Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen ihmeellisyyksiä: Pankkitilin avaamiseen tarvitaan pankkitunnukset???

Vierailija
24.09.2025 |

Voi luoja että menee hermot. Olen ollut yhteydessä jokaiseen pankkiin mitä keksin. Olen suomalainen, passi ja hlötunnus löytyy. Suomalaista pankkitiliä ei ole, koska olen asunut ulkomailla 20 vuotta. Nyt haluaisin avata tilin, mutta se ei onnistu yllätys yllätys ilman pankkitunnuksia. Mitähän vittua oikeesti. Miten Suomessa on voitu ulkoistaa palveluihin tunnistautuminen pankeille? Kun seuraa uutisia jatkuvista palvelunestohyökkäyksistä niin ei voi kuin ihmetellä tätä taktiikkaa. Eikö olisi järkevämpää kehittää joku valtion oma applikaatio johon rekisteröidytään skannaamalla voimassa oleva henkkari ja oma naama. Kai se on marssittava konttoriin, kuten ennen vanhaan. Paitsi että ei niitä konttoreitakaan meinaa enää olla. 

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin että asumispaikan perusteella ei pitäisi voida evätä pankkitilin saamista. Pankki voi toki vaatia että pitää henkilökohtaisesti käydä konttorissa tilin avaamisen yhteydessä selvittämässä tilin tarvetta. Käytännöstä en tiedä mutta haluaisin pankkitilin Saksaan jotta voisin ostaa sieltä tavaraa ja saada tietyt alennukset joita maksetaan sieltä ostetuista tavaroista vain kyseisen maan pankkitileille. 

Tili kyllä saa olla, vaikka asuisi ulkomailla, mutta pankkitunnuksia siihen et saa, etkä pysty tunnistautumaan. Ulkomailla pysyvästi asuva sukulainen lopetti suomalaisen tilin, kun siitä meni vaikka kuinka palvelumaksuja, mutta mitään varsinaisia palveluja sillä ei saanut. Tilin saldonkin pystyi katsomaan vaan automaatilta ja siitäkin taisi mennä maksu. Ei ollut mitään etuja eurotilistä. Uuden pankkikortinkin saaminen vaati pitkän matkan siellä asuinmassa, kun

Oliko pitkään asunut virallisesti ulkomailla?

Itse pystyin hoitamaan kaikki pankkiasiat ja sain kaikki palvelut suomalaiselta pankilta, lähettivät myös kortin kotiosoitteeseen toiseen maahan. En tiedä kuinka pitkään täytyisi asua että tuo ei enää onnistu vai riippuuko pankista tai vaikka jostain muusta, kuten siitä onko pankille velkaa jolloin eivät varmaan ihan heti sulje tiliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme