Vähävarainen: minkälainen vaate tai asuste sinulta puuttuu nyt?
Kuvaile minulle sen ulkonäkö, materiaali ja koko mahdollisimman tarkkaan. Ei pilata tätä ketjua turhalla trollaamisella tai provosoinnilta, kiitos.
Kommentit (77)
Piikkarit haluaisin hypätä pituutta.
Leobardin nahkainen ranta asu
-köyhä peukku
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen siisti syys/ talvitakki. Kaikki takkini ovat nuhjaantuneita, kuluneita ja jollain tapaa rikki. Kuljen ilman takkia toistaiseksi. Kun ilmat kylmenee, täytyy sitten vaan laittaa joku vähiten rikkinäinen.Toivottavasti, jos pääsee työhaastatteluun, ehtii piilottaa sen risan nuhjuisen takin johonkin niin että haastattelija ei näe sitä.😅
Vitsi, kun tätä kautta vois lahjottaa mahdollisesti sopivia vaatteita tms. Itellä varasto pursuaa käyttämättömiäkin vaatteita, kun oon verkkakaupoista tilannu ja jättäny aina epäsopivat palauttamatta.
Sopiva takki. On mulla takkeja, mutta kaikki on vääränkokoisia.
Leopardin nahkatakki ja Gorillan päästä tehty hattu, olisi mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen siisti syys/ talvitakki. Kaikki takkini ovat nuhjaantuneita, kuluneita ja jollain tapaa rikki. Kuljen ilman takkia toistaiseksi. Kun ilmat kylmenee, täytyy sitten vaan laittaa joku vähiten rikkinäinen.Toivottavasti, jos pääsee työhaastatteluun, ehtii piilottaa sen risan nuhjuisen takin johonkin niin että haastattelija ei näe sitä.😅
Vitsi, kun tätä kautta vois lahjottaa mahdollisesti sopivia vaatteita tms. Itellä varasto pursuaa käyttämättömiäkin vaatteita, kun oon verkkakaupoista tilannu ja jättäny aina epäsopivat palauttamatta.
Joku jo kertoi; Torin annetaan palstalle. Vauva ei ole kirpputorisivusto.
Olen vähävarainen, mutta en tarvitse tällä hetkellä uusia vaatteita. Minulla on riittävästi hyvälaatuisia vaatteita talveen ja kesään, useimmat 10-30v vanhoja, mutta siistejä. Ostan vain uusia alusvaatteita, sukkia yms.vuosittain. Olen minimalisti.
Miksi pitäisi kerätä kaapit täyteen vaatteita, mitä ei edes käytä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea löytyy. Ei tarvi vuosiin ostaa mitään paitsi ehkä sukkia, ne kun rikkoutuu helposti. Tilaan kaikki vaatteet nykyään Temusta/Torista.
Minä olen myös siirtymässä nyt Temun asiakkaaksi. Olen aiemmin tilannut vain kerran ja yhden tuotteen, kun oli välttämätöntä hankkia ja rahat käytännössä loppu. Mutta muuten olen välttänyt eettisistä syistä.
Mutta nyt kun toimeentulotukeakin tullaan leikkamaan ihan tuntuva määrä, niin ei taida vaihtoehtoja enää olla, jos haluaa edes jotenkin ns. normaalia elämää elää. Rahat ei tule enää yksinkertaisesti riittämään Suomen hintoihin. Ei siinä sitten omatuntokaan enää hirveästi kolkuta, kun tarpeeksi ahtaalle ajetaan.
Vedenpitävää, hupullista ja lämmintä talvitakkia / parkaa tarvitsisin, samoin uudet talvikengät / maiharit (vanhoissa on jo reikiä). Onneksi pääsen aamulla kirpparille, jospa sopivaa löytyisi. Muuten on vaatetta vaikka loppuiäksi, mutta nämä puuttuvat.
Minulla on kaikki se, minkä tarvitsen ja ihan vttuilaakse nikaan en kuluta (vaikka sitä hinkuat).
Laittakaa mukaan niitä kokonumeroita! Tehkää vaikka sähköpostiosoite, jolla saa teihin yhteyden. Suomessa on montakin, joka antaisi mielellään itselleen tarpeettomia käyttökelpoisia vaatteita eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hierot suolaa vähävaraisten haavoihin kyselemällä huviksesi asiaa johon heillä nimenomaan ei ole varaa?
Voisiko kenties olla niin, että joku haluaisi auttaa eikä hieroa suolaa toisten haavoihin?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ajattelin että tässä kysellään sillä ajatuksella että mitä voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, sen takia minäkin tämän ketjun avasin :)
Ilkeä ihminen haluaa aina mieluiten ajatella muista ihmisistä pahaa.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multakin puuttuu hautajaisasu. Surun keskellä kuormittaa, että hautajaiset ovat viikon päästä.
Eikö löydy mitään tummaa vaatetta? Ei tarvi olla kokomustaa. Löytyiskö kirppikseltä, voisitko lainata joltain kaverilta? FB apua ringit?
Aikuisena olen aina ollut hautajisissa täysmustissa.
Ap, älä stresaa vaatteista. Pääasia on,ettet mene missään kirkuvanvärisissä vaatteissa.
Osanotto.
Hautajaisiin kelpaa kun on hillityn värisissä vaatteissa eli musta, tummanruskea, harmaa, siniharmaa, tummansininen ja vaaleana värinä valkeaa eikä sitä vaaleaa väriä tarvi edes olla. Koruja hautajaisiin ei tarvi ensimmäistäkään kun etiketin mukaan ulkomuodon pitää olla vaatimaton ja hillitty. Kampaus mielellään mahdollisimman hillitty. Lapsille riittävät puhtaat ja ehjät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tenttaat tälläistä?
Minulla on paljon käyttökelpoisia ja hyvälaatuisia vaatteita, jotka ovat minulle väärän kokoisia tai väri ei miellytä enää. En jaksa alkaa mihinkään kirpputorisäätöihin. Ennemmin vaikka annan tarvivalle, jos kaikki menee yksiin.Tämähän ei ole mikään myynti- tai annetaan -palsta. Laita Toriin annetaan -ilmoituksena, jos ovat kelvollisia niin ehkä menevät.
Moni ei jaksa sitä tulen/ehkä tulen/kohta tulen/ei jälkeäkään-leikkiä ja jatkuvaa viestienvaihtoa vastaajien kanssa. En minäkään.
Tarvitsisin uudet nastakengät, vanhoissa on nastat kuluneet. Ne on välttämättömät koska saan erittäin helposti luunmurtumia ja asun mäkisesessä kaupunginosassa. Kaupunki hiekoittaa jalkakäytävät hyvin pitkällä viiveellä.
Olen eri sukupuolinen