Eilen eka yövuoro
En syöny vuorossa ku pari leipää.
Kauhe heikotus (en ihmettele).
Miten selviän ens yöstä?
Oon vaan nukkunu..En oo vielä syöny mitään
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Mulla just tuli ruoka uunista ja alan syömään. Pakkaan sitä myös yöksi töihin,teen leivät myös. Pika puuroa on varalta töissä. Vissyä mulla on työpaikalla kaappi täynnä. Mä vähän mietin miten mä selviän,flunssaa alkaa pukkaa. Olo on tänään ollut on/off, menenkö vai soitanko et olen kipeä. No en soittanut, eli menen. Olen kyllä niistäny tänään paljon ja kurkku on arka. Kuumemittari mulla on kateissa. Ja yskin röhisevää yskää. No kävin just apteekissa hakemassa lisää kaikenlaista. Pillerien voimalla ensi yö.
Toivon ettet ole eteenkin hoitotyössä tai asiakaspalvelutyössä, esim joku kauppa joka on yöllä auki. Tartuttavuus!
Yhdessä vaiheessa tuli tehtyä kolmivuorotyötä, ja yllättävän helposti siihen rytmiin oppi. Yöaikana en itse syönyt juurikaan mitään. Itselläni oli yleensä mukana 1,5 litran vissypullo, muutamia hedelmiä, ja itse tehty täytetty patonki. Tämän suht ison patongin söin siinä 6-6:30 välillä, ja vuoro loppui 7:00. Kotiin, kun tulin niin heti nukkumaan, ja yleensä tuli nukuttua se 8 tuntia, eli heräilin siellä 16-16:30 tietämillä. Enkä ollut väsynyt yhtään. Ihan alkuun yövuoro alkoi klo. 23, mutta monista eri syistä johtuen siirrettiin alkaman klo. 20 ja lopetus säilyi 7:00. Eli 11 tunnin yövuoro.
Itse otan jotain kevyttä mutta proteiinipitoista yövuoroihin. Usein proteiinirahka alkuyöhön ja myöhemmin, siinä kohtaa kun tulee nälkä/kylmä/heikotus niin ruokaisan salaatin, jossa proteiinia myös mukana. Olen huomannut, ettei lämmitettävä kotiruoka ole hyvä eväs, koska ne on monesti niin raskaita että alkaa väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan jotain kevyttä mutta proteiinipitoista yövuoroihin. Usein proteiinirahka alkuyöhön ja myöhemmin, siinä kohtaa kun tulee nälkä/kylmä/heikotus niin ruokaisan salaatin, jossa proteiinia myös mukana. Olen huomannut, ettei lämmitettävä kotiruoka ole hyvä eväs, koska ne on monesti niin raskaita että alkaa väsyttää.
Salaattia, paistettuja kananmunia, ja kahvia, niillä pärjäsin itse. Lämmin ruoka tai liian raskas kylmäkin ruoka alkaa väsyttää, ja sitten on hankalaa.
Vaikka olisi yövuoro, niin kukaan ei pärjää siinäkään ilman syömistä, ruoka on polttoaine. Pieniä annoksia säännöllisin väliajoin, vettä niitten välissä. Lämmin ruoka kannattaa syödä ennen klo 01, koska aineenvaihdunta hieman hiljenee sen jälkeen.
Mulla oli yövuoroissa eväitä mukana aina enemmän kun päivä -tai iltavuorossa. Yöllä tuli usein heikotus jos en syönyt säännöllisesti, ja töitäkin jaksoi paremmin kun söi jotain parin kolmen tunnin välein.
Yövuorot ihan parasta. Vähän vähemmän ääntä. Vaikka kiireistä. Päivät voi nukkua. Liksa parempi. Putki yövuoroja ja vapaat.
Mitään muuta ei ehdi tehdä, mutta joillekin sopii. Onneksi on niin. Kaikkia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yövuoroissa eväitä mukana aina enemmän kun päivä -tai iltavuorossa. Yöllä tuli usein heikotus jos en syönyt säännöllisesti, ja töitäkin jaksoi paremmin kun söi jotain parin kolmen tunnin välein.
Vain sika syö kolmen tunnin välein.
Mulla oli eilen eka Työvuoro ja näyttää vähän siltä, että noin 2 viikon sisään on tulossa myös vika työvuoro - ever.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei sitten muuta asiaa ollut. Tuliko hyvä mieli? Hyvä ruoka, parempi mieli, kannattaa kokeilla sunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla just tuli ruoka uunista ja alan syömään. Pakkaan sitä myös yöksi töihin,teen leivät myös. Pika puuroa on varalta töissä. Vissyä mulla on työpaikalla kaappi täynnä. Mä vähän mietin miten mä selviän,flunssaa alkaa pukkaa. Olo on tänään ollut on/off, menenkö vai soitanko et olen kipeä. No en soittanut, eli menen. Olen kyllä niistäny tänään paljon ja kurkku on arka. Kuumemittari mulla on kateissa. Ja yskin röhisevää yskää. No kävin just apteekissa hakemassa lisää kaikenlaista. Pillerien voimalla ensi yö.
Toivon ettet ole eteenkin hoitotyössä tai asiakaspalvelutyössä, esim joku kauppa joka on yöllä auki. Tartuttavuus!
Hoitotyössä pitäs mennä töihin jos on oireeton korona,maski vaan naamaan.
Toivottavasti ette nuku yövuorossa. Niitäkin pas ka päitä on nähty.
Yövuoro eväitä on kyse ja jonkun mt-ongelmaisen pitää sitten tännekin tullaa oksentamaan pahaa oloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei sitten muuta asiaa ollut. Tuliko hyvä mieli? Hyvä ruoka, parempi mieli, kannattaa kokeilla sunkin.
Yöheikotus voi johtua elimistön biologisesta rytmistä, ei läskin puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Aika lungi työ.
Nähty on hoitajia jotka tulee vuoroon nukkumaan, onneksi esimies kuulee ja näkee. Kaikki on videolla.
Vierailija kirjoitti:
Ite, kun tein vuorotöitä, niin muutama työkaveri saattoi kysyä, että haittaako, jos hän torkahtaa hetkeksi. Olin vaan, että anna mennä. Yövuorossa oli kaksi ihmistä, riitti, että toinen hoitaa järjestelmien valvontaa ja on vastaamassa puhelimeen, mikäli joku ongelmatilanne olisi pamahtanut päälle. Eli it-alan hommia tein vuorotöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lungi työ.
No, sinähän se siellä työttömänä sohvalla siitä yhtään mitään tiedätkään. Jatka vaan sen perseesi kaivella, kun me muut tehdään sinunkin työsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite, kun tein vuorotöitä, niin muutama työkaveri saattoi kysyä, että haittaako, jos hän torkahtaa hetkeksi. Olin vaan, että anna mennä. Yövuorossa oli kaksi ihmistä, riitti, että toinen hoitaa järjestelmien valvontaa ja on vastaamassa puhelimeen, mikäli joku ongelmatilanne olisi pamahtanut päälle. Eli it-alan hommia tein vuorotöinä.
No hoitotyössä joku voi kuolla jos hoitaja ei ole hengityskoneen kanssa hereillä. Sitäkin on tapahtunut.