Suomen ihmeellisyyksiä: Pankkitilin avaamiseen tarvitaan pankkitunnukset???
Voi luoja että menee hermot. Olen ollut yhteydessä jokaiseen pankkiin mitä keksin. Olen suomalainen, passi ja hlötunnus löytyy. Suomalaista pankkitiliä ei ole, koska olen asunut ulkomailla 20 vuotta. Nyt haluaisin avata tilin, mutta se ei onnistu yllätys yllätys ilman pankkitunnuksia. Mitähän vittua oikeesti. Miten Suomessa on voitu ulkoistaa palveluihin tunnistautuminen pankeille? Kun seuraa uutisia jatkuvista palvelunestohyökkäyksistä niin ei voi kuin ihmetellä tätä taktiikkaa. Eikö olisi järkevämpää kehittää joku valtion oma applikaatio johon rekisteröidytään skannaamalla voimassa oleva henkkari ja oma naama. Kai se on marssittava konttoriin, kuten ennen vanhaan. Paitsi että ei niitä konttoreitakaan meinaa enää olla.
Oliko pitkään asunut virallisesti ulkomailla?
Itse pystyin hoitamaan kaikki pankkiasiat ja sain kaikki palvelut suomalaiselta pankilta, lähettivät myös kortin kotiosoitteeseen toiseen maahan. En tiedä kuinka pitkään täytyisi asua että tuo ei enää onnistu vai riippuuko pankista tai vaikka jostain muusta, kuten siitä onko pankille velkaa jolloin eivät varmaan ihan heti sulje tiliä.