Mersun tehdas uudessa kaupungissa lopetetaan
Kommentit (65)
Aika odotettua. EU:n sähköautopakko ajoi Euroopan autoteollisuuden kriisiin ja tällaiset kulahtaneet pikkupajat ovat ensimmäisinä lakkautettavien listalla. Ihme että on saanut valtion tukiaisilla toimia näinkin pitkään.
Entä vanhassa kaupungissa?
ps pjotor ei liity pakotteisiin, mersut ei vaan mene kaupaksi ja tilalle tulee pommi tehdas, arvaatko jo miksi
Inhotti kun se tuli tänne. Ihmiset muuttivat toiselta puolelta Suomea tänne sellaisiin keskityskeirimäisiin parakkeihin kun luvattiin että töitä on ja kauan. Ei mennyt kauan kun aloiteltiin jo yt: t ja porukkaa lomautettiin ja irtisanottiin. Sääliksi kävi niitä työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Entä vanhassa kaupungissa?
Sinne tuli suuri laivatilaus telakalle.
Se ei ole mikään "Mersun tehdas". Se on ns. sopimusvalmistaja joka on tehnyt autoja todella monelle eri merkille. Se on ikäänkuin "puskuri" joka tasaa eri valmistajien omaa tuotantokapasiteettia. Tekee kun valmistaja ei itse pysty tekemään riittävästi ja on tekemättä kun niiden oma kapasiteetti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Entä vanhassa kaupungissa?
ps pjotor ei liity pakotteisiin, mersut ei vaan mene kaupaksi ja tilalle tulee pommi tehdas, arvaatko jo miksi
Koska Venäjä hyökkää Suomeen😁 Voi kuule, idän mahdit tuottavat muutaman pommin enemmän😆
Tehdastahan ei lopeteta. Siellä tehdään mitä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä vanhassa kaupungissa?
ps pjotor ei liity pakotteisiin, mersut ei vaan mene kaupaksi ja tilalle tulee pommi tehdas, arvaatko jo miksi
Koska Venäjä hyökkää Suomeen😁 Voi kuule, idän mahdit tuottavat muutaman pommin enemmän😆
Venäjä tallentaa Suomen
Eikö valtio ostanut tehtaan ? Siis oliko järkeä jos menee huonosti ? Sitten myydään rahaa tuottavat , ai niin se hyvä veli juttu...
Vierailija kirjoitti:
Inhotti kun se tuli tänne. Ihmiset muuttivat toiselta puolelta Suomea tänne sellaisiin keskityskeirimäisiin parakkeihin kun luvattiin että töitä on ja kauan. Ei mennyt kauan kun aloiteltiin jo yt: t ja porukkaa lomautettiin ja irtisanottiin. Sääliksi kävi niitä työntekijöitä.
70-luvulla?
Vähän paska bisnes ollut koko ajan sitten Saabi lopettamisen. Mersu teki sopimuksen kahdeksi vuodeksi kerrallaan, väliajalla porukkaa phalla sitten kauhealla tohinalla uutta tilalle 11 € tunnissa liukuhihnalle. Ja taas parin vuoden päästä sama souvi. Tyhmimmät muuttivat toiselta puolelta Suomea, myivät talonsa, pakkasivat akat, lapset, koira ja kimpsunsa ja pilasivat perheensä elämän lopullisesti.
Et sitten ole huomannut eurooppalaisen ja eritoten saksan autoteollisuuden ongelmia,iso syy on siirtyminen sähköiseen autoiluun,missä Kiina jyrää valtionsa tuella muut,tämäkin vihreä siirtymä oli karmea munaus,joka tullaan ainakin osittain perumaan aikataulunsa puolesta,saksasta on hävinnyt 50000 autoteollisuuden työpaikkaa viime vuosina.Saksa omaa etuaan suojellakseen lopettaa autojensa valmistuksen rajojensa ulkopuolella suojellakseen saksan tehtaita,mitä Tytti mahtaa sanoa tähän saksan tapaan toimia,saksalainen ei saa ajatella itseään,näin varmaankin.
Siellähän olisi valmiit tuotantolinjat tehdä mersun kokoluokkaa olevia pommeja tai vaikka vähän pienempiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä vanhassa kaupungissa?
ps pjotor ei liity pakotteisiin, mersut ei vaan mene kaupaksi ja tilalle tulee pommi tehdas, arvaatko jo miksi
Koska Venäjä hyökkää Suomeen😁 Voi kuule, idän mahdit tuottavat muutaman pommin enemmän😆
Venäjä tallentaa Suomen
NATO deletoin pycccän
Vierailija kirjoitti:
Eikö valtio ostanut tehtaan ? Siis oliko järkeä jos menee huonosti ? Sitten myydään rahaa tuottavat , ai niin se hyvä veli juttu...
Ei valtio tehdasta tietämättömyyttään ostanut,sinne suunnitellaan ja toteutetaan puolustustarviketeollisuuden toimintaa,ja näin myös tehdään.
Tuo tehdas on joutunut silloin tällöin vaihtamaan päätyönantajaansa, joten ei mitään uutta.
Autokauppa ei vaan vedä, joten sopimusvalmisjat kärsivät ensimmäisenä.
"Et sitten ole huomannut eurooppalaisen ja eritoten saksan autoteollisuuden ongelmia,iso syy on siirtyminen sähköiseen autoiluun,missä Kiina jyrää valtionsa tuella muut,tämäkin vihreä siirtymä oli karmea munaus,joka tullaan ainakin osittain perumaan aikataulunsa puolesta,saksasta on hävinnyt 50000 autoteollisuuden työpaikkaa viime vuosina"
Saksan autoteollisuus mokasi kyllä itse aika pahasti. Sen ensimmäisen sähköautot olivat suoraan sanottuna surkeita ja todella paljon jäljessä kilpailijoita. Siellä siis herättiin ihan liian myöhään siihen että maailma muuttuu.
Nyt näitä mokia yritetään paikkailla näillä "perutaan vihreä siirtymä" puheilla. Siis samaan aikaan kun vihdoin Saksan autoteollisuus on alkanut tuottaa myös parempia sähköautoja.
Paljonkohan uuden mersun tekeminen maksaa auton valmistajalle, ainakin puhelimessa kate on kohdallaan, esim Applen puhelin maksaa valmistajalle noin 200€ ja myynti hinta kaupassa 900-1000€
Sähköautoihin pakotus on ollut todella iso virhe.
Se johtaa autovalmistajien konkursseihin.
ihmiset ei halua ostaa sähköautoja ihan ymmärrettävästi.
Hyvä. On ollut koko kaupungin ankeuttaja.