Mulle tapahtuu nykyään usein kummallisia synkronisiteetteja
Yhteensattumia. Esim. tänään tapahtui sellainen että muistelin lapsuudenkotini kirjahyllyä, joka oli tullut minulle mieleen kun siskoni lähetti valokuvan joka oli otettu lapsuudenkotimme olohuoneesta. Muistin meillä olleen erään tietokirjan. Halusin löytää sen netistä ja googlailin aikani. Löysin sen ja sen kirjailijan nimen. Googlasin kyseisen suomalaisen vähemmän tunnetun kirjailijan nimen, ja hakutuloksiin tuli paitsi se, myös kirjailijan jonkun etunimikaiman nimi. Eli keksitty esimerkki: jos kirjailijan nimi oli Veli-Matti Ranta niin sen kanssa samalla hakutulossivulla googlessa tuli joku random Veli-Matti Lehtonen.
Hetken päästä unohdin kirjailijajutun ja vaihdoin selaimessa Youtube-ikkunaan, ja kuinka ollakaan, siinä jo monta tuntia auki olleen YouTuben etusivun suositusvideoissa oli Veli-Matti Lehtosen haastatteluvideo, siis sen saman Veli-Matti Lehtosen joka oli sattumalta tullut hakutuloksissa vastaan hetki aiemmin. Ja kyseinen Youtuben aloitussivu oli siinä ollut jo päivittämättä kauan aikaa. Alkuun oli ihan hämmentynyt tunne että tapahtuiko tämä nyt oikeasti. Tarkistin vielä sivuhistoriasta ja kyllä se juuri noin meni.
Kommentit (4)
IT ohjailee sinua. Se suositus tuli evästeiden kautta, kun selain vakoilee nettihakujasi ja selailuasi- saat suosituksia ja mainoksia mielnkiintosi mukaan. Sivu päivittyy uudelleen kun avaat sen. Ei ole yliluonnollista.
Netissä voi olla keinoälyä, se ei silti poissulje sykronisaatiota. Mutta matrix ulkona voi myös olla mukana sykronisaatiossa, jos sielläkin ilmenee, todiste on varmempi. Paitsi kännykän vaikutus on oma juttunsa. Ja telepatiat.
Vierailija kirjoitti:
IT ohjailee sinua. Se suositus tuli evästeiden kautta, kun selain vakoilee nettihakujasi ja selailuasi- saat suosituksia ja mainoksia mielnkiintosi mukaan. Sivu päivittyy uudelleen kun avaat sen. Ei ole yliluonnollista.
Ei se sivu päivittynyt automaattisesti tällä kertaa. Se oli se sama sivu joka oli ollut siinä jo tunteja aiemmin. Sen saman Veli-Matti Lehtosen haastatteluvideonkin thumbnailin olin nähnyt jo edellisen kerran kun olin siinä Youtube-ikkunassa. Enkä muuten väittänyt yhteensattumaa yliluonnolliseksi. Yhteensattumahan on sattumaa.
ap
Kyseessä on ns. jamais vu -ilmiö.