Miten varmistaa ettei kierrätyspisteeltä kukaan ota sinne vietyä pesukonetta käyttöönsä?
Pesukone alkoi savuta, ja viedään se kodinkoneiden keräyspisteeseen. Siis SER-kierrätykseen. Kone on uuden ja siistin näköinen ja pelottaa että joku sen sieltä ottaa itselleen.
Laittaako lappu että kone on rikki, vääntää luukku pilalle vai mitä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Katkaise virtajohto.
Näin neuvotaan tekemään. Ja kannattaa myös laittaa lappu, että kone syttyi palamaan. Ja irrota luukku, ettei kakarat könyä sinne sisään. Sitäkin on sattunut.
Tulee mieleen kun työpaikalla aloin keräilemään roskiksista sinne heitettyjä pantillisia tölkkejä ja merkillisesti loppui se tölkkien roskiin paiskominen. Mielenkiintoinen ihmispsykologian juttu tämä pelko että joku muu hyötyy omista roskistakin.
Osa ei taas lukenut loppuun tai on todella pahoja ihmisiä. Sehän syttyy palamaan siellä jonkun toisen asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä saisi viedä? Eikö se ole kierrätystä?
Aloittaja vaikuttaa ihmiseltä, joka ei halua "laittaa vahinkoa kiertoon". Harvinaista nykypäivänä.
Kyllä se taitaa olla suurempi pelko että pikkuvika jonka joku voi korjata ja saa siitä hyvän koneen itselleen edukkaasti, vähintäänkin hyviä varaosia.
Jätelavalla oli ihan hieno nojatuoli, jossa päällä oli lappu: luteita, älä ota.
Eikös joku ollut seuraavana päivänä sen ottanut ja naapuri kertoi, että musta mies kyseessä. Ei suomea osannut.
No luteisiin ei kuole.
SER-kierrätyksestä kukaan täysjärkinen tuskin odottaa saavansa täysin toimivaa kampetta vaikka varastaisikin, joten omalla vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niissä pisteissä on säännöt. Minäkin näen ne lukea ilman laseja: mitään ei saa ottaa,saa vain tuoda!!
Ja kuvittelet kaikkien sitä noudattavan??
No ei mulla kiinnosta jos joku sieltä ottaa vaarallisen laitteen. Mä en ainakaan niitä ota. On mulla vakuutukset, jos naapuri talossa poksahtaa. Naapuri voi selitellä mikä meni vikaan. Ja mä alan kattoo uusia materiaaleja millä taloa laittas,kun vakuutuksesta tulee rahaa.
Virtajohdon katkaiseminen on virallinen tapa kertoa romuksi menevän sähkölaitteen olevan sähköihin kytkettäessä vaarallinen.
M59+
Vierailija kirjoitti:
SER-kierrätyksestä kukaan täysjärkinen tuskin odottaa saavansa täysin toimivaa kampetta vaikka varastaisikin, joten omalla vastuulla.
Me ollaan kyllä viety ihan toimiviakin laitteita, mutta niin ikivanhoja ettei uskalleta niitä enää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Piuha poikki tyvestä ja tussilla kuoreen varoitus. Katkaisen kaikista sähkövehkeistä piuhan.
Tämä 👆👆👆 👍
Jos savunnut niin hajonnut 1eur kondensaattori.
Iske rautakanki koneen kyljestä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen kun työpaikalla aloin keräilemään roskiksista sinne heitettyjä pantillisia tölkkejä ja merkillisesti loppui se tölkkien roskiin paiskominen. Mielenkiintoinen ihmispsykologian juttu tämä pelko että joku muu hyötyy omista roskistakin.
Meilläkin heitetään älyttömästi pulloja roskiin ,varmaan ajatellen et siivoushenkilölle kelpaa sentit. Tosin mä heitän ne sinne sekajätteeseen,mulla tulee jo ihan hyvä liksa siivoomalla. Tosin jos mä ihan kolikoita löydän, ne mä laitan taskuun jos ne on yleisellä paikalla ja eurolle vaikea etsiä omistajaa. Ja alle 20e arvoiset löytötavarat saa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Piuha poikki tyvestä ja tussilla kuoreen varoitus. Katkaisen kaikista sähkövehkeistä piuhan.
Minä katkaisen kaikista rikkinäisistä sähkövehkeistä piuhan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä varmaan puolet on ihan toimivia mutta vanhaa ja energiatehotonta mallia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, näin teen!
Ja minua ei todellakaan haittaisi jos joku haluaisi tuosta varaosia ottaa, voisin vaikka kuljettaa suoraan sellaiselle ihmiselle. Mutta pelkään että joku vähävarainen ottaa riskin ja vie siistin koneen keräyspisteeltä, kokeilee pestä sillä pyykkiä ja se syttyy palamaan.
Meillä selvittiin säikähdyksellä, kun olin kotona ja sain nypättyä töpselin irti seinästä. Mutta kesti kauan, ennen kuin savun ja hajun sai tuuletettua asunnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kierrätyksen idea ole siinä, että sinne viedään tavaraa jota itse ei tarvitse mutta joku toinen voi tarvita?
Älä hyvä toveri sotke kierrätyskeskusta ja jäteasemaa toisiinsa. Kaikki se, mitä on viety jätteen keräyspisteeseen on jätteen keräysyhtiön omaisuutta, eikä sitä ilman lupaa ottaa. Ottaminen on rikos. Kierrätyskeskus sen sijaan myy tai antaa joskus ilmaiseksi yleensä toimintakelpoista tavaraa sitä tarvitseville. Siinä se pieni ero!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kierrätyksen idea ole siinä, että sinne viedään tavaraa jota itse ei tarvitse mutta joku toinen voi tarvita?
Älä hyvä toveri sotke kierrätyskeskusta ja jäteasemaa toisiinsa. Kaikki se, mitä on viety jätteen keräyspisteeseen on jätteen keräysyhtiön omaisuutta, eikä sitä ilman lupaa ottaa. Ottaminen on rikos. Kierrätyskeskus sen sijaan myy tai antaa joskus ilmaiseksi yleensä toimintakelpoista tavaraa sitä tarvitseville. Siinä se pieni ero!
Monella paikkakunnalla SER-keräyspiste on kierrätyskeskuksen yhteydessä. Siksi ihan aiheellinen pelko että sieltä joku jotain hakeekin.
Hakijan omalla vastuulla.