Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus säästää toimeentulotukimenoista 74 miljoonaa

Vierailija
25.09.2025 |

Aika mojova säästö ja hieman ihmettelen, ettei tuosta ole edes keskusteltu mediassa laisinkaan. Esim toimeentulotuen perusosaa supistetaan noin satasella per kk täysi-ikäisiltä ja asumisosaankin tehdään 5 prossan omavastuu sekä muutama muu muutos sinne tänne.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä näkisin, että esimerkiksi vaatimukset täyttäviä työttömiä, joilta on poistettu lapsikorotukset on nimenomaan PUDOTETTU toimeentulotuelle.

Kuinka monta työpaikkaa sinulla on tarjota työttömille, kun nähtävästi koet että työllistyminen on helppoa?

Kyllä niitä pitää kuule IHAN ITSE HAKEA. Ei niitä sinne sohvalle kukaan tule tarjoamaan.

En kuuluu toimeentulo- tai työttömiin, mutta tuollainen ylimielisyys ärsyttää minuakin. 

Olen itse pudonnut sairauden takia korkealta. Onneksi selvisin. En päässyt takaisin sinne korkealle, mutta minulle kävi hyvin. Kaikille ei käy. Ja joskus sitä toivoo joidenkin ylimielisten pääsevän  kokemaan silmiä avaan kokemuksen itse. 

Vierailija
142/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä näkisin, että esimerkiksi vaatimukset täyttäviä työttömiä, joilta on poistettu lapsikorotukset on nimenomaan PUDOTETTU toimeentulotuelle.

Kuinka monta työpaikkaa sinulla on tarjota työttömille, kun nähtävästi koet että työllistyminen on helppoa?

Kyllä niitä pitää kuule IHAN ITSE HAKEA. Ei niitä sinne sohvalle kukaan tule tarjoamaan.

En kuuluu toimeentulo- tai työttömiin, mutta tuollainen ylimielisyys ärsyttää minuakin. 

Olen itse pudonnut sairauden takia korkealta. Onneksi selvisin. En päässyt takaisin sinne korkealle, mutta minulle kävi hyvin. Kaikille ei käy. Ja joskus sitä toivoo joidenkin ylimielisten pääsevän  kokemaan silmiä avaan kokemuksen itse. 

OLIN työttömänä, SAIN töitä juurikin HAKEMALLA niitä töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Suomi on ennen saanut noottia EU:lta että juuri toimeentulotuki olisi liian pieni. Eli tämä leikkaus ei välttämättä toteudu.

Ei EU voi puuttua millään tavoin jäsenmaansa sosiaaliturvan tasoon. Kyllä tuo leikkaus vaan toteutetaan, meillä kun on enemmistöhallitus eikä hallitus taatusti tämän takia kaadu. Sitä paitsi oppositiokin on ollut ja on edelleen hipihiljaa koko asiasta.

Mikä taho voi puuttua siihen, jos valtio/hallitus rikkoo omaa perustuslakiaan? Miksi perustuslaki edes on olemassa, jos sen rikkomisesta ei seuraa mitään?

Juu se on aina hauska kun joku puolustelee jotain perustuslain rikkomispyrkimystä sillä että no onhan meillä perustuslakivaliokunta estämässä väärintoiminnan. Kas vaan kun eivät useinkaan tiedä sitä, että perustuslakivaliokunta koostuu ihan sen saman eduskunnan jäsenistä, jotka perustuslakia mielivät taivuttaakin. Perustuslain suhteen meillä siis säätäjä että valvova elin on sama taho. Pukki kaalimaan vartijana.

Vierailija
144/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kovalta kuulostaa se, että perustoimeentulo-osuus putoaa kuudesta sadasta eurosta viiteen sataan ja päälle vielä se asumismenojen omavastuu. Enpä olisi uskonut noin suuren leikkauksen toteutumiseen, mutta tuoltahan tuo näyttää Kelan eilisen tiedotteen perusteella olevan.

Moni ei saa tuota käytännössä, koska on "liian suuret" asumiskulut. Niin minullakin on, vaikka asun ok kuntoisessa vuokrayksiössä. Halvempaa ei saa, paitsi jostain alueelta, jossa tarvitsisi oman auton ja siihen ei todellakaan ole varaa. Jos nyt jää asumiskulujen ja reseptilääkkeiden jälkeen n. 450 ja tuosta vielä leikattaisiin reilu satku pois, niin miten helv*tîssä sillä on tarkoitus elää? -työkyvytön työtön

Moni, kuten minä, joutuu maksamaan sillä 600 eurolla myös ne asumiskulut joten muihin kuluihin jää vajaa 300 euroa . Hengissä on pysytty toistaiseksi. Tosin jouduin lopettamaan neljä lääkettä kokonaan kun ei ole varaa niitä ostaa.

Siis kannatatko leikkauksia? Miksi ihmeessä? Et saa edes tarvitsemiasi lääkkeitä, mutta sen sijaan, että saisit ne lääkkeesi, haluat muiltakin otettavan lääkkeet pois? Vai mitä oikein tarkoitat? Millään pienimmällä mahdollisella summalla kituuttamisesta ei kruunua tulla päähäsi asettamaan.

Vierailija
145/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei saa hakemallakaan. Ei edes ilmaisia harjoittelupaikkoja. 

Osa on huvikseen työttömänä ansiosidonnaisella. 

Vierailija
146/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"OLIN työttömänä, SAIN töitä juurikin HAKEMALLA niitä töitä."

Mene nyt saa tanan kuspää pois kiusaamasta jo ennestään vaikeuksissa olevia ihmisiä! 

Vierailija
147/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei saa hakemallakaan. Ei edes ilmaisia harjoittelupaikkoja. 

