Hain yhtä varastoduunia, hakijoita oli 297.
En päässyt edes haastatteluun, vaikka kokemusta melkein 5 vuotta. :(
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain sihteerin virkaa, hakijoita 320, en päässyt haastatteluun vaikka kokemusta lähes 20 vuotta.
Eli ikää on jo sen verran että voit alkaa katselemaan vapautuvia vuodepaikkoja vanhainkodista.
40-vuotiaana? Jep.
Kyllä. Työnantajat heittää pääsääntöisesti roskiin yli nelikymppisten työhakemukset.
Kertokaa terveisiä heille jotka sen neljän paikan pakkohaun keksivät.Totta kai joka paikkaan on paljon hakijoita jo sen takia.Miljoona hakemusta kuukaudessa ainakin.
Ap jatkaa: en viitsi joka kommenttiin vastata erikseen, mutta joo, varastoille (eikä moneen muuhunkaan paikkaan) noin vaan kävellä kättelemään yhtään ketään ihan jo lukittujen porttien ja puuttuvien kulkulupien takia.
Tosi monella näköjään tämä sama tilanne, että työhaluja olisi, mutta paikkoja on vain niin vähän tarjolla.
Olen kysellyt omilta ja ex-työkavereiden kontakteilta hommia, pistänyt kiinnostaville firmoille avointa hakemusta, mutta kaikki tuntuu hukkuvan hakemustulvaan.. Olen tehnyt kesän jälkeen työttömäksi jouduttuani vain satunnaisia keikkatöitä, niitä sentään välillä saa. Mutta eihän ne pitkälle kanna.. Ei firmoilla ole varaa vakinaistaa ketään, koska eletään niin epävarmoja aikoja..
Laitoin varmaa. Samaan paikkaan hakemuksen kun pitää hakea 4 paikkaa kuukaudessa ..
Hakekaa Diktamenille töihin, ei tartte muuta kuin osata kymmensormijärjestelmä, vähän lääketieteellistä sanastoo latinaks, osata paukuttaa 20000 merkkiä/20 minuutissa, saatte merkkien perusteella hyvän liksan.
Silti ekonomistit väittävät, että mmuuttoa pitää lisätä.
Suomen taloustilanne on niin huono juuri sen takia, että olemme kuunnelleet näitä ekonomisteja.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa terveisiä heille jotka sen neljän paikan pakkohaun keksivät.Totta kai joka paikkaan on paljon hakijoita jo sen takia.Miljoona hakemusta kuukaudessa ainakin.
Marinin kökköhallitusta saatte kiittää tästäkin. Demarit, eniten suomalaisten kyykyttämiseen omistautunut puolue <3
Nyt joku tulee mussuttamaan ettei nylyhallitus ole poistanut hakupakkoa. Ei ole ei mutta nyt oli kyse kenen aivopieru koko homma on ollut. Luuleeko ääliödemukat tosissaan että kukaan edes puoliksi tolkullinen haluaa vapaaehtoisesti kituuttaa 500e työttömyyskorvauksella kun vaihtoehto on elättää itsensä palkalla? KErtoo enemmän aivopierun keksijästä/keksijöistä kuyin työttömistä.
Hain yhtä pilipalihommaa, hakijoita oli noin 400...
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa Diktamenille töihin, ei tartte muuta kuin osata kymmensormijärjestelmä, vähän lääketieteellistä sanastoo latinaks, osata paukuttaa 20000 merkkiä/20 minuutissa, saatte merkkien perusteella hyvän liksan.
Ei sinne pääse, on tullut haettua. Nopeudessa ja tarkkudessa olin 3% parhaimmiston joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit mennyt varastolle ja kätellyt johtajaa. Kukaan tuollaisia hakemuksia lue.
Välissä on usein rekryfirma eli onnee yritykswlle
Vierailija kirjoitti:
Eli sanot että työttömistä 250 000 ovat oikeasti TYÖHALUTTOMIA, koska tulee miljoona UUTTA ja TURHAA hakemusta... Minulla tuo vaatimus 4 hakemuksesta ei aiheuttanut YHDENKÄÄN ylimääräisen hakemuksen kirjoittamista. Joka tapauksessa tein kuukaudessa paljon enemmän kuin 4 hakemusta, käytännössä vähän alle 1 hakemus per arkipäivä oli tahti.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain sihteerin virkaa, hakijoita 320, en päässyt haastatteluun vaikka kokemusta lähes 20 vuotta.
Se jolla on isoimmat rinnat valitaan
Minä hain teollisuuden avointa paikkaa vuokrafirman kautta. Olin tehnyt täysin samaa työtä aiemmin kunnes työt loppui 1,5v sitten. Koulutuskin löytyy juuri kyseiselle alalla. Alle puolessa vuorokaudessa tuli automatisoitu vastaus kiitos ei kiitos, etsimme henkilöitä joilla on relevanttia työkokemusta ja soveltuva koulutus XD Oikea syy ilmeisesti loppujen lopuksi kuitenkin väärä sukupuoli ja liian suomalaiselta kuulostava nimi. Pari talossa töissä olevaa entistä työkaveria kertoi keitä sinne rekrytoitiin. Tästä on nyt joku aika ja noista viidestä kaksi ei koskaan ilmestynyt enää töihin kahden ensimmäisen päivän jälkeen, yksi sai kenkää ja kaksi jäljelle jäänyttä ei oikein tahdo oppia yksinkertaisiakaan asioita. Tämä on todellisuus Suomessa tänä päivänä.
Minä hain kaupan-alan töihin, en päässyt edes haastatteluun vaikka minulla on alan koulutus, muita hakijoita oli lähes 1000kpl.
Hain myös paikkaa johon oli satoja hakijoita. Haastattelija kertoi, että niistä vain kourallinen oli lopulta varteenotettavia ja loput ilmeisesti niitä työnhakuvelvoitteita. Sinänsä koomista, että tuo epäonnistunut keksintö kautta rantain kuitenkin työllisti ainakin yhden ihmisen, nimittäin konsulttifirmassa joka ensin seuloi satojen hakemuksien seasta ne seitsemän järkevää. Näyttää myös siltä, että sain töitä, joten oisko pizza perjantain paikka?
Vasemmisto on keksinyt palkkatukijärjestelmän, jolla lasketaan suomalaisten palkkoja. Yritykset eivät halua palkata ketään normaaliin työsuhteeseen, ne palkkaavat palkkatuettuja ulkomaalaisia, joiden palkan maksaa valtio ja vuokran maksaa Kela. Näin lasketaan suomalaisten palkkoja ja tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä.
Vasemmisto on aina pilannut markkinatalouden hyödyt duunareille omilla ratkaisuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly korvaa kaikki työntekijät jo ensi viikolla.
Oli tuhat hakijaa, sain paikan.
Jonosta.
40-vuotiaana? Jep.