Mummi sanoi 3-vuotiaalle: Sit mä en oo sun kaveri!
Anoppi oli hoitamassa lastani kun mun piti hoitaa pari puhelua ja asioitani koneella.
Kuulin kun sanoi lapselleni: " No sit mä en oo enää sun kaveri."
Olinkin jonkin aikaa ihmetellyt, miksi lapsi sanoo vähän väliä noin. Oletin, että oli oppinut sen päiväkodista, mutta näköjään melkein 70v mummi on enemmän 3-vuotiaan tasolla kuin tiesinkään. Suututti ja sanoin asiasta. Ei kommentoinut mitään omiin sanomisiin vaan sanoi, että lapsi oli sanonut niin ja heittänyt häntä päin leluilla.
Sanoin, että sun pitäis olla aikuinen, ottaa syliin ja sanoa ettei saa heittää. Että ei voi laskeutua kolmevuotiaan tasolle ja uhkailla koko ihmissuhteen lopettamisella.
Meni ihan hiljaiseksi naama mutrulle jonka tulkitsin märehtimiseksi, että taas häntä moititaan koska tunnen kyseisen marttyyrin. Lienee turha toivo, että ikinä kasvaisi tuosta.
Mua stressaa ja turhauttaa. Mitä tuohon enää voi sanoa? Tavallaan toivon, että mies tai isänsä sanois jotain koska mua anoppi selvästi ei kuuntele eikä usko mutta turha toivo.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun sanoit asiasta anopille. Seuraile tilannetta, tärkeintä että te vanhemmat olette niitä turvallusia kasvattajia jotka eivät uhkaile välien katkaisemisella.
Siinä se ap vastailee itselleen.
Veikkaan että lapsi oppii kunnioittamaan mummiaan, muttei äitiään.