Kuka hullu asuu Helsingissä lasten kanssa? Miksi?
Siellä on denoja, hulluja ja narkkeja ihan törkeesti..
Kommentit (24)
Tietyissä maalaiskylissä se vasta vaarallista onkin lapsen kanssa asua!
Siellä ne 20-jannut ajelee autolla yläasteen pihalla ja vokottelee näitä 14v trinejä ja nehän on niiiin ihastuneita ja vaikka mitä!
Siitä seuraa vaan teiniraskauksia, sydänsuruja ja sukupuolitauteja!
Helsingissä ei sellaista menoa ole löytynyt! Ja maalla niitä juoppoja vasta onkin, ne ei vain ulkona pyöri vaan jonkun asunnolla minne nämä muksut menee kännäämään!
ja tuo oli vielä pientä, mitä maalla tapahtuu, ei se helsinki niin kammottava ole!
kuka sitä käskee jonnekin Kurviin lähteäkään lapsen kanssa asumaan? Asutaan mukavassa lähiössä 20 min keskustassa, omakotitaloalueella, ja on niin rauhaisaa, että lintukodossa luulee asuvansa.
En voisi kuvitella kasvattavani lapsiani muualla. Täällä on kaikki: harrastukset, kaverit, sukulaiset, työpaikat.
Lintsillä on ehkä joskus tullut käytyä.
Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö lasta voisi kasvattaa turvallisesti myös Helsingissä. Tai että esim. maaseudulla lapsen kasvattaminen olisi automaattisesti jotenkin helpompaa ja lasta pystyisi siellä aina suojelemaan " pahalta maailmalta" pidempään. Jo pelkästään netti on tuonut lieveilmiöt lähemmäs kaikkia lapsia, valitettavasti...
Oikeastaan ainoa todellinen miinus minusta täällä Helsingissä on jättisuuret ryhmäkoot sekä päiväkodeissa että kouluissa. Ja jos lapsemme kaipaisivat esim. lastenpsykiatrista hoitoa, manaisin ihan taatusti suureen ääneen kotikaupunkini arvovalintoja ja lapsiperhe-epäystävällisyyttä :(
haulikot paukkumaan kun elämä muuttuu kestämättömäksi. Viina maistuu, töitä ei ole. Näin kertovat myös tilastot.
Ongelmansa joka puolella. Täytyy tehdä kasvatustyö tynnyrissä jos maailmaa pelkää. Minä haluan luottaa lapsiini, heidän pärjäämiseensä ja omiin kykyihini vanhempana.
Hyvinpä minäkin peräkylän tyttö Hkiin kotiuduin! Ei ollut ongelmaa minkäänlaista ja nyt on 15 vuotta kaupungissa hurahtanut. Enkä voisi kuvitella omille lapsillekaan parempaa kasvupaikkaa kuin tämä rakas Helsinki.
ja koko suku on täällä, miksi pitäisi repiä lapset juuriltaan ja lähteä jonnekin muualle? Ei niitä narkkeja ym. täällä ovista ja ikkunoista sisään lapa, kyllä paikallinen asukas osaa välttää pahimpia paikkoja jos niikseen tulee. Ja muualla Suomessako ei sitten juoda alkoholia olleenkaan jos kaikki dokut on kerran täällä... harvinaisen typerä yleistys ap:ltä.
jossa lapsille ei ole mitään harrastuksia, kulttuuria tai kaikki kyylää toisiaan. On tutkittu, että luovat ja lahjakkaat tässä maassa muuttavat Helsinkiin. Ja kun kersa lähtee opiskelemaan, se ei muuta 30 kilsaa kauemmaksi.
kanssa tai lapsiin aikuisen kanssa.
ja tottunut noita laitapuolen kulkijoitakin aina silloin tällöin näkemään. Valtaosa varsinkin vanhemmista spurguista on täysin harmittomia, lähinnä kovaäänisiä. Huumehörhöjä on joskus harvoin tullut vastaan, mutta todella harvoin. Tietysti pitää vähän tietää, missä liikkuu. Asematunneliin tai Kaisaniemen puistoon en iltaisin tai viikonloppuisin mene koskaan, mutta " ihmisten ilmoilla" " ihmisten aikaan" on ihan turvallista.
Kuinkas monta sellaista on teidän tuppukylässä. Kaikki meistä ei ole ammateissa, joita voi harrastaa kehä3:n ulkopuolella.
Helsinki on kärpäsen paskan kokonen verrattuna suurkaupunkeihin.
Me asumme Milanossa ja lapsemme ovat todellakin nähneet oikeaa slummia,narkkeja ja huoria kadun kulmissa. Helsingissä nämä ongelmat ovat todella pieniä vielä. Sitä paitsi lapsesi kasvavat just niin kuin sinä kasvatat.
Suomi on aina niin ikävät kommentit siitä toisesta osapuolesta.
Itse olen asunut niin Helsingissä kuin muuallakin, ja molemmissa on varmasti hyvät puolensa. Ja huonot. Pienilläkin paikkakunnilla on hyviä harrastusmahdollisuuksia, ja mielenkiintoisia ihmisiä (Helsinkiläisten ystäviemme on joskus tätä vaikea tajuta) mutta myös niitä narkkeja ja spurguja. Ja kyllä minua suututtaa kun meidän kylällämme ne spurgut valtaa juuri ne mukavimmat ja kauneimmalla paikalla olevat joenvarsipenkit aina kauneimpina kesäpäivinä. Mutta toisaalta, elämme mukavassa yhteisössä, missä ihmiset tuntevat toisensa, ja lapsia on turvallista kasvattaa, kun ongelmatilanteissa ihmiset uskaltavat soitella toisilleen, ja tosiaan tuntuu että ' koko kylä kasvattaa' .
Ja Helsingissä on kiva käydä, varsinkin kesäisin, kun kaupunki on todella kaunis, ja kukatkin kukkivat rehevämmin kuin meillä täällä pohjoisemmassa.
Ja oikein hyvin viihdytään. Itse olen täällä syntynyt ja koko elämäni asunut. Täällä on kaikki.
Narkkareita ja denoja näkee, mutta ei ne meitä ole koskaan häirinneet. Meidän asuinalueella niitä ei ole (ehkä kaappijuoppoja korkeintaa).
Mä tulisin sekopäisekesi jossain pienessä ja ankeassa kyläpahasessa.
Itse kahden lapsen ja miehen kanssa NYCssa ja toivoisin paasevani niin pieneen ja kauniiseen kaupunkiin kuin Helsinki.
Ja ongelmia on joka paikassa.
NYKissä ja Tokiossakin asuu lapsiperheitä
Berliinissä ja Lontoossa. Helsinki on pikku kyläpahanen, siisti ja turvallinen niihin verrattuna.
Pitäisikö minun lähettää lapseni johonkin muualle??!!?