiä heille jotka sen neljän paikan pakkohaun keksivät.Totta kai joka paikkaan on paljon hakijoita jo sen takia.Miljoona hakemusta kuukaudessa ainakin.
Eli sanot että työttömistä 250 000 ovat oikeasti TYÖHALUTTOMIA, koska tulee miljoona UUTTA ja TURHAA hakemusta... Minulla tuo vaatimus 4 hakemuksesta ei aiheuttanut YHDENKÄÄN ylimääräisen hakemuksen kirjoittamista. Joka tapauksessa tein kuukaudessa paljon enemmän kuin 4 hakemusta, käytännössä vähän alle 1 hakemus per arkipäivä oli tahti.
Niinpä. Olen ihmetellyt työttömien valitusta siitä, että on pakko hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. Miten harvoin he sitten töitä hakisivat jos tuota velvollisuutta ei olisi? Eihän yksi hakemus per viikko ole mitenkään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ymmärrä sitä, että Suomi tarvitsee maahan muuttoa kolmansista maista, koska Suomessa on huutava työvoimapula.
*osaajapula
Olen kouluttautunut alalle, jossa oli huutava työvoimapula (20v sitten..) ja ala on huonosti palkattua. Urani huipulla tienasin 2200e/kk.. nyt ei löydy töitä enää mistään ja vanhasta työpaikasta tuli kengän kuva kankkuun toiminnan ulkoistamisen myötä.. hyvin pärjäisin 1800-2000e/kk bruttotuloilla, mutta niistä(kin) paikoista on hirvittävä kilpailu. Eikä vanha pärjää nuorille työnhaussa.. enkä ole katkera, totean vain.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain sihteerin virkaa, hakijoita 320, en päässyt haastatteluun vaikka kokemusta lähes 20 vuotta.
En hae mitään,entinen työnantaja haluaa mut töihin,eläkkeeltä.
Ei taida olla päiväkotityöntekijöistään pulaa, 97 hakijaa. Yleensä paikan saa jonkun vakituisen työntekijän sukulainen tai tuttava
Mitä, et saanut työtä vai? Etkö valmistautunut kunnolla? Kai hioit tanssiliikkeet huippuunsa videotallennetta varten ja kirjoitit vitsit etukäteen? Ihan itseäsi voit syyttää, kun et pystynyt erottautumaan muista hakijoista. On kuulemma kansalaistaito osata markkinoida itseäsi, kai sen tiesit?
Suomi, tuo ainoa maa maailmassa missä pidetään haastatteluun pääsyä jonain lottovoittona. Ei se ole. Se ei ole yhtään mitään, aina niistä 300 hakijasta se 5-10 haastatellaan mutta vain yksi otetaan ja se on ainoa millä on merkitystä. Muille tulee vain turhia isojakin kustannuksia ja hirveä vaiva turhan takia.
Meille tulee työhakemuksia yhtä mittaa.
Toimari sanoi Toimistotytöille että suoraan roskiin vaan kaikki.
Pakkohakutyöttömät täyttää sähköpostin hakemuksillaan.
Sitten kun on 297 000 hakijaa per paikka, niin työvoimapulasta on päästy onnellisesti eroon.
Soitin yhteen isoon taksifirmaan. Olisin saanut yhdellä soitolla vakipaikan päiväkuskina. Koululaisia, pöäivätoiminta jne. Provikka 35% pk seutu., Olisi vaatinut muuton ja.
Kokeilin kahta firmaa vakikuskina. Ei onnistunut, sillä en kykene pitämään virkeänä klo 06:00 aloitusta.
Soitin aarreavustajalle ja sain yhdellä soitolla töitä.
Soitin toiseen avustusfirmaan ja sain töitä.
Mulle soitettiin lisää asiakkaita. Olen tänään ollut heillä. Lisäksi olen päivystysvuorossa tulevana vkkloppuna Viime sunnuntaina oltiin grillaamassa makkaraa järven rannalla. +100% palkka noin 4h ajan. Kehitysvammaisten kanssa.🥰
Elokuussa soitin Halikon liikenteeseen ja olisin tod näk saanut 1000€/kk paikan. Koululaisia, olisi vaan ollut 4h luppoaikaa keskellä pv. Viennin ja haun välissä. Ei kiitos.
Jouluna 2vkk ennen aattoa, olisi kuusen myyntiä tiedossa jos tahdon. Vaan kympin tunti ja pimeänä. Ei kiitos ja mitä teen avustrttavieni kanssa. En heitä voi jättää. Lisäksi pimeänä....pläääh..mummut tarvitsee pieniä verorahojani.
Olen 45v nivelvamman omaava entinen raksaäijä. En nosta tukia. Palkka noin 1000€/kk molemmin puolin.
Tämä määrä piisaa ja valitsen enemmän vapaa aikaa kuin rahaa ja koko elämä töissä.
Eli se kuuluisa lause än yy tee nyt nyt kaikki yhdessä.
MENKÄÄ TÖIHIN.