Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saada " apua" tällaiseen " ongelmaan" ?

Vierailija
11.04.2007 |

Haluaisin oppia venäjän kielen. Ja opiskelenkin sitä, itsenäisesti tällä hetkellä ja myöhemmin aloitan kurssit. Haluaisin kuitenkin jo nyt, kun kieltä jonkin verran jo osaan, tutustua venäläisiin, ja siis ei mihin tahansa venäläiseen, vaan sellaiseen josta saada muutenkin ehkä jopa ystävä. Ja joka taas puolestaan haluaisi tutustua suomalaisiin, niin kielen oppimisen kannalta kuin muutenkin.

Luulen ettei pelkkä halu oppia vieras kieli (ja tälle venäläiselle toinen äidinkieli) " riitä" ystävyyssuhteen perusteeksi, mutta voisihan sitä tutustua ja katsoa jos olisi muutakin yhteistä jne..

Olen varma, että suomessa on paljonkin venäläisiä, paluumuuttajia tms jotka haluaisivat oppia kielen, mutta eivät ehkä saa ystäviä, joko eivät osaa tutustua, tai sitten ' ketään' suomalaista ei kiinnosta. Yhdestä tytöstä ja isästä tulikin muutama kuukausi sitten dokumentti, ja muistan tytön sanoneen ettei meinaa millään tutustua suomalaisiin, täällä tutustutaan eri tavoin kuin Venäjällä. Siitä itse asiassa sainkin tämän idean itselleni, ihmiset saisivat uusia ystävyyssuhteita ja samalla oppisi kielen! :)

Mistä ihmeestä lähden ystävää etsimään? Baarit tms ei kiinnosta. Nettiä lähinnä ajattelin, ja olen googlettanut vaikka millä sanoilla laihoin tuloksin.. :( Löysin jonkin venäläisen foorumin mutta kielitaitoni ei ole niin hyvä, että osaisin sieltä lukea olisiko joku kaltaiseni ystävän tarpeessa.. Keksittekö/tiedättekö te nevoja tilanteeseeni? Kiitos paljon ja anteeksi tämä kauhea sepustus.. :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän