Vähävarainen: minkälainen vaate tai asuste sinulta puuttuu nyt?
Kuvaile minulle sen ulkonäkö, materiaali ja koko mahdollisimman tarkkaan. Ei pilata tätä ketjua turhalla trollaamisella tai provosoinnilta, kiitos.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tooga ja punainen viitta
Älä kettuile!
Vierailija kirjoitti:
Sopivan kokoinen kalukukkaro olisi ostettava, mutta ovat kovin kalliita.
Virkkaa itse. Huutonetissä joku myy sellaisia, katso pois.
Vierailija kirjoitti:
Vedenpitävää, hupullista ja lämmintä talvitakkia / parkaa tarvitsisin, samoin uudet talvikengät / maiharit (vanhoissa on jo reikiä). Onneksi pääsen aamulla kirpparille, jospa sopivaa löytyisi. Muuten on vaatetta vaikka loppuiäksi, mutta nämä puuttuvat.
Parka, juuri sopiva em. ominaisuuksilla löytyi äsken kirpparilta, hintaan 5 euroa. Oli myyjälle käynyt pieneksi 3 lapsen jälkeen... Huomenna etsimään kenkiä! :) Kyllä oli tuuria. :) <3
Puuttuu vähän siistimpi kevät-/syksytakki, mitä kehtaisi käyttää julkisilla paikoilla kauppareissuilla ja mikä olisi lämminkin. 10 vuotta vanhassa mutta muuten edelleen hyvässä hihat rispaantuneet ja jo värjäymää, ja ilmaiseksi kolmisen vuotta sitten saadussa nahkatakissa vetskari rikki (ei saa helpolla korjattua, pitäisi kokonaan vaihtaa, ja malli ei oikein auki ole kaunista katsottavaa päälläni).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu vähän siistimpi kevät-/syksytakki, mitä kehtaisi käyttää julkisilla paikoilla kauppareissuilla ja mikä olisi lämminkin. 10 vuotta vanhassa mutta muuten edelleen hyvässä hihat rispaantuneet ja jo värjäymää, ja ilmaiseksi kolmisen vuotta sitten saadussa nahkatakissa vetskari rikki (ei saa helpolla korjattua, pitäisi kokonaan vaihtaa, ja malli ei oikein auki ole kaunista katsottavaa päälläni).
Onko sen vetskarin vedin metallia? Se on käytössä löystynyt eli väsynyt. Suutari tai ompelija puristaa sen pihdeillä kasaan ja se toimii taas kuin uusi. Jos se ei tokene niin sen vetimen vaihtaminen ja ompeleminen maksaa noin 10-15 euroa.
Googlaa Yle + Kuningaskuluttaja + Näin korjaat itse vetoketjun. Areenasta löytyy samasta aiheesta videokin.
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat korolliset nahka saappaat, mustat, viininpunaiset ja ruskeat Yli 500 euron tyylikäs isohko nahkalaukku. Villakangastakki kunnon kangasta eli villaa/ kashmiria. Kaulahuivi talveksi( uusi), Tyylikäs nahkatakki, samettibleiska sammaleen vihreä, sama bleiska mutta kastanja. Kastanjanpunainen, kuparin värinen kuviollinen silkkihuivi. Ruudullisia housuja, ruskeahkoja ja harmaita talveksi ja syksyksi.
Kai sinä ymmärrät, ettei ihmisillä, jotka haluaisivat auttaa, ole itselläänkään varaa hankkia tuollaista garderobia? Minulla ei ikinä ole ollut noin kallista laukkua ja minä omistan sentään kolme nahkalaukkua. Kuitenkin oma vaatevaratoni on sen verran vaatimaton, ettei minusta ole sinulle auttajaksi.
Olen ollu koko ikäni vähävarainen, mutten ole koskaan kokenut että multa olisi puuttunut yhtään mitään. Katto pään päällä, puhdasta vaatetta kaapissa ja safkaa syötäväksi. Kaikki mitä tarvitsen löytyy, se mitä ei löydy niin ei tarvita.
Kunnon talvikengät. Pärjään 20 minuutin kävelymatkat -25 asteessa laittamalla kolmet villasukat reikäisten talvilenkkarien sisään.
Mun tosi iäkkäältä isältä +90v. puuttuu talvikengät, jotka olisivat helppo laittaa jalkaan. Hänellä ei ole talvikenkiä, yhdet helpot lenkkarit vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi kaapissa käyttämättömiä rintaliivejä ja talvikenkiäkin jotka eivät enää mahdu omaan jalkaan. Olen itsekin köyhä ja yritän kyllä myydä tarpeettomia pois. Itseltä puuttuu käsilaukku. Vanha on kulunut puhki eikä ole varaa ostaa uutta.
Siis ei ole varaa ostaa uffin tasarahapäiviltä yhden euron laukkua?
Vierailija kirjoitti:
Kunnon talvikengät. Pärjään 20 minuutin kävelymatkat -25 asteessa laittamalla kolmet villasukat reikäisten talvilenkkarien sisään.
Älä nyt viitsi, taitaa olla elämänhallinnassa pahasti vikaa tai sitten vain provoilet. Suomessa ei kukaan edelleenkään kuole nälkään eikä tarvitse risoissa kengissä kulkea. Jos olet sössinyt raha-asiasi noin pahasti tai olet pahasti päihdeongelmainen, hae apua esim. seurakunnan diakoniatyöstä. Tai sitten ihan jätät kaljat ostamatta ja käyt vaikka Fidassa, sieltä löytyy kympillä ehjät talvilenkkarit.
Noloa leikkiä köyhää kun suomalaiset eivät ole oikeaa absoluuttista köyhyyttä nähneetkään. Eri asia on jos itse velkaannuttaa itsensä niin pahasti etteivät mitkään yhteiskunnan tiet auta, mutta siihenkin on saatavilla apua.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multakin puuttuu hautajaisasu. Surun keskellä kuormittaa, että hautajaiset ovat viikon päästä.
Eikö löydy mitään tummaa vaatetta? Ei tarvi olla kokomustaa. Löytyiskö kirppikseltä, voisitko lainata joltain kaverilta? FB apua ringit?
Aikuisena olen aina ollut hautajisissa täysmustissa.
Ap, älä stresaa vaatteista. Pääasia on,ettet mene missään kirkuvanvärisissä vaatteissa.
Osanotto.
Kiitos! Hautajaiset ovat kolmensadan kilometrin päässä ja tilasinkin Sellpystä hieman kylmät, mutta halvat hautajaisvaatteet. No,ei kun talvitakkia päälle ja menoksi. Äitini menehtyi ja senjälkeen olen palellut hullun lailla. Kyl tää tästä. Puristan itseäni lujaa aina kun itkettää ja ajattelen, että melkein me kaikki joudumme hautaamaan rakkaimpamme. Kiitos vastaajille. Ihania olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multakin puuttuu hautajaisasu. Surun keskellä kuormittaa, että hautajaiset ovat viikon päästä.
Eikö löydy mitään tummaa vaatetta? Ei tarvi olla kokomustaa. Löytyiskö kirppikseltä, voisitko lainata joltain kaverilta? FB apua ringit?
Aikuisena olen aina ollut hautajisissa täysmustissa.
Ap, älä stresaa vaatteista. Pääasia on,ettet mene missään kirkuvanvärisissä vaatteissa.
Osanotto.
Kiitos! Hautajaiset ovat kolmensadan kilometrin päässä ja tilasinkin Sellpystä hieman kylmät, mutta halvat hautajaisvaatteet. No,ei kun talvitakkia päälle ja menoksi. Äitini menehtyi ja senjälkeen olen palellut hullun lailla. Kyl tää tästä. Puristan itseäni lujaa aina kun itkettää ja ajattelen, että melkein me kaikki joudumme hautaamaan r
Otan osaa. Älä suotta kyyneliäsi häpeile. Ne ovat normaaleja ja kuuluvat asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi kaapissa käyttämättömiä rintaliivejä ja talvikenkiäkin jotka eivät enää mahdu omaan jalkaan. Olen itsekin köyhä ja yritän kyllä myydä tarpeettomia pois. Itseltä puuttuu käsilaukku. Vanha on kulunut puhki eikä ole varaa ostaa uutta.
Siis ei ole varaa ostaa uffin tasarahapäiviltä yhden euron laukkua?
Olisi varmaan tuollaiseen rahaa mutta en käy Uffissa. Olen aina ostanut uuden ja käyttänyt laukun loppuun, 5-15 vuotta. Ehkä juuri tuo kun itsellä ne laukut on lopulta niin kauheassa kunnossa niin en osaa kuvitella että jostain uffista löytyisi mieleinen jota haluaisin käyttää pitkään ja joka olisi tarpeeksi siisti. Ei sieltä eurolla nahkaista käsilaukkua saa.
Olen keksinyt ratkaisun talvitakkiongelmaan. Minulla on vedenpitävä ulkotakki ja kylmillä säillä laitan alle fleecepusakan. Viime talvena pärjäsin sillä kuoritakilla ja villatakilla melkein koko talven. Nyt on ongelma siinä että kuoritakkiin pitäisi saada uudet nepparit. Kuinka ne saisi vaihdettua?
Voisiko suutari nastoittaa ne uudestaan?