Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut töissä mitään palautetta kahteen vuoteen. Nyt kun ilmoitin lähteväni toisaalle esihenkilö alkoi kehua

Vierailija
26.09.2025 |

Mutta se oli jo liian myöhäistä koska olin laittanut nimeni uuteen työsopimukseen. Miksi hän ei aikaisemmin antanut positiivista palautetta? Tai siis mitään palautetta. Ei hyvää eikä huonoa. Olin koko ajan epävarma, kunnes tulin siihen tulokseen että olen varmaan ihan paska ja en sovellu tänne. Sitten hommasin töitä muualta. Mutta nyt sitten alkoi erityiset kehut, oikein erikseen luetellaan mitkä kaikki asiat tein todella hyvin. Ei sitten osannut aikaisemmin kehua??! En minä olisi lähtenyt jos olisin saanut palautteen aikaisemmin. No se maito kaatui jo. Nyt ne rekrytoi jonkun pystymetsästä ja minä menen uuteen työpaikkaan joka voi olla mitä vaan helvetin ja paratiisin väliltä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tapa kehua. Niin kauan kuin mitään ei kuulu, teet työsi hyvin ja sinuun ollaan tyyvyäisiä. Vasta sitten, kun joku on huosti, siitä sanotaan.

Sama palkankorotusten kanssa, kummasti rahaa löytyy korotukseen siinä vaiheessa, kun työntekijä on lähtemässä toiselle työnantajalle, joka on tarjonnut korkeampaa palkkaa.

Meidän firmassa (yli 500hlö) on ihan yrityksen hallituksen päätöksellä sellainen linja että jos joku sanoo lähtevänsä, hän sit kans lähtee. Eli muualle lähtemistä ei voi käyttää kiristyskeinona palkan nostoon.

Mun mielestä tää on hemmetin hyvä linjaus.

Vierailija
22/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalat työntekijät vievät kaiken aikani. Olen pahoillani t. lähiesihenkilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tapa kehua. Niin kauan kuin mitään ei kuulu, teet työsi hyvin ja sinuun ollaan tyyvyäisiä. Vasta sitten, kun joku on huosti, siitä sanotaan.

Sama palkankorotusten kanssa, kummasti rahaa löytyy korotukseen siinä vaiheessa, kun työntekijä on lähtemässä toiselle työnantajalle, joka on tarjonnut korkeampaa palkkaa.

Meidän firmassa (yli 500hlö) on ihan yrityksen hallituksen päätöksellä sellainen linja että jos joku sanoo lähtevänsä, hän sit kans lähtee. Eli muualle lähtemistä ei voi käyttää kiristyskeinona palkan nostoon.

No en ole kuullut kenestäkään, joka olisi perunut uuden työpaikan vastaanottamisen siinä vaiheessa, kun nykyinen työantajakin anelee jäämään tarjoamalla palkankorotusta. Että sikäli tuolla linjauksella ei ole sen kummempaa merkitystä.

Vierailija
24/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on vähän kaikkialla. Suomalaiseen kultturin mukaan kehu vain ylpistää, mutta ojentamisella saadaan tuloksia. Oikeasti sillä saadaan vain katkeroituneita ja vihaisia työntekijöitä, jotka joko palavat loppuun tai lähtevät ilman ennakkovaroitusta.

Vierailija
25/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten alkoi erityiset kehut, oikein erikseen luetellaan mitkä kaikki asiat tein todella hyvin.

Minäkin toimin henkilökohtaisena avustajana. Koko kolmivuotinen työsuhde on ollut pelkkää turhan haukkumista ja omaisen häiriköintiä vapaa-ajallakin. Vasta kuluvana vuonna tuli positiivista palautetta yhden kerran. Tajusin heti, että sillä koitetaan vain kiertää pikkusormen ympäri. Heille kun olisi helpointa, jos ei tarvi uutta avustajaa ruveta hakemaan.

Irtisanoutumislappu on kulkenut repussani mukana jo jonkun aikaa. Kun mittani täyttyy, ei tarvitse kuin pvm lisätä ja työ loppuu kahdessa viikossa.

Vierailija
26/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole kuullut kenestäkään, joka olisi perunut uuden työpaikan vastaanottamisen siinä vaiheessa, kun nykyinen työantajakin anelee jäämään tarjoamalla palkankorotusta. Että sikäli tuolla linjauksella ei ole sen kummempaa merkitystä.

Useinhan työntekijän hakeutumisella uuteen työpaikkaan on muitakin syitä kuin pelkkä rahallinen hyöty. Ensimmäisistä YT-neuvotteluista selvinnyt myyntitykki vaihtoi työpaikkaa koska firman toiminta alkoi ketuttamaan. Näin jälkikäteen ihan oikeaan aikaan. Uudet YT:t seurasi noin puolen vuoden päästä, jolloin minutkin irtisanottiin. Onneksi sain suhteilla seuraavan työpaikan, ja vaikka taloudellisesti tuli vähän takkiin, työilmapiiri ja työviihtyvyys ja työkaverit paranivat. Palkkani siis itseasiassa nousi, mutta työmatkakulut kymmenkertaistuivat. 

Vierailija
27/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, suomalainen johtamiskyky.. kun sitä ei vaan ole. Palaute ei varmaan paljoa veisi aikaa tai vaivaa silloin tällöin.

Paras palaute viimeisimmältä esimieheltäni: "en kyllä ymmärrä miksi asiakas osti tämän sinun tuotteesi" :D Niinpä. Alainen myy niin kiitoksen sijaan haukutaan tämä. Kiitos suomi!

Että koko maa on paska kun esimiehiksi valitaan ääliöitä? Ei näin. Ja huonon esimiehen osuessa kohdalle fiksu äänestää jaloillaan. Esimiehen esimiehelle kannattaa kertoa todellinen syy lähdölle. 

Vierailija
28/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä menen uuteen työpaikkaan joka voi olla mitä vaan helvetin ja paratiisin väliltä."

Aivan. Todennäköisesti vuoden päästä teet saman aloituksen Vauvalle. 

Vierailija
29/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole kuullut kenestäkään, joka olisi perunut uuden työpaikan vastaanottamisen siinä vaiheessa, kun nykyinen työantajakin anelee jäämään tarjoamalla palkankorotusta. Että sikäli tu

Minä olen ollut seuraamassa tuollaista tilannetta missä lähtijä jäikin saatuaan massiivisen palkankorotuksen.  Ei hänkään sentään niin typerä ollut etteikö tajunnut lähtölaskennan olevan jo käynnissä, puolessa vuodessa hänelle löytyikin korvaaja.  Hyvin pelattu siltikin.

Vierailija
30/30 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijä uhkailee lähdöllä, niin kannattaa laittaa heti pihalle.

Jos parisuhteessa toinen uhkailee eroll, niin kannattaa laittaa heti pihalle.

Jos työnantaja ukailee, niin hyvät työntekijät lähtevät, koska saavat töitä ja huonot jää. Firma kärsii. 

Uhkailu ja kiristys ei toimi kovin hyvin. Sillä voi saada yksittäisiä etuja, mutta isossa kuvassa häviää aina. 

Katsokaamme päteekö tämä myös valtiotasolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi