Hain yhtä varastoduunia, hakijoita oli 297.
En päässyt edes haastatteluun, vaikka kokemusta melkein 5 vuotta. :(
Kommentit (57)
Jopas on ollut vähän hakijoita. Näköjään työttömyys on laskusuunnassa!
Aloittaja ei ymmärrä sitä, että Suomi tarvitsee maahan muuttoa kolmansista maista, koska Suomessa on huutava työvoimapula.
ja nyt on sitten ahkeroitu koko vuoden edestä?
Olisit mennyt varastolle ja kätellyt johtajaa. Kukaan tuollaisia hakemuksia lue.
Minä hain sihteerin virkaa, hakijoita 320, en päässyt haastatteluun vaikka kokemusta lähes 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olisit mennyt varastolle ja kätellyt johtajaa. Kukaan tuollaisia hakemuksia lue.
Siellä on kättelyyn samanlainen jono nurkan ympäri kuin linnan juhlissa. Vain booli ja torvisoittikunta puuttuvat.
Tilastollisesti ottaen sinun tarvitsee hakea vain 300 varastomiehen paikkaa niin pääset kerran vähintään haastatteluun.
Hain ysärin lamassa autokuskin paikkaa ja hakijoita oli yli 600. En saanut paikkaa.
Läheiseni haki myyjän paikkaa, hakijoita oli 500.
Vierailija kirjoitti:
Hain ysärin lamassa autokuskin paikkaa ja hakijoita oli yli 600. En saanut paikkaa.
ja vieläkään et ole toipunut ja uskaltanut toista hakemusta tehdä? Kelalle tukihakemuksia taasen olet jaksanut rustailla.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että mihinkään varastolle kävellään nykyään sisään tuosta vain. Löytää itsensä hyvin äkkiä niskalenkistä vartijan karvaisista kourista.
Tuon takia harva firma viitsii enää laittaa paikkoja julkiseen hakuun
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia harva firma viitsii enää laittaa paikkoja julkiseen hakuun
Sitten samaan henkeen parutaan sitä "työntekijä pulaa"? Häpeäisivät jos osaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja vieläkään et ole toipunut ja uskaltanut toista hakemusta tehdä? Kelalle tukihakemuksia taasen olet jaksanut rustailla.
Perustin oman lafkan ja nyt istun toimistossa kun muut tekevät minulle töitä. Kaltaistesi mulkkujen on turha yrittää hakea töitä ainakaan meiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain sihteerin virkaa, hakijoita 320, en päässyt haastatteluun vaikka kokemusta lähes 20 vuotta.
Johtaja haluaa nuoren ja näpsäkän, jolle ei tarvitse paljon maksaa ja joka ei vielä tiedä mitä kaikkea "sihteerin" töihin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Eli ikää on jo sen verran että voit alkaa katselemaan vapautuvia vuodepaikkoja vanhainkodista.
Mä hain jotain aspatyötä. Isosta yhtiöstä ihan vain kokeeksi. Kokemusta runsaasti samanlaisesta työstä, ja koulutuskin ajan tasalla. En päässyt haastatteluun. Hakijoita kuulemma +800
Vaikuttaa vähän siltä, että esim raskaskonehuoltajia, automekaanikkoja, roskakuskeja ja kuljettajia ylipäätään kaivataan enemmän kuin kynän pyörittäjiä. Ja varastotkin on jo niin pitkälle automatisoitu, että ei niistä kovin montaa paikkaa löydy täytettäväksi.
Elämme jänniä aikoja. Kuka saa ja kenelle annetaan?
Tekoäly. Suurin osa noista hakijoista ei ollut edes todellisia hakijoita. Ihminen kilpailee nyt töistä myös tekoälyn kanssa.
Kokemuksesta joutuu maksamaan. Kokemattoman saa halvemmalla.
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.