Osa on huvikseen työttömänä ansiosidonnaisella. 

No sitten on tehtävä töitä työnhakutaitojen ja ammattitaidon lisäämiseksi.

Vierailija
148/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kovalta kuulostaa se, että perustoimeentulo-osuus putoaa kuudesta sadasta eurosta viiteen sataan ja päälle vielä se asumismenojen omavastuu. Enpä olisi uskonut noin suuren leikkauksen toteutumiseen, mutta tuoltahan tuo näyttää Kelan eilisen tiedotteen perusteella olevan.

Moni ei saa tuota käytännössä, koska on "liian suuret" asumiskulut. Niin minullakin on, vaikka asun ok kuntoisessa vuokrayksiössä. Halvempaa ei saa, paitsi jostain alueelta, jossa tarvitsisi oman auton ja siihen ei todellakaan ole varaa. Jos nyt jää asumiskulujen ja reseptilääkkeiden jälkeen n. 450 ja tuosta vielä leikattaisiin reilu satku pois, niin miten helv*tîssä sillä on tarkoitus elää? -työkyvytön työtön

Moni, kuten minä, joutuu maksamaan sillä 600 eurolla myös ne asumisk

Moni, kuten minä, jotuu IHAN ITSE maksamaan IHAN KAIKKI KULUNSA. 

Mitä, jos sinulle käy elämässä huonosti, etkä enää PYSTY maksamaan itse omia kulujasi? Teet vapaaehtoisesti hiljaisen poistumisen tästä maailmasta?

Vierailija
149/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei tiedä mitä tekee. 

Vierailija
150/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, jos sinulle käy elämässä huonosti, etkä enää PYSTY maksamaan itse omia kulujasi? Teet vapaaehtoisesti hiljaisen poistumisen tästä maailmasta?

Olenkin tehnyt kaikkeni ettei näin kävisi. Ei ole montakaan skenaariota että noin kävisi, ja jos kävisi niin tilanne olisi niin paha ettei paljoa juuri tuo asia haittaisi. 

Vierailija
151/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raviradoille jaetaan 100 miljoonaa yritystukea.

Ja paljos turkistarhoille menikään? Nää on näitä arvovalintoja. 

Vierailija
152/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska homma ja luultavasti perustuslain vastainen 

Vierailija
153/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ja Kokoomus ajattelee asioita väärin. Työpaikat on avain koko paketin pyörittämiseen,

Ei leikkaukset työtömiltä jotta menisivät töihin. Leikkaukkset toi sisämarkkinoille aika paljon työttömiä.

Vierailija
154/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raviradoille jaetaan 100 miljoonaa yritystukea.

Joo joo, mut saadaanpahan parempaa meetvurstia.

Vierailija
155/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"OLIN työttömänä, SAIN töitä juurikin HAKEMALLA niitä töitä. "

Kokeilepa samaa yli 60v. Tekoäly laittaa hakemuksesi suoraan roskikseen.

Vierailija
156/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien varassa elelevät laittavat kaikki tuet takaisin systeemiin ja tuo 74 miljoonaa on sitten pois sieltä mihin köyhä ei niitä enää laita.

Vierailija
157/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien varassa elelevät laittavat kaikki tuet takaisin systeemiin ja tuo 74 miljoonaa on sitten pois sieltä mihin köyhä ei niitä enää laita.

tukien avulla luotu kysyntä on hölmöläisen peitonjatkoa. Ne rahat on ryöstetty nykyisiltä JA tulevilta veronmaksajilta. 

Vierailija
158/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, rikollisuus monimuotoistuu ja tulee jokaisen iholle. Rikkaiden kannattaa alkaa rakentaa niitä kolmen metrin aitoja kämppien ympärille ja pitää huolta muustakin omaisuudesta päivin ja öin. Ihminen on kekseliäs kun joutuu tekemään kaikkensa saadakseen jotakin syömistä. Monet ovat varoitelleet rikollisuuden lisääntymisestä, mutta dirikat eivät välitä. No, eiköhän tuohonkin jonkinlaisia lööppejä saada lukea yhä enemmissä määrin. 

Ja näin saadaan kulutus lopetettua kokonaan köyhien osalta. Perusduunarit on myös pulassa ja putoavat syvemmälle suohon ja kulutus heilläkin vähenee yhä lisää. Yhä useampi tulee työttömäksi ja siitä köyhyyteen. Harmittaa pienten lasten tilanne. Heillä ei ole mitään tulevaisuutta Suomessa. Toivon, että nuoret aikuiset nyt lähtisivät ulkomaille duuniin oikein suurin joukoin. Siellä sitten perustavat perheen jos siltä tuntuu. Suomessa toteutetaan kerjäläisten valtakunta.

Vierailija
159/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kela-uhkaa-peria-tyottomalta-ollilt…

Kela perii vapaaehtoistyötä tehneeltä tuet takaisin

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010218886.html

Rantanen ehdottaa Kela -etsiviä

Vierailija
160/163 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästöä yhdestä tuesta ja mistä puuttuvan saa? Lähteekö ihmisiltä asunnot alta? Kuinka saavat syödyksi? Missä ihmisyys?

Ei tilalle mitään korvaavaa tukea tule koska toimeentulotuki on jo se viimesijainen tuki. Tai toki kenties jotain tukea voisi saada yksityisiltä avustusjärjestöiltä jenkkilän malliin.

En tiedä olenko jotenkin omituinen, mutta mummovuoteni tulisin viettämään vankilassa, jos tuollaista on tarjolla. Olen aina ajatellut olevani kiltti luonne, mutta en vissiin sitten ole. 

Vankila on aito vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme