Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistaa ettei kierrätyspisteeltä kukaan ota sinne vietyä pesukonetta käyttöönsä?

Vierailija
24.09.2025 |

Pesukone alkoi savuta, ja viedään se kodinkoneiden keräyspisteeseen. Siis SER-kierrätykseen. Kone on uuden ja siistin näköinen ja pelottaa että joku sen sieltä ottaa itselleen. 

Laittaako lappu että kone on rikki, vääntää luukku pilalle vai mitä?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oletin, ettei sieltä kukaan vie mitään. Oisin leikannut mikroaaltouunin johdon pois, jos olisi tullut mieleen. Ei kai kukaan sinne ehjää veis?

Vierailija
62/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka on sitä mieltä että eihän se nyt mitään haittaa jos joku sen ottaa olisi varmaan hyvin mielissään jos tämä ottaja olisi just se oma naapuri. Siinä voisi mukavasti ihan porukalla jännittää sitten sytyttääkö se rakkine kuinka tuhoisan tulipalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhymä, laut sinne iasomlappu,että,on RIKKI.

Vierailija
64/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin antanut nimenomaan korjattavaksi eteenpäin, eli lappu PALOVAARA / FIRE HAZARD ja muutama varoituksen sana. Ehkä laittanut jonkun nippusiteen töpselipäähän. Ketjun otsikko oli aika jännästi muotoiltu.

Kun olin pieni isäni korjasi vanhan pesukoneemme. Ylipäätään kun ei ollut liikaa varallisuutta, tottui korjaamaan kaikki laitteet kuntoon, ja näin itsekin olen jatkanut aikuisena. Tämä on tosiaan se suurin ekoteko mutta katoavaa kansanperinnettä eikä virallisesti suositeltu ja arvostettu asia. Varmaan sitten syy on tuo, että kaikenmaailman pässit ottavat luteita täynnä olevia nojatuolejakin käyttöönsä lapuista huolimatta, niin parempi varjella ihan kaikkia uusavuttomuuteen asti.

Vierailija
65/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka on sitä mieltä että eihän se nyt mitään haittaa jos joku sen ottaa olisi varmaan hyvin mielissään jos tämä ottaja olisi just se oma naapuri. Siinä voisi mukavasti ihan porukalla jännittää sitten sytyttääkö se rakkine kuinka tuhoisan tulipalon.

On teillä huolet. Tuo nyt on mitättömän pientä. Kuinka monen naapurissa tikittää Temusta tilattua sähköhärpäkettä odottamassa kosahdusta?

Vierailija
66/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköjohto poikki ja lyöt jonkun napin rikki.

Vierailija
67/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina tuhota ja hajottaa tuotteet jotka laittaa roskiin tai hävittää jotta kukaan ei saa niitä käyttöön ilmaiseksi.

Vierailija
68/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkaa pitäisi kierrättää ja antaa mahdollisuus ottaa purkuosia juuri noista ekopisteen laitteista. Nykyään kodinkoneet on kertakäyttöisiä kun ne tehdään niin halvalla tiettyyn hintaan saakka.

Suomen tila näkyy siinä että ekopisteille tulee lekalla murjottuja kodinkoneita ja huoltisten takana on rengaskasassa yksi jos toinen ajokuntoinen vaihtokumi puukosta saanut kylkeensä.

Kun kierrättää pitää nykyään niin se tarkoittaa nyt että pitää ostaa kertakäyttökamaa useammin.

Vierailija
69/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kun mulla ei edelleenkään haittaisi vaikka olis oma naapuri. Hän se saa pipin paperit ja minä saan vakuutuksesta rahaa ja ostan uudet kalusteet.

Vierailija
70/70 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen viedä Tehtaankadulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